Tην επόμενη φορά που θα επιλέξετε την άσκηση 1, ΔΕΝ θα εμφανιστούν οι ίδιες ακριβώς ερωτήσεις.
Εισαγωγή των Τ.Π.Ε. στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση σημαίνει:
Στο διεθνή χώρο, τα κυρίαρχα μοντέλα εισαγωγής των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση είναι:
το ολιστικό μοντέλο εισαγωγής των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση είναι ...
... το μοντέλο που δίνει σημασία στην διαθεματική και ολιστική προσέγγιση της γνώσης. Η ενσωμάτωση δηλ. των ΤΠΕ γίνεται σταδιακά σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα, η Πληροφορική δηλαδή «διαχέεται» κατά κάποιο τρόπο, στο σύνολο των μαθημάτων και των σχολικών δραστηριοτήτων.
... το μοντέλο που δίνει μεγαλύτερη σημασία στην τεχνολογία των ΗΥ.
... το μοντέλο που αποτελεί ένα συνδυασμό των δυο άλλων τεχνοκεντρικού και πραγματολογικού.
το πραγματολογικό μοντέλο εισαγωγής των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση είναι ...
... το μοντέλο που δίνει μεγαλύτερη σημασία στην τεχνολογία των ΗΥ.
... το μοντέλο που αποτελεί ένα συνδυασμό των δυο άλλων δηλαδή του εχνοκεντρικού και του ολιστικού.
... το μοντέλο που δίνει σημασία στην διαθεματική και ολιστική προσέγγιση της γνώσης
... το μοντέλο που δίνει σχεδόν απόλυτη αξία στα χρησιμοποιούμενα συστήματα και την εκμάθηση της λειτουργίας τους
το τεχνοκεντρικό μοντέλο εισαγωγής των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση είναι ...
Τις μεγαλύτερες ανατροπές στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα προκαλεί η υιοθέτηση ένταξης των ΤΠΕ στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση του ...
... τεχνοκεντρικού μοντέλου
... πραγματολογικού μοντέλου
... του ολιστικού μοντέλου
Ο όρος Πληροφορική «ευχέρεια» (fluency) ...
... είναι ισοδύναμος με τον όρο "δεξιότητες χειρισμού Η.Υ."
... είναι ισοδύναμος με τον όρο "χρήση Η.Υ."
... αφορά δεξιότητες που είναι και πολύ πιο διευρυμένες, αλλά και πολύ πιο βαθειές από το χειρισμό και τη χρήση Η.Υ.
Μέσα στα θεωρητικά πλαίσια των πολυγραμματισμών, ποιό μοντέλο ένταξης των ΤΠΕ στην εκπαίδευση τείνει σήμερα να αναχθεί στην προβληματική του Πληροφορικού ή ψηφιακού γραμματισμού;
το τεχνοκεντρικό
το πραγματολογικό
το ολιστικό
Οι χώρες που εισήγαγαν με συστηματικό τρόπο την Πληροφορική τη δεκαετία του 1980, στα σχολεία τους, με Η.Υ. δικής τους σχεδίασης, (Η.Υ. σχεδιασμένους από την αρχή για εκπαιδευτική χρήση), εγκατέλειψαν σταδιακά το πλάνο τους, επειδή ...
Παρακάτω προτείνονται ορισµένα χαρακτηριστικά που ανήκουν στην τεχνοκεντρική (Τ), πραγµατολογική (Π) ή ολιστική (Ο) προσέγγιση ένταξης των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία σε αντιστοιχίσεις µε απόψεις που αφορούν τον τρόπο χρήσης τους. Εντοπίστε την ορθή αντιστοίχιση:
οι ΤΠΕ ως µέσο έκφρασης διαθεµατικής προσέγγισης (Τ), συνδυασµός δύο προσεγγίσεων (Ο), η Πληροφορική ως γνωστικό αντικείµενο (Π), η Παιδαγωγική αξιοποίηση του υπολογιστή (Π), Απόκτηση δεξιοτήτων στη χρήση του υπολογιστή (Ο).
οι ΤΠΕ ως µέσο έκφρασης διαθεµατικής προσέγγισης (Ο), συνδυασµός δύο προσεγγίσεων (Π), η Πληροφορική ως γνωστικό αντικείµενο (Τ), η Παιδαγωγική αξιοποίηση του υπολογιστή (Ο), Απόκτηση δεξιοτήτων στη χρήση του υπολογιστή (Τ).
οι ΤΠΕ ως µέσο έκφρασης διαθεµατικής προσέγγισης (Π), συνδυασµός δύο προσεγγίσεων (Τ), η Πληροφορική ως γνωστικό αντικείµενο (Ο), η Παιδαγωγική αξιοποίηση του υπολογιστή (Τ), Απόκτηση δεξιοτήτων στη χρήση του υπολογιστή (Π).
Οι ΤΠΕ είναι αποτελεσµατικές στο σχολείο κυρίως...
Οι "online κοινότητες" ή "ψηφιακές κοινότητες"...
...είναι ολιγομελής.
...έχουν περιορισμένη θεματική.
...δημιουργούνται και λειτουργούν χάρη στα δίκτυα Η.Υ
Ποια από τις επόµενες θέσεις είναι η πλέον ορθή;
Τα εκπαιδευτικά λογισµικά κατασκευάζονται µε έναν ορισµένο σχεδιασµό, ο οποίος αντανακλά µια συγκεκριµένη άποψη για την εκπαίδευση και τη µάθηση και άρα µπορούν να χρησιµοποιηθούν µόνο µε συγκεκριµένους τρόπους, αυτούς που λίγο ή πολύ είναι σε συµφωνία µε τις θεωρήσεις του κατασκευαστή.
Τα εκπαιδευτικά λογισµικά µπορούν να χρησιµοποιηθούν µε οποιοδήποτε τρόπο, για παράδειγµα µε τελείως µπηχεβιοριστικό ή κονστρουκτιβιστικό τρόπο, ανεξάρτητα από τον αρχικό τους σχεδιασµό, καθώς το είδος της διδασκαλίας στην οποία ενσωµατώνονται είναι ο αποφασιστικός παράγοντας.
Τα εκπαιδευτικά λογισµικά µπορούν κατά κανόνα να χρησιµοποιηθούν στα πλαίσια ποικίλων τύπων διδασκαλίας, αλλά αυτό δεν είναι πάντοτε εφικτό, καθώς η σχεδίαση των εκπαιδευτικών αυτών λογισµικών µπορεί να είναι ασύµβατη µε ορισµένου τύπου διδασκαλίες.
Το Εκπαιδευτικό Λογισµικό, γενικώς, είναι κατ’ ουσία ένα εργαλείο για την υποστήριξη της διδασκαλίας και της µάθησης. Ως τέτοιο, µπορεί να αξιολογηθεί πλήρως από µια οµάδα ειδικών, οι οποίοι θα εκτιµήσουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά του, το κόστος του καθώς και τη διδακτική του αξία, χωρίς να είναι απαραίτητο να ληφθεί υπόψη το γενικότερο εκπαιδευτικό πλαίσιο στο οποίο θα χρησιµοποιηθεί κάθε συγκεκριµένο εκπαιδευτικό λογισµικό.
Σωστό
Λάθος
Επιλέξτε εκείνη την πρόταση, από αυτές που ακολουθούν, η οποία είναι σωστή:
Διεθνώς, οι Τ.Π.Ε. στην Εκπαίδευση θεωρήθηκαν από πολύ νωρίς ως µέσα για το νέο «ψηφιακό εγγραµµατισµό».
Οι Τ.Π.Ε. στην Εκπαίδευση αρχικά ενσωµατώθηκαν µε µεγάλη έµφαση στην τεχνολογική διάσταση των χρησιµοποιουµένων συστηµάτων (όπως οι Η.Υ.), αλλά σταδιακά αναπτύχθηκε µια περισσότερο κριτική στάση στη χρήση τους.
Οι Τ.Π.Ε. εισήχθησαν σχεδόν από την αρχή στην Εκπαίδευση, ακολουθώντας το ολιστικό µοντέλο, δηλαδή ενσωµατώθηκαν σε όλα τα γνωστικά αντικείµενα και σε όλες τις πτυχές της σχολικής ζωής και της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Ο ηλεκτρονικός υπολογιστής µπορεί να λειτουργήσει ως...
Για την εισαγωγή των ΤΠΕ στην εκπαίδευση κατά το ολιστικό μοντέλο ένταξης, απαιτείται ...
Ένας εκπαιδευτικός χρησιµοποιεί στη διδασκαλία του τα συνηθισµένα λογισµικά «εφαρµογών γραφείου» (όπως οι επεξεργαστές κειµένου, τα λογιστικά φύλλα), αλλά και λογισµικά για πλοήγηση στο ∆ιαδίκτυο. Ισχυρίζεται ότι τα λογισµικά αυτά τον βοηθούν πολύ στο έργο του καθώς µπορεί από χρονιά σε χρονιά να ξαναδίνει στους µαθητές του σηµειώσεις, τεστ και ασκήσεις βελτιώνοντας τα κείµενα των περασµένων ετών, µπορεί να τους αναθέσει εύκολα συνθετικές εργασίες καθώς υπάρχει άφθονη πληροφόρηση στο ∆ιαδίκτυο για οιοδήποτε θέµα και µπορεί να οργανώνει καλύτερα την παρουσίαση του µαθήµατος και των δεδοµένων που χρησιµοποιεί για να αναλύσει ένα φαινόµενο. Επιλέξτε το σχόλιο που θεωρείτε ως ορθότερο.
Ο εκπαιδευτικός αυτός χρησιµοποιεί σε µεγάλη έκταση τις ΤΠΕ, µάλλον όµως τις εντάσσει σε ένα παραδοσιακό στυλ διδασκαλίας, δασκαλοκεντρικό.
Ο εκπαιδευτικός αυτός χρησιµοποιεί σε µεγάλη έκταση και βάθος τις ΤΠΕ και εκµεταλλεύεται τις δυνατότητες που του προσφέρουν για να οργανώσει ένα µάθηµα σύγχρονο, ζωντανό, µε πολλά ερεθίσµατα και ευκαιρίες για τους µαθητές του.
Με δεδοµένο ότι η σύγχρονη κοινωνία αλλάζει µε γοργούς ρυθµούς, το σηµερινό σχολείο επιβάλλεται να φροντίσει ιδιαίτερα και κατά προτεραιότητα για τη(ν)...
...αξιοποίηση της πληροφορικής στην εκπαίδευση.
...δηµιουργία τµηµάτων για χαρισµατικούς µαθητές.
...αύξηση των κατ΄ οίκον εργασιών προς εµπέδωση των όσων διδάσκονται.
...ανάπτυξη δεξιοτήτων, κριτικής σκέψης και συνεργασίας.
Εφαρµόζοντας ένα σχέδιο εργασίας (project) προβαίνουµε...
...στην παρουσίαση ενός θέµατος από τον εκπαιδευτικό δειγµατικά στην τάξη.
...στην επεξεργασία ενός θέµατος από τον µαθητή στο σπίτι.
...στην καταγραφή των απόψεων κάθε µαθητή για ένα θέµα.
...στην ανοικτή εκπαιδευτική διαδικασία κατά την οποία οι µαθητές επεξεργάζονται ενεργά ένα θέµα από διαφορετικές οπτικές και εκτελούν τις σχεδιασµένες δραστηριότητες.