Τελικά ακούμε κλασική μουσική

Περίληψη εισήγησης :

Με δεδομένο το γεγονός ότι πλειοψηφικά ο όρος «κλασική μουσική» στη συνείδηση των μαθητών αποτελεί είδος μουσικής ξένο προς τις προτιμήσεις τους, αλλά και δυσνόητο για εκείνους, η προσέγγιση της στην τάξη χρειάζεται συγκεκριμένες εκπαιδευτικές στρατηγικές.  Αυτό βεβαίως δύναται να επιτευχθεί, προκειμένου οι μαθητές να έρθουν σε επαφή ως ακροατές με τα κλασικά μουσικά έργα, αποκομίζοντας τα οφέλη που αυτά μπορούν να προσδώσουν στη γνωστική και ψυχοκοινωνική ανάπτυξη τους.

Στην παρούσα εισήγηση, περιγράφονται οι διδακτικές μέθοδοι που έχουν εφαρμοστεί στην τάξη από τη γράφουσα, στο πλαίσιο του μαθήματος της μουσικής της Γ΄ τάξης του Γυμνασίου. Στις μεθόδους αυτές περιλαμβάνονται τεχνικές συγκρότησης στοχευμένων φύλλων εργασίας και ακρόασης, διαθεματικές δράσεις, δημιουργία πρωτότυπων μουσικών έργων από τους μαθητές με χρήση ΤΠΕ, ομαδοσυνεργατικά project, συνεργασίες με μουσικούς φορείς, οργάνωση συναυλιών κλασικής μουσικής στο χώρο του σχολείου και συγγραφή μουσικοκριτικών δοκιμίων από τους μαθητές.

Οι διδακτικές μέθοδοι παρουσιάζονται με την περιγραφή της στοχοθεσίας τους και τα θετικά αποτελέσματα που αυτές επέφεραν στη διδακτική διαδικασία, αλλάζοντας την άποψη των μαθητών για την κλασική μουσική. Πρόκειται για μεθόδους ευέλικτες και εύκολα προσαρμόσιμες σε οποιοδήποτε σχολικό περιβάλλον.

Λέξεις – φράσεις κλειδιά: κλασική μουσική, διαθεματικές δράσεις, χρήση ΤΠΕ, οργάνωση συναυλιών

Η εισήγηση έγινε το  2018 στο Πανελλήνιο Συνέδριο της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου  Αθηνών «Οι τέχνες στο Ελληνικό Σχολείο: Παρόν και Μέλλον».  

ΕΥΗ ΚΑΓΚΑΔΗ_Τελικά ακούμε κλασική μουσική

 

Δημοσιεύθηκε στην Δημοσιεύσεις. Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.