^Back To Top
Σχεδιασμός εκπαιδευτικού προγράμματος
α. Επιλογή θέματος και υποθεμάτων (ακολουθεί ενδεικτική θεματολογία)
β. Καθορισμός γενικού σκοπού και επιμέρους στόχων
γ. Συνεργασίες- χωρισμός σε ομάδες
Στάδια υλοποίησης
· Έρευνα για την συλλογή του υλικού
· Μελέτη και ερμηνεία του υλικού, εξαγωγή συμπερασμάτων
· Παραγωγή και παρουσίαση έργου
Συνεργασία με φορείς και άτομα
Πολιτιστικοί σύλλογοι, Μουσεία, Δήμος, Νομαρχία, Κάτοικοι, Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων, Ιδρύματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης κλπ.
Πεδία σύνδεσης με το Αναλυτικό Πρόγραμμα
Γλώσσα, Νεοελληνικά Κείμενα, Αρχαία Ελληνική Γραμματεία, Ιστορία, Μουσική, Καλλιτεχνικά, Η/Υ, Ξένες γλώσσες, Θρησκευτικά, Μαθηματικά, Φυσική- Χημεία, Γεωγραφία, Οικιακή Οικονομία, Φυσική Αγωγή κλπ.
Υποστήριξη των Πολιτιστικών Προγραμμάτων
Το Υ.ΠΑΙ.Θ. για να στηρίξει το έργο των εκπαιδευτικών στο σχολείο, έχει θεσμοθετήσει την θέση του Υπευθύνου Σχολικών Δραστηριοτήτων / Υπευθύνου Πολιτιστικών Θεμάτων στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι Υπεύθυνοι αυτοί στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους:
· επισκέπτονται τις σχολικές μονάδες
· ενημερώνουν τους εκπαιδευτικούς και τους Διευθυντές για τις δυνατότητες υλοποίησης προγραμμάτων σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο
· συμβάλλουν στον σχεδιασμό των προγραμμάτων
· προτείνουν θεματολογία πολιτιστικών προγραμμάτων
· εμψυχώνουν και στηρίζουν τους μαθητές στην διαδικασία ανακάλυψης της γνώσης μέσα από την έρευνα, την ανάλυση-σύνθεση των δεδομένων και την βιωματική προσέγγιση
· παρακολουθούν τα πολιτιστικά προγράμματα των σχολικών μονάδων της Διεύθυνσης, στην οποία ανήκουν
· οργανώνουν εκδήλωση με την λήξη του σχολικού έτους, στην οποία παρουσιάζονται τα προγράμματα των σχολείων της Διεύθυνσης
· διοργανώνουν επιμορφωτικές ημερίδες, σεμινάρια, επισκέψεις, εργαστήρια έκφρασης και δημιουργίας για εκπαιδευτικούς, με την έγκριση του Τμήματος Δ΄ Αισθητικής Αγωγής της Δ/νσης ΣΕΠΕΔ του Υ.ΠΑΙ.Θ..
· ενημερώνουν τη σχολική κοινότητα σχετικά με την παρακολούθηση θεαμάτων από μαθητές εντός σχολικού ωραρίου.
Παράλληλα οι Υπεύθυνοι οργανώνουν συναντήσεις ομάδων εκπαιδευτικών, με σκοπό την ενημέρωσή τους σε ζητήματα βιβλιογραφίας, μεθοδολογίας αλλά και την μεταβίβαση / διάχυση των πληροφοριών και γνώσεων από τα κάθε είδους επιμορφωτικά σεμινάρια και συνέδρια, στα οποία συμμετέχουν οι ίδιοι.