Οι δρόμοι του Αρχάγγελου: Αφιέρωμα στη ζωή και στο έργου του Μίκη Θεοδωράκη. Ζάννειο Πρότυπο Γυμνάσιο Πειραιά, Σχολικό έτος 2021-2022

Πολιτιστικό Πρόγραμμα των Μαθητών της Ορχήστρας του Ζαννείου Προτύπου Γυμνασίου Πειραιά 

Οι μαθητές διαβάζουν αποσπάσματα από το βιβλίου του Μίκη Θεοδωράκη «Οι δρόμοι του Αρχάγγελου».

Ακούγονται τα τραγούδια του συνθέτη

  •  Μαργαρίτα Μαγιοπούλα
  • Νύχτα Μαγικιά
  • Διότι δεν συνεμορφώθην

https://youtu.be/mLmFMFKEKAA

 

Δημοσιεύθηκε στη Εκπαιδευτικά Προγράμματα | Σχολιάστε

Πηλός μετά μουσικής, Ζάννειο Πρότυπο Γυμνάσιο, Σχολικό έτος 2021-2022

Εμπνεόμενοι από τα πήλινα μινωικά σείστρα, στο πλαίσιο του μαθήματος της μουσικής κατασκευάσαμε τα δικά μας σείστρα από πηλό.

 

« από 3 »
Δημοσιεύθηκε στη Διαθεματικές & καινοτόμες δράσεις | Σχολιάστε

Tρίγωνα Κάλαντα-Ζάννειο Γυμνάσιο

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=2oaed5AB9p4

Δημοσιεύθηκε στη Εκπαιδευτικοί Όμιλοι | Σχολιάστε

Η διδασκαλία των μουσικών οργάνων με το εργαλείο google form

 

Εισήγηση που έγινε στις 15/05/2021 στη Διαδικτυακή ημερίδα με τίτλο:

«Μουσική Εκπαίδευση:  Καλές Πρακτικές στην Ψηφιακή Τάξη της Μουσικής».

Συνδιοργάνωση:

Εργαστήριο Μουσικής Παιδαγωγικής του Τμήματος Μουσικών Σπουδών  Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής.

Δείτε τα πρακτικά του συνεδρίου στο σύνδεσμο http://musicedulab.music.uoa.gr/fileadmin/musicedulab.music.uoa.gr/uploads/Kales_Praktikes_stin_Psifiaki_Taxi_3.pdf

 

και την εισήγηση στην παρακάτω ηλεκτρονική διεύθυνση

Πρώτη Συνεδρία  51:05 έως 1:24:14

Εύη Καγκάδη_Η διδασκαλία των μουσικών οργάνων με το εργαλείο google form 

 

Δημοσιεύθηκε στη Δημοσιεύσεις | Σχολιάστε

«Θέατρο, Μουσική και … άλλα» – Ζάννειο Πρότυπο Γυμνάσιο, Σχολικό έτος 2020-2021

Στον όμιλο μας φέτος ασχοληθήκαμε με το θέατρο και τις τεχνικές του. Μεταξύ όλων των άλλων φτιάξαμε μάσκες από χαρτί και από αλευρόκολλα. Επίσης γράψαμε το δικό μας θεατρικό έργο.

Το θεατρικό μας έργο γράφτηκε συνεργατικά. Για να μάθετε την υπόθεση, απλά ανοίξτε το παρακάτω έγγραφο:

Τρελλεκπαίδευση εν δράσει

Για να πάρετε μια ιδέα από τις μάσκες μας, δείτε τις φωτογραφίες και διαβάστε το παρακάτω άρθρο http://Πες αλεύρι! Μία μάσκα σε γυρεύει:

 

 

 

 

Δημοσιεύθηκε στη Εκπαιδευτικοί Όμιλοι | Σχολιάστε

 «De la Terre à la Lune», Ζάννειο Πρότυπο Γυμνάσιο, Σχολικό έτος 2020-2021

 «De la Terre à la Lune» 

Το έργο etwinning «De la Terre à la Lune: journaux de bord 2020», είναι γαλλόφωνο διαθεματικό ετήσιο έργο
συνεργατικής συγγραφής ημερολογίων καταστρώματος, εμπνευσμένων από το μυθιστόρημα «Από τη Γη στη Σελήνη» του Ι. Βερν, με έμφαση στις σύγχρονες περιβαλλοντικές προκλήσεις και με στόχο την επικαιροποίηση του ζητήματος της κατάκτησης του διαστήματος και την ευαισθητοποίηση ως προς τη βιώσιμη ανάπτυξη και την προστασία του πλανήτη μας.
Το τελικό προϊόν που προέκυψε από τη συγκεκριμένη εκπαιδευτική διαδικασία, είναι ένα ηλεκτρονικό βιβλίο που δημιουργήθηκε από 164 μαθητές 8 σχολείων από την Ελλάδα, το Βέλγιο, την Ισπανία, την Ιταλία και τη Ρουμανία.

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Μουσικής στη Γ΄Γυμνασίου, ασχοληθήκαμε με μουσικά έργα της λόγιας ευρωπαϊκής μουσικής που γράφτηκαν με αφορμή τη σελήνη μεταξύ 19ου και 20ου αιώνα. Συνεχίσαμε με τη διεθνή τζαζ, ροκ και ποπ μουσική σκηνή. Ξεκινώντας από τον δέκατο ένατο αιώνα και τη «Σονάτα του Σεληνόφωτος» του Μπετόβεν, περάσαμε σταδιακά στον ιμπρεσσιονιστή Ντεμπυσί και το «Σεληνόφως» του, στο «Φεγγαρίσιο Πιερότο» του Σαίνμπεργκ,  στο «The dark side of the moon» των Pink Floyd και στο διεθνές μουσικό γίγνεσθαι του 20ου αιώνα.
Σκοπός μας ήταν η κατανόηση των μουσικών έργων, αλλά και των ιστορικών και κοινωνικών συνθηκών, που οδήγησαν  τους συνθέτες – δημιουργούς σε διαφορετικές αισθητικές επιλογές.
Στη συνέχεια μπήκαμε στη διαδικασία δημιουργίας μαθητικών μουσικών έργων-ηχοτοπίων, με τη χρήση διαφορετικών ηχητικών πηγών και την καταγραφή και επεξεργασία τους από ηλεκτρονικό λογισμικό.
Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές κλήθηκαν χρησιμοποιώντας το ανάλογο λογισμικό του κινητού τηλεφώνου τους, να συνθέσουν και να ηχογραφήσουν ένα ηχοτοπίο μικρής διάρκειας με θέμα τη σελήνη, με ήχους προερχόμενους από ηχογόνες πηγές της επιλογής τους (μουσικά όργανα, μαγειρικά σκέυη, ηλεκτρικές συσκευές, θόρυβοι από το αστικό περιβάλλον, αποσπάσματα  από pop ή rock μουσική κ.τ.λ.). Μέρος των μαθητικών μουσικών έργων που προέκυψαν, χρησιμοποιήθηκαν από τους μαθητές του λυκείου Rey Carlos III,  σε ένα  συνεργατικό βίντεο με τον τίτλο»Scènes en apesanteur»

Δημοσιεύθηκε στη eTwinning, Διασχολικά ευρωπαϊκά προγράμματα | Σχολιάστε

Μικτό Φωνητικό Σύνολο Fons Musicalis 1997-2004

Η συνεργασία μου με το μικτό φωνητικό σύνολο Fons Musicalis μεταξύ των ετών 1997-2004, περιλαμβάνει μουσικές παραστάσεις υπό την αιγίδα των παρακάτω πολιτιστικών οργανισμών:

  • Φεστιβάλ Αθηνών: Ωδείο Ηρώδου του Αττικού Ερωτόκριτος, Γιάννης Μαρκόπουλος, 2000/ Η κτίσης των Αθηνών, Domenico Cimarosa, 1999
  • Φεστιβάλ Επιδαύρου Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου Παράσταση «Εγώ η Αντιγόνη», 1999
  • Μέγαρο Μουσικής Αθηνών: Τελετή υποδοχής ΔΟΕ, 2004/ Η γυναίκα δίχως σκιά, Richard Strauss, 2002/ Συμφωνία της Ίασης, Γιάννης Μαρκόπουλος, 2001/ Ελεύθεροι Πολιορκημένοι, Γιάννης Μαρκόπουλος, 2001/ Χριστουγεννιάτικη Συναυλία, Μαρίνα Κρίλοβιτς, Solisti Veneti, Claudio Simone, 2000/ Σαββόραμα, Διονύσης Σαββόπουλος, 2000/ Missa Harmoniae Verbi, Γιώργος Κουμεντάκης, & Ρέκβιεμ, W.A. Mozart, 1998/ Ύμνοι αγγέλων σε ρυθμούς ανθρώπων, Σταύρος Κουγιουμτζής, Γιώργος Νταλάρας, 1997
  • Φεστιβάλ Εφέσου: Αρχαίο Θέατρο Εφέσου, Η  Συμφωνία του Ορφέα, Γιάννης Μαρκόπουλος, 2002
Δημοσιεύθηκε στη Συνεργασίες με πολιτιστικούς φορείς | Σχολιάστε

Τελικά ακούμε κλασική μουσική

Περίληψη εισήγησης :

Με δεδομένο το γεγονός ότι πλειοψηφικά ο όρος «κλασική μουσική» στη συνείδηση των μαθητών αποτελεί είδος μουσικής ξένο προς τις προτιμήσεις τους, αλλά και δυσνόητο για εκείνους, η προσέγγιση της στην τάξη χρειάζεται συγκεκριμένες εκπαιδευτικές στρατηγικές.  Αυτό βεβαίως δύναται να επιτευχθεί, προκειμένου οι μαθητές να έρθουν σε επαφή ως ακροατές με τα κλασικά μουσικά έργα, αποκομίζοντας τα οφέλη που αυτά μπορούν να προσδώσουν στη γνωστική και ψυχοκοινωνική ανάπτυξη τους.

Στην παρούσα εισήγηση, περιγράφονται οι διδακτικές μέθοδοι που έχουν εφαρμοστεί στην τάξη από τη γράφουσα, στο πλαίσιο του μαθήματος της μουσικής της Γ΄ τάξης του Γυμνασίου. Στις μεθόδους αυτές περιλαμβάνονται τεχνικές συγκρότησης στοχευμένων φύλλων εργασίας και ακρόασης, διαθεματικές δράσεις, δημιουργία πρωτότυπων μουσικών έργων από τους μαθητές με χρήση ΤΠΕ, ομαδοσυνεργατικά project, συνεργασίες με μουσικούς φορείς, οργάνωση συναυλιών κλασικής μουσικής στο χώρο του σχολείου και συγγραφή μουσικοκριτικών δοκιμίων από τους μαθητές.

Οι διδακτικές μέθοδοι παρουσιάζονται με την περιγραφή της στοχοθεσίας τους και τα θετικά αποτελέσματα που αυτές επέφεραν στη διδακτική διαδικασία, αλλάζοντας την άποψη των μαθητών για την κλασική μουσική. Πρόκειται για μεθόδους ευέλικτες και εύκολα προσαρμόσιμες σε οποιοδήποτε σχολικό περιβάλλον.

Λέξεις – φράσεις κλειδιά: κλασική μουσική, διαθεματικές δράσεις, χρήση ΤΠΕ, οργάνωση συναυλιών

Η εισήγηση έγινε το  2018 στο Πανελλήνιο Συνέδριο της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου  Αθηνών «Οι τέχνες στο Ελληνικό Σχολείο: Παρόν και Μέλλον».  

ΕΥΗ ΚΑΓΚΑΔΗ_Τελικά ακούμε κλασική μουσική

 

Δημοσιεύθηκε στη Δημοσιεύσεις | Σχολιάστε

Η γυναίκα στην τέχνη: 2ο Εννιαίο Λύκειο Μεσσήνης, Σχολικό έτος 2003-2004

Το 2ο Εννιαίο Λύκειο Μεσσήνης στο πλαίσιο του επιχειρησιακού προγράμματος του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και του Εθνικού Ιδρύματος Νεότητας «Ολυμπιακή Παιδεία», οργάνωσε σειρά εκδηλώσεων και εκπαιδευτικών δράσεων με θέμα τη γυναίκα στην τέχνη. Μεταξύ αυτών οργανώθηκαν:  Μαθητική Παράσταση Αρχαίου Δράματος, Έκθεση Ζωγραφικής στο χώρο εκδηλώσεων του σχολείου και διαλέξεις με θέμα τη γυναίκα  δημιουργό και τη γυναίκα στη λογοτεχνία από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Δείτε αναλυτικά τις πληροφορίες στο έντυπο Η γυναίκα στην τέχνη 

Δημοσιεύθηκε στη Εκπαιδευτικά Προγράμματα, Χρηματοδοτούμενες εκπαιδευτικές δράσεις | Σχολιάστε

Μουσική και μουσικοί πειραματισμοί

Ο μουσικός πειραματισμός δεν είναι παρά ένα παιχνίδι εξερεύνησης γύρω από τον ήχο.

Εξερευνώντας τον ήχο ανακαλύπτουμε τη μουσική. Ανακαλύπτοντας τη μουσική γινόμαστε και ίδιοι δημιουργοί.

Φτιάχνουμε το δικό μας έργο τέχνης και το απολαμβάνουμε.

Ακολουθούμε τα χνάρια εκείνων που τόλμησαν, εξερεύνησαν και μας χάρισαν όμορφες μουσικές.

Νιώθουμε έτσι λίγο από την αγωνία τους, την ευχαρίστηση τους και τη χαρά τους να μοιράζονται τα δημιουργήματα τους.

Γιατί τί είναι ο δημιουργός χωρίς ακροατές αλήθεια;

Έτσι και εμείς, μοιραζόμαστε μαζί σας τα έργα μας στο διαδραστικό ηλεκτρονικό μας βιβλίο

Καλή σας ακρόαση

Δημοσιεύθηκε στη Διαθεματικές & καινοτόμες δράσεις | Σχολιάστε