ΥΛΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΕΛΙΝΑ
ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΧΩΡΟ

Αρχική

Ταξιδεύοντας στην Ελλάδα

Ταξιδεύοντας στη Μεσόγειο Ταξιδεύοντας με τους χάρτες


Αγαπητές συναδέλφισσες, αγαπητοί συνάδελφοι

Σ' αυτές τις σελίδες θα βρείτε το υλικό του "ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΧΩΡΟ" του Προγράμματος "ΜΕΛΙΝΑ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ & ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ". Το υλικό είναι σκαναρισμένο από το πρωτότυπο και σε μορφή pdf. Bέβαια, δεν έχει την ποιότητα του αρχικού, αλλά θα μπορείτε άνετα να δουλέψετε μ' αυτό μια και η ανάλυσή του είναι αρκετά καλή. Κάνοντας κλικ στους παραπάνω συνδέσμους, μεταφέρεστε στην αντίστοιχη ενότητα.
Οι ενότητες Ταξιδεύοντας στην Ελλάδα, Ταξιδεύοντας στη Μεσόγειο και Ταξιδεύοντας με τους χάρτες είναι έτοιμες και μπορείτε να τις κατεβάσετε. Πρώτα όμως, κατεβάστε από εδώ τα περιεχόμενα του όλου υλικού που θα σας βοηθήσουν να οργανώσετε καλύτερα τη δουλειά σας.
Για παρατηρήσεις ή απορίες μη διστάσετε να μου στείλετε  

Συναδελφικά, Μιχάλης Ευαγγελίδης

Θερμές ευχαριστίες στο συνάδελφο (και προπαντός φίλο εδώ και τριάντα χρόνια) Σταύρο Ζήση για το "ανέβασμα" του υλικού.

ΓΙΑΤΙ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ;

"Ουδείς Αγεωγράφητος"  έλεγαν οι αρχαίοι μας πρόγονοι που σημαίνει ότι όλοι μας πρέπει να κατανοούμε τη χωρική πλευρά της ανθρώπινης παρουσίας, των διαφόρων περιοχών και του περιβάλλοντος του πλανήτη μας. Μια απομονωμένη χωρική πληροφορία, όμως, δεν αποτελεί και γεωγραφική γνώση. Για παράδειγμα, γνωρίζοντας ότι το Λευκό Όρος είναι το υψηλότερο βουνό στην Ευρώπη δεν σημαίνει ότι γνωρίζουμε Γεωγραφία, τουλάχιστον μέχρις ότου το μεμονωμένο αυτό γεγονός τεθεί μέσα σε ένα χωρικό πλαίσιο. Συγκεκριμένα, η γεωγραφική αντίληψη απαιτεί να γνωρίζουμε όχι μόνο τη θέση του Λευκού Όρους, αλλά και το γιατί είναι η υψηλότερη κορυφή στην Ευρώπη. Πρέπει να καταλάβουμε τις φυσικές διαδικασίες που ήσαν υπεύθυνες για τη δημιουργία του και την εξέλιξή του. Πρέπει ακόμα να αντιληφθούμε γιατί η θέση του στην οροσειρά των Άλπεων επιδρά στην Ευρώπη σε σχέση με τη διαθεσιμότητα των υδάτων και την ροή των ποταμών της, τα θέματα ασφάλειας και τα συγκοινωνιακά εμπόδια σ' αυτήν. Για τον Γεωγράφο το Λευκό Όρος μπορεί να γίνει κατανοητό μόνο μέσα σε ένα πλαίσιο φυσικών και ανθρώπινων χωρικών αλληλοσυσχετίσεων και αλληλεπιδράσεων.
(Από την εισαγωγή του Βιβλίου του δασκάλου του εκπαιδευτικού υλικού «Ταξίδι στο
Χώρο»)
Παρακάτω σημειώνονται οι άνθρωποι οι οποίοι εργάστηκαν
για να παραχθούν και οι τρεις θεματικές ενότητες (Ταξιδεύοντας στη Μεσόγειο- Ταξιδεύοντας στην Ελλάδα- Ταξιδεύοντας με τους Χάρτες) του εκπαιδευτικού υλικού «Ταξίδι στο Χώρο»:
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ:    Κ. Κουτσόπουλος:  Καθηγητής Ε. Μ. Π.
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ: Μένης Θεοδωρίδης: Σκηνοθέτης, Παιδαγωγός, Κ. Κλωνάρη: Δρ Γεωγραφίας, Παιδαγωγός
ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΗΚΑΝ:
Κρ. Χαλκιά: Λέκτορας Παν. Αθηνών,Παιδαγωγός
 Τ. Μελίστα: Δασκάλα
ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ:
Γ. Φώτης: Δρ. Ε.Μ.Π., Γεωγράφος
Π. Βότσης: Φυσιογνώστης
Γ. Μπουγελέκας Λυκειάρχης-Μαθηματικός
Θ. Τσουνάκος: Καθηγητής Β/θμιας- Φυσιογνώστης
Α. Δάρρα: Αγρονόμος-Τοπογράφος Μηχανικός
Ε. Δάρρα-Κουτσοπούλου: Φυσιογνώστης, Γεωγράφος
Σ. Δασακλής: Αγρονόμος-Τοπογράφος Μηχανικός
Δ. Δημητρόπουλος: Iστορικός
Μ. Πηγάκη: Χαρτογράφος
Λ. Αμαραντίδου: Ζωγράφος
ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ:
Δ. Καλογεροπούλου: Ερευνήτρια

 

Κατασκευή-συντήρηση σελίδων: Μιχάλης Ευαγγελίδης, δάσκαλος του 11ου Δημοτικού Σχολείου Καβάλας
Σχεδιασμένο για Ιnternet Explorer 5+