Την επόμενη φορά που θα επιλέξετε την "Άσκηση 1" δεν θα εμφανιστούν οι ίδιες ακριβώς ερωτήσεις
∆ιαλέξτε τη σωστή από τις παρακάτω φράσεις για να περιγράψετε τη σχέση ενός σεναρίου και ενός φύλλου εργασίας.
Ένα φύλλο εργασίας περιγράφει τα ζητούµενα από το µαθητή (ή τις οµάδες των µαθητών) σε κάποια φάση εφαρµογής ενός σεναρίου. Το σενάριο αποτελεί ένα συνολικότερο πλάνο περιγραφής µιας διδασκαλίας µε εστιασµένο γνωστικό(ά) αντικείµενο(α), συγκεκριµένους εκπαιδευτικούς στόχους, διδακτικές αρχές και σχολικές πρακτικές. Ένα σενάριο υλοποιείται µέσα από µια σειρά δραστηριοτήτων που µε τη σειρά τους µπορεί να εξειδικεύονται σε φύλλα εργασίας για τους µαθητές.
Ένα φύλλο εργασίας είναι ουσιαστικά ένα σενάριο. Με αυτή την έννοια η ενασχόληση των µαθητών µε τα ζητούµενα του φύλλου εργασίας µπορεί να θεωρηθεί ως εφαρµογή του σεναρίου στην πράξη.
Ένα σενάριο για τη διδασκαλία µιας ενότητας των µαθηµατικών θα µπορούσε να περιγραφεί...
...ως ένα σύνθετο εργαλείο διαµόρφωσης της διδακτικής πράξης µε άξονα ένα σύνολο δραστηριοτήτων που αγγίζει µια πολλαπλότητα πτυχών όπως οι δράσεις των µαθητών και ο ρόλος του διδάσκοντα, η χωροχρονική οργάνωση του µαθήµατος και η διδακτική διαχείριση της εφαρµογής των δραστηριοτήτων στην πράξη
...ως ένα σχέδιο µαθήµατος
...ως ένα σύνολο Φύλλων Εργασίας
...ως ένα σύνολο διδακτικών οδηγιών για µια αποτελεσµατική διδασκαλία
Ένα σηµείο ορίστηκε στο Cabri ή το SketchPad ως τοµή µιας ευθείας και ενός κύκλου. Ποια από τις παρακάτω προτάσεις είναι αληθής;
Το σηµείο µπορεί να κινείται ελεύθερα στην επιφάνεια εργασίας
Το σηµείο µπορεί να κινείται µόνο στον κύκλο ή στην ευθεία
Για να µπορεί να κινείται το σηµείο στον κύκλο ή στην ευθεία πρέπει προηγουµένως να επιλεγεί ο κύκλος ή η ευθεία και στη συνέχεια το σηµείο
Το σηµείο δεν κινείται
Το σηµείο µπορεί να κινείται όταν µεταβάλλεται η θέση της ευθείας ή του κύκλου
Ποιες από τις παρακάτω κατασκευές του τετραγώνου στο Cabri ή το SketchPad επιτρέπουν να διατηρούνται οι ιδιότητές του σε κάθε µεταβολή των κορυφών του;
Μερικά λογισµικά όπως το Geogebra το The Geometer’s Sketchpad και το Cabri Geometry II διαθέτουν ένα εργαλείο µε το οποίο ο χρήστης µπορεί να ανασυστήσει τα βήµατα της κατασκευής που εµφανίζεται στην επιφάνεια εργασίας. Το εργαλείο αυτό είναι στο Geogebra το "Πρωτόκολλο στοιχείων κατασκευής" και "Μπάρα πλοήγησης για τα βήματα της κατασκευής", στο The Geometer’s Sketchpad το "Αρχείο Εντολών" και στο Cabri ΙΙ το "Επανάληψη κατασκευής". Ποια από τις παρακάτω προτάσεις περιγράφει καλύτερα την διδακτική χρησιµότητα του εργαλείου;
Ο εκπαιδευτικός µπορεί να δει ποια εργαλεία χρησιµοποίησε ο µαθητής του και να διαπιστώσει πόσο καλά γνωρίζει το λογισµικό.
Ο εκπαιδευτικός µπορεί να µάθει τη στρατηγική που ακολούθησε ο µαθητής για να κατασκευάσει το σχήµα.
Ο εκπαιδευτικός µπορεί να αξιολογήσει τον µαθητή.
∆εν έχει καµία χρησιµότητα στη διδασκαλία.
Ένας στόχος που δεν θα πρέπει να τίθεται σε ένα σενάριο σχετικό µε ένα θεώρηµα των µαθηµατικών είναι ο εξής:
«Να κατανοήσουν οι µαθητές µία απόδειξη του θεωρήµατος».
«Να προσεγγίσουν το θεώρηµα αρχικά ως εικασία».
«Να αποµνηµονεύσουν καλύτερα το σχήµα του θεωρήµατος».
Ένας μαθητής σας παρουσιάζει έναν τρόπο υλοποίησης µιας δραστηριότητας εντελώς διαφορετικό από αυτόν που εσείς είχατε ετοιµάσει. Η πλέον ενδεδειγµένη ενέργειά σας είναι:
Να του εξηγήσετε ότι οι η δική σας πρόταση είναι περισσότερο κατάλληλη γιατί έχει δηµιουργηθεί από έναν έµπειρο Μαθηματικό.
Να του προτείνετε να παρουσιάσει την πρότασή του στην τάξη και να ακολουθήσει διαπραγµάτευση.
Να του προτείνετε να την προσαρµόσει στην µεθοδολογία που εσείς έχετε υποδείξει.
Η επέκταση ενός σεναρίου έχει την έννοια...
...της εφαρµογής του σεναρίου σε περισσότερους µαθητές από αυτούς που µπορεί να περιέχει µία σχολική τάξη.
...της εφαρµογής του σεναρίου περισσότερες από µία φορές, ιδιαίτερα δε, σε διαφορετικές χρονικές περιόδους.
...του µετασχηµατισµού του σεναρίου ώστε να εφαρµοστεί σε άλλες γνωστικές περιοχές ή σε άλλα παρεµφερή θέµατα.
Στο λογισµικό δυναµικής γεωµετρίας "Cabri" δεν έχουν όλες οι κατασκευές τη δυνατότητα δυναµικής διαχείρισης.
Σωστό
Λάθος
Στο λογισµικό δυναµικής γεωµετρίας "Cabri" όλες οι κατασκευές έχουν τη δυνατότητα δυναµικής διαχείρισης.
Σωστό
Λάθος
Συµπληρώστε την παρακάτω πρόταση µε την πληρέστερη για εσάς επιλογή. Τα πολλαπλά και διασυνδεδεµένα αναπαραστασιακά συστήµατα που παρέχονται από το περιβάλλον Cabri-Geometry II βοηθούν τους µαθητές...
...να κατασκευάσουν συνδέσεις ανάµεσα στους διάφορους τύπους δεδοµένων και έτσι να αποκτήσουν µια ευρύτερη αντίληψη για την προς µάθηση έννοια.
... να παρατηρήσουν πολλαπλούς τύπους εµπειρικών δεδοµένων.
Συµπληρώστε την παρακάτω πρόταση µε την πληρέστερη για εσάς επιλογή. Τα γεωµετρικά σχήµατα και οι γεωµετρικές κατασκευές στην οθόνη του Cabri-Geometry II...
...αποτελούν τυπικά σχήµατα όπως στο περιβάλλον χαρτί-µολύβι.
...έχουν µια δικιά τους φιλοσοφία και κατασκευάζονται µε διαφορετικό τρόπο από ότι στο περιβάλλον χαρτί-µολύβι.
...έχουν ένα δυναµικό χαρακτήρα ο οποίος οφείλεται στο ότι τα γεωµετρικά τους χαρακτηριστικά διατηρούνται ενώ η µορφή τους µεταβάλλεται µε τη χρήση του ‘drag mode’ (σύρσιµο).
Συµπληρώστε την παρακάτω πρόταση µε την πληρέστερη για εσάς επιλογή. Η λειτουργία του ‘drag mode’ (σύρσιµο) στο περιβάλλον Cabri-Geometry II µπορεί να χρησιµοποιηθεί από τους µαθητές...
...μόνο με διερευνητικό τρόπο.
...μόνο με επαληθευτικό τρόπο.
...με επαληθευτικό και διερευνητικό τρόπο.
Συµπληρώστε την παρακάτω πρόταση µε την πληρέστερη για εσάς επιλογή. Η δηµιουργία µακροκατασκευών στο περιβάλλον Cabri-Geometry II έχει σηµασία κυρίως διότι µπορεί να χρησιµοποιηθεί...
...για την επέκταση του περιβάλλοντος σε θέµατα της γεωµετρίας που δεν έχουν προβλεφθεί από τους σχεδιαστές του λογισµικού.
...για τη διευκόλυνση του εκπαιδευτικού όταν πρόκειται για δύσκολες γεωµετρικές κατασκευές τις οποίες θέλει να διδάξει στην τάξη και θέλει να κερδίσει χρόνο.
...για τη διευκόλυνση των µαθητών ώστε να δανείζουν ο ένας τη δουλειά του στον άλλο.
Το περιβάλλον Cabri και το Sketchpad ανήκουν στην κατηγορία των λογισμικών ...
... της συμβολικής έκφρασης μέσω του προγραμματισμού.
... του δυναμικού χειρισμού γεωμετρικών αντικειμένων.
... του χειρισμού αλγεβρικών ψηφιακών συστημάτων.
... της διαχείρισης δεδομένων.
... των προσομοιώσεων μοντέλων και καταστάσεων.
Το περιβάλλον Modellus ανήκει στην κατηγορία των λογισμικών ...
... της συμβολικής έκφρασης μέσω του προγραμματισμού.
... του δυναμικού χειρισμού γεωμετρικών αντικειμένων.
... του χειρισμού αλγεβρικών ψηφιακών συστημάτων.
... της διαχείρισης δεδομένων.
... των προσομοιώσεων μοντέλων και καταστάσεων.
Το περιβάλλον Function Probe ανήκει στην κατηγορία των λογισμικών ...
... της συμβολικής έκφρασης μέσω του προγραμματισμού.
... του δυναμικού χειρισμού γεωμετρικών αντικειμένων.
... του χειρισμού αλγεβρικών ψηφιακών συστημάτων.
... της διαχείρισης δεδομένων.
... των προσομοιώσεων μοντέλων και καταστάσεων.
Ο μικρόκοσμος «Χελωνόκοσμος» στο περιβάλλον Αβάκιο ανήκει στην κατηγορία των λογισμικών ...
... της συμβολικής έκφρασης μέσω του προγραμματισμού.
... του δυναμικού χειρισμού γεωμετρικών αντικειμένων.
... του χειρισμού αλγεβρικών ψηφιακών συστημάτων.
... της διαχείρισης δεδομένων.
... των προσομοιώσεων μοντέλων και καταστάσεων.
Ο μικρόκοσμος «Ταξινομούμε» στο περιβάλλον Αβάκιο ανήκει στην κατηγορία των λογισμικών ...
... της συμβολικής έκφρασης μέσω του προγραμματισμού.
... του δυναμικού χειρισμού γεωμετρικών αντικειμένων.
... του χειρισμού αλγεβρικών ψηφιακών συστημάτων.
... της διαχείρισης δεδομένων.
... των προσομοιώσεων μοντέλων και καταστάσεων.
Το εκπαιδευτικό λογισμικό για τα Μαθηματικά, Cabri, Sketchpad, Geogebra, Function Probe, Modellus, κ.λ.π. είναι κυρίως ...