Login Form
Αρχική
Το πλαίσιο για την ανάπτυξη του προγράμματος στο νηπιαγωγείο
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Uncategorised
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 21 Μαρτίου 2014 22:47
- Γράφτηκε από τον/την Super User
- Εμφανίσεις: 99
Το νηπιαγωγείο είναι το πρώτο οργανωμένο περιβάλλον μάθησης στο οποίο φοιτούν με συστηματικό τρόπο τα παιδιά και για το λόγο αυτό μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά στην καλλιέργεια κινήτρων για μάθηση, στην ανάπτυξη των ικανοτήτων και στην πρόληψη των σχολικών δυσκολιών.
Στο νηπιαγωγείο θεωρείται εξαιρετικά σημαντική η επιτυχής σύνδεση παιχνιδιού και μάθησης.Μέσω του παιχνιδιού τα παιδιά μπορούν να διερευνήσουν τον περιβάλλοντα χώρο, να πειραματιστούν, να αντιμετωπίσουν προβλήματα και να προσπαθήσουν να τα επιλύσουν, να συνεργαστούν αλληλεπιδρώντας με άλλα μικρότερα ή μεγαλύτερα παιδιά ή με ενήλικους.
Για να οργανωθεί ένα αποτελεσματικό πλαίσιο για την ανάπτυξη του οργανωμένου δημιουργικού παιχνιδιού όλων των παιδιών, ενός παιχνιδιού που συμβάλλει στην κοινωνική και την γνωστική τους εξέλιξη και προωθεί την ολόπλευρη ανάπτυξή τους , θα πρέπει να είμαστε σε θέση να κατανοήσουμε :
- πως μαθαίνουν τα παιδιά
- τι είδους εμπειρίες έχουν βιώσει και τι γνωρίζουν ήδη
- τι κινητοποιεί το ενδιαφέρον και τη θέλησή τους για μάθηση(ΔΕΠΠΣ) .
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Uncategorised
- Δημοσιεύτηκε στις Σάββατο, 22 Μαρτίου 2014 00:15
- Γράφτηκε από τον/την Super User
- Εμφανίσεις: 102
Η/Ο εκπαιδευτικός καλείται να συμμετέχει στη διαδικασία της προετοιμασίας του θέματος όχι ως οργανωτής, αλλά ως συντονιστής και καθοδηγητής.Στόχος του εκπαιδευτικού δεν είναι πλέον η μετάδοση της γνώσης αλλά η προσφορά ευκαιριών για δυναμική συμμετοχή των παιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία(Χρυσαφίδης).
Το κοινωνικό παιχνίδι
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Uncategorised
- Δημοσιεύτηκε στις Σάββατο, 22 Μαρτίου 2014 13:51
- Γράφτηκε από τον/την Super User
- Εμφανίσεις: 97
Σύμφωνα με το Vygotsky, στο κοινωνικό παιχνίδι δεν είναι απαραίτητη προϋπόθεση να υπάρχει συμπαίκτης.Κύρια χαρακτηριστικά του παιχνιδιού είναι η φανταστική κατάσταση και οι κανόνες που θέτει το ίδιο το παιδί.