Ασκήσεις Ουσιαστικών

@ΑΣΚΗΣΕΙΣ?

1. Γράψε τα ουσιαστικά στην στήλη που ανήκουν:

γεωργός, ντομάτα, γάτα, τραπέζι, δέντρο, φίλος, πεταλούδα, γιασεμί, αγελάδα, οδηγός, θρανίο, λεμονιά, κασετίνα, κήπος, χελώνα, λάχανο, γιαγιά, ποντικός, μωρό, τριανταφυλλιά

πρόσωπα ζώα φυτά πράγματα
__________ __________ __________ __________
__________ __________ __________ __________
__________ __________ __________ __________
__________ __________ __________ __________
__________ __________ __________ __________

2. Γράψε τι φανερώνουν τα παρακάτω ουσιαστικά: (πρόσωπο, ζώο, πράγμα, ενέργεια, κατάσταση ή ιδιότητα)

Άννα     ησυχία  
αγωνία     αγένεια  
χήνα     τρέξιμο  
τραπέζι     μολύβι  
ύπνος     ευγένεια  
γράψιμο     λύπη  
θάρρος     κάρφωμα  

3. Γράψε από τρία ουσιαστικά που να φανερώνουν:

πρόσωπα:  
ζώα:  
πράγματα:  
ενέργεια:  
κατάσταση:  
ιδιότητα:  

Ουσιασικά

ΤΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ

Ουσιαστικά λέγονται   οι  λέξεις   που     φανερώνουν

πρόσωπα, ζώα, φυτά ή πράγματα, ενέργεια, κατάσταση ή ιδιότητα.

π.χ.

πρόσωπα ζώα φυτά πράγματα
ο πατέρας η γάτα η τουλίπα το μολύβι
το αγόρι ο λύκος η κερασιά η φλογέρα
ενέργεια κατάσταση ιδιότητα
η δουλειά ο ύπνος η εξυπνάδα
το τρέξιμο η ξεκούραση το θάρρος

Κύρια και κοινά ουσιαστικά

Κύρια είναι τα ουσιαστικά που μας φανερώνουν κάτι ορισμένο, δηλαδή ονόματα ανθρώπων, ζώων, χωρών, πόλεων, χωριών, βουνών, ποταμών, λιμνών, ημερών, μηνών, εορτών κ.ά.

π.χ. Μαρία, Αράπης, Ελλάδα, Θεσσαλονίκη, Πηνειός, Τρίτη, Απρίλης, Πάσχα κ.ά.

äΤα κύρια ουσιαστικά γράφονται με κεφαλαίο.

Κοινά είναι τα ουσιαστικά που φανερώνουν γενικά όλα τα πρόσωπα, ζώα, φυτά, πράγματα του ίδιου είδους καθώς και τα ουσιαστικά που σημαίνουν ενέργεια, κατάσταση ή ιδιότητα.

Π.χ. σκύλος, αγόρι, πόλη ……

ä Τα κοινά ουσιαστικά γράφονται με μικρό.

Προγραμματισμός Διδακτέας ‘Υλης

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΕΑΣ ΥΛΗΣ
ΜΑΘΗΜΑ: ΓΛΩΣΣΑ
ΠΡΩΤΟ ΤΕΥΧΟΣ: Ένα παράξενο ταξίδι
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΧΡΟΝΟΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑ
1η ενότητα

ΠΡΟΣΟΧΗ! Τι λέει εκεί;
Από 11/12/2013
μέχρι 20/12/2013
10 – 12 διδακτικές ώρες
Δημητρακάκης Κ. Σχολικός Σύμβουλος 4ης Εκπ. Περιφέρειας Φθιώτιδας
3
11η
ενότητα

Τι βιβλίο είναι αυτό;
Από 08/01/2013
μέχρι 17/01/2014
12- 14 διδακτικές ώρες
12η
ενότητα

Ποπό! Κόσμος που περνά!
Από 20/01/2014
μέχρι 28/01/2014
10 – 12 διδακτικές ώρες
13η
ενότητα

Μες στο μουσείο
Από 29/01/2014 μέ-
χρι 07/02/2014
10 -12 διδακτικές ώρες
14η
ενότητα

Με προσκαλούν και προσκαλώ
Από 10/02/2014
μέχρι 18/02/2014
10 – 12 διδακτικές ώρες
15η
ενότητα

Αλληλογραφώ
Από 19/02/2014
μέχρι 28/02/2014
9 -11 διδακτικές ώρες
16η
ενότητα

Νιώθω
Από 04/03/2014
μέχρι 11/03/2014
8 -10 διδακτικές ώρες
Δημητρακάκης Κ. Σχολικός Σύμβουλος 4ης Εκπ. Περιφέρειας Φθιώτιδας
4
ΤΡΙΤΟ ΤΕΥΧΟΣ: Η εφημερίδα της τάξης μας
17η
ενότητα

Εφημερίδες! Εφημερίδες!
Από 12/03/2014
μέχρι 21/03/2014
8 – 10 διδακτικές ώρες
18η
ενότητα

Ένα βιβλίο που ταξιδεύει
Από 26/03/2014
μέχρι 03/04/2014
10 – 12 διδακτικές ώρες
19η
ενότητα

Τα μάθατε τα νέα;
Από 07/04/2014
μέχρι 30/04/2014
10- 12 διδακτικές ώρες
20η
ενότητα

Ποιος είναι τι κάνει;
Από 05/05/2014
μέχρι 12/05/2014
9 – 11 διδακτικές ώρες
21η
ενότητα

Χρήσιμες οδηγίες
Από 13/05/2014
μέχρι 20/05/2014
8 -10 διδακτικές ώρες
Δημητρακάκης Κ. Σχολικός Σύμβουλος 4ης Εκπ. Περιφέρειας Φθιώτιδας
5
22η
ενότητα

Πώς γίνεται; Πώς παίζεται;
Από21/05/2014
μέχρι 27/05/2014
7 – 9 διδακτικές ώρες
23η
ενότητα

Για να γελάσουμε…
Από 28/05/2014
μέχρι 03/06/2014
8 -10 διδακτικές ώρες
24η
ενότητα

Να σου πω τι έμαθα;
Από 04/05/2014
μέχρι 11/06/2014
6 -8 διδακτικές ώρες
Ο/ η Δάσκαλος/άλα της τάξης Ο Δ/ντής του Σχολείου

Εισαγωγή στην Γλώσσα

Βασικός στόχος της Γλώσσας Β΄ Δημοτικού είναι η κατάκτηση των βασικών δεξιοτήτων ανάγνωσης και κατανόησης γραπτών κειμένων καθώς και η αναζήτηση και χρήση της πληροφορίας. Επίσης, η καλλιέργεια δεξιοτήτων γραφής, ο εμπλουτισμός και η αποσαφήνιση του λεξιλογίου και η συνειδητοποίηση των βασικών στοιχείων της δομής και της λειτουργίας της γλώσσας.

Εξώφυλλο βιβλίου Φλώσσας β Δημοτικού

Το βιβλίο Γλώσσας Β΄ Δημοτικού του μαθητή περιέχει κείμενα και κατάλληλες δραστηριότητες για την επεξεργασία των κειμένων αυτών, οι οποίες αφορούν τους βασικούς άξονες, καθώς και τις κατηγορίες των διδακτικών στόχων του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών της Γλώσσας για το Δημοτικό, και ιδιαίτερα για την B΄ τάξη.

  • Ανάγνωση
  • Κατανόηση γραπτού κειμένου
  • Αναζήτηση πληροφορίας

Γλώσσα Β Δημοτικού