Φεβρουάριος
μαζί με το Φλεβάρη έρχονται και οι Απόκριες. Ετοιμαστείτε για το τρελό Καρναβάλι, αλλά μη ξεχνάτε να καταγράφετε τον καιρό γιατί αυτός διαρκώς αλλάζει……
μαζί με το Φλεβάρη έρχονται και οι Απόκριες. Ετοιμαστείτε για το τρελό Καρναβάλι, αλλά μη ξεχνάτε να καταγράφετε τον καιρό γιατί αυτός διαρκώς αλλάζει……
Η αρχική ιδέα ήταν, ότι χρειαζόμασταν τους κύκλους, που βλέπαμε και στον πίνακα, αλλά στο κουτί μας, ήταν, όλα τα σχήματα, ανακατεμένα. Κάναμε λοιπόν, ολομέλεια, για να οδηγηθούμε, στην επίλυση του προβλήματος. Οι ιδέες πολλές, αλλά όπως πάντα, εφαρμόζουμε την επικρατέστερη.
Η Τέχνη παίζει σημαντικό ρόλο, στη διαδικασία της Μάθησης. Έχει αποδειχτεί ότι, η παρατήρηση και η η διδακτική προσέγγιση, έργων Τέχνης, συμβάλλει στην ολιστική ανάπτυξη του παιδιού, καθώς το καλλιεργεί γνωστικά, συναισθηματικά και αισθητικά. Θέλοντας λοιπόν, να αξιοποιήσουμε τη μορφωτική αξία της Τέχνης, αφού αναζητήσαμε, από το διαδίκτυο, έργα ζωγραφικής με θέμα το φθινόπωρο, επιλέξαμε αυτό, που μας άρεσε περισσότερο, το μεγαλώσαμε, όσο γινόταν, στην οθόνη του υπολογιστή μας και αρχίσαμε, να το παρατηρούμε. Συζητήσαμε για τα χρώματα, τα σχήματα και τις γραμμές, που έχει χρησιμοποιήσει ο ζωγράφος. Σκεφτήκαμε ότι, ο πίνακας είναι η μέση μιας ιστορίας και κάναμε διάφορες υποθέσεις, σχετικά με το τι μπορεί να έχει συμβεί πριν και μετά. Μιλήσαμε για τα συναισθήματα, που μας γεννά η παρατήρηση του έργου και προσπαθήσαμε να μαντέψουμε τι ένοιωθε ο ζωγράφος, όταν τον ζωγράφιζε. Ακούσαμε μουσικά κομμάτια και εκφραστήκαμε με το σώμα μας, σαν να ήμασταν ένα μέρος του πίνακα.
Έχουμε δημιουργήσει, στη γωνιά της συζήτησης, το τρενάκι των γενεθλίων μας. Η μηχανή του χρόνου, ακολουθείται από τα 12 βαγόνια, τα οποία έχουμε ζωγραφίσει με κερομπογιές και πλαστικοποιήσει. Σε κάθε βαγόνι, έχουμε εκτυπώσει και τοποθετήσει κινητές καρτέλες, με το όνομα του κάθε μήνα. Κάτω από τα βαγόνια κάνουμε αντιστοίχιση, με τους αριθμούς από το 1 έως το 12. Και τέλος, στο πάνω μέρος του τρένου, μπαίνουν τα ονόματα των παιδιών, πάνω από το μήνα,που έχουν γεννηθεί.
Η κουτσή σαρανταποδαρούσα, με τα 22 ποδαράκια της, (ο αριθμός αντιστοιχεί στο δεδομένο χώρο), είναι πλαστικοποιημένη και στερεωμένη με velcro, σε επιφάνεια, που έχει ντυθεί με λεπτή μοκέτα. Είναι ένα παιχνίδι, που αρέσει στα παιδιά, να παίζουν. Μπορούν, να γυρίσουν το παπουτσάκι της, ανάποδα και να προσπαθήσουν να μαντέψουν τον αριθμό, να αντιστοιχίσουν κάτω από κάθε αριθμό ποσότητες (έχουμε φτιάξει σχετικά εικονίδια), να τη βγάλουν και να προσπαθήσουν να την ξαναφτιάξουν με τη σωστή σειρά. Είναι σίγουρα προτιμότερο, να είναι τα παπουτσάκια στο ίδιο χρώμα, για να μπορούν να εστιάζουν τα παιδιά στον αριθμό, και να μην υποβοηθούνται από το χρώμα, αλλά, σε αυτή την περίπτωση, η επιλογή έγινε με σκοπό, να είναι το παιχνίδι θελκτικότερο, για να τραβήξει το ενδιαφέρον των παιδιών και σταδιακά να τα οδηγήσει, στο κυρίως, κέντρο ενδιαφέροντος.
Σκοπός της εκδήλωσης είναι η παρουσίαση της διαχρονικής εξέλιξης των Προγραμμάτων Σπουδών και των σχολικών εγχειριδίων καθώς και προτάσεις για το «βιβλίο του μέλλοντος».
Στην εκδήλωση θα γίνει παρουσίαση της διαχρονικής εξέλιξης των Προγραμμάτων Σπουδών και των σχολικών εγχειριδιών, καθώς και χαρακτηριστικών παραδειγμάτων και εκπαιδευτικών υλικών από μαθήματα του Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου. Θα ακολουθήσει συζήτηση με το κοινό.
«Επανασχεδιασμός της τάξης για τη δημιουργία ευνοϊκού περιβάλλοντος μάθησης. Προβληματισμοί και προτάσεις» στα πλαίσια της επιμορφωτικής ημερίδας «Προβλήματα μάθησης και συμπεριφοράς: Δημιουργία πλαισίου αντιμετώπισης σε επίπεδο σχολικής μονάδας-τάξης-μαθητή» Σ
Μιλώντας με τα παιδιά για τη νέα χρονιά και κάνοντας απολογισμό της χρονιάς που πέρασε, μιλήσαμε και για όνειρα και στόχους για τη νέα χρονιά. Το Στοχολούλουδο δείχνει τη δύναμη της θέλησης , αλλά και τη δύναμη των ονείρων στη ζωή μας.
Καλωσήλθατε στο WordPress! Αυτό είναι το πρώτο σας άρθρο. Αλλάξτε το ή διαγράψτε το και αρχίστε να γράφετε!