Την επόμενη φορά που θα επιλέξετε την "Άσκηση 2" δεν θα εμφανιστούν οι ίδιες ακριβώς ερωτήσεις
Οι «ψηφίδες» στο Αβάκιο E-Slate µπορούν να ...
Tο λογισµικό CABRI (ή το Sketchpad) ανήκει στην κατηγορία...
...των διερευνητικών µικρόκοσµων.
...των περιβαλλόντων που µετατρέπουν τον υπολογιστή σε δάσκαλο και υποστηρίζουν συµπεριφοριστικού τύπου διδασκαλία.
...των περιβαλλόντων που µετατρέπουν τον υπολογιστή σε περιβάλλον µάθησης και διδασκαλίας.
Ο Papert αναφερόµενος στην πρόσθετη παιδαγωγική αξία που χαρακτηρίζει την εµπλοκή των µαθητών σε δραστηριότητες µε ειδικά σχεδιασμένα υπολογιστικά εργαλεία υποστήριξε ότι στα αντίστοιχα υπολογιστικά περιβάλλοντα οι μαθητές ενθαρρύνονται να σκέφτονται «µαζί µε το εργαλείο». Αυτό σηµαίνει ότι...
...τα υπολογιστικά εργαλεία αποκαλύπτουν σε µεγάλο βαθµό τη λύση ενός προβλήµατος στους μαθητές.
...τα υπολογιστικά εργαλεία αποκαλύπτουν σταδιακά τη λύση ενός προβλήµατος στους μαθητές.
...τα υπολογιστικά εργαλεία παρέχουν στους μαθητές τη δυνατότητα να αλλάζουν ξανά και ξανά τις κατασκευές τους σαν να µαστορεύουν πάνω στα νοητικά τους δηµιουργήµατα.
...τα υπολογιστικά εργαλεία εισάγουν τους μαθητές στο χώρο της τεχνητής νοηµοσύνης.
Tα παρακάτω χαρακτηριστικά έχουν προταθεί για τον ορισµό ενός επιστηµολογικού εµποδίου. Ποιο από τα παρακάτω είναι λανθασµένο;
Είναι µια γνώση µε ένα αρκετά ευρύ πεδίο εφαρµογής.
Αυτή η γνώση, προσπαθώντας να εφαρµοστεί σε άλλες καταστάσεις, προκαλεί λάθη που εντοπίζονται και αναλύονται µόνο σε σχέση µε το εµπόδιο.
Το εµπόδιο αντιστέκεται στην προσπάθεια εξειδικευµένης εφαρµογής.
Η γνώση που συνιστούσε εµπόδιο δεν απορρίπτεται από το µαθητευόµενο και εξακολουθεί να υπάρχει και στη νέα γνώση που δηµιουργείται.
Κατά την επίλυση µιας εξίσωσης στο άκουσµα της φράσης «Πρόσεξε, έχει ρίζες και στα δύο µέλη» του καθηγητή µαθηµατικών ένας µαθητής υψώνει αυτοµάτως και τα δύο µέλη στο τετράγωνο. Η ενέργεια αυτή µπορεί να θεωρηθεί ότι αποτελεί µέρος των κανόνων που συνιστούν το διδακτικό συµβόλαιο στο µάθηµα των µαθηµατικών.
Σωστό
Λάθος
H έκφραση ότι «τα εργαλεία συµβολικής έκφρασης λογικο-µαθηµατικών εννοιών σε αντίστοιχα υπολογιστικά περιβάλλοντα (π.χ. Χελωνόκοσµος) έχουν το χαρακτήρα “νοητικού καθρέφτη”» σηµαίνει ότι...
...είναι σχεδιασµένα ώστε ο χρήστης να έχει πολλές επιλογές στη χρήση συµβόλων.
...είναι σχεδιασµένα ώστε ο χρήστης να εστιάζεται αποκλειστικά στα σύµβολα που χρησιµοποιεί.
...είναι σχεδιασµένα ώστε να διευκολύνουν τις πράξεις µεταξύ συµβόλων.
...είναι σχεδιασµένα ώστε η ανταπόκριση του υπολογιστή να αντιστοιχεί καθαρά και µόνο στο σύµβολο που έχει εκτελεστεί.
Η πρόσθετη παιδαγωγική αξία για την ψηφιακή τεχνολογία αναφορικά µε τη διδακτική µαθηµατικών συνίσταται κυρίως...
...στο ότι η µαθησιακή διαδικασία οδηγεί στην µείωση του αριθµού των λαθών που κάνουν οι µαθητές στην παραδοσιακή τάξη.
...στην ακρίβεια των υπολογισµών και των µετρήσεων αλλά και γενικότερα στην αρτιότητα της κατασκευής σχηµάτων και της αναπαράστασης των µαθηµατικών διαδικασιών.
...στο ότι µπορεί να διαθέσει πολυ-αναπαραστασιακά εργαλεία µε τα οποία ο µαθητής µπορεί να αποκτήσει εµπειρίες έκφρασης εννοιών και κατασκευής µαθηµατικών νοηµάτων.
Η µαθηµατική θεµελίωση των προσφερόµενων αναπαραστάσεων του Χελωνόκοσµου µπορεί να περιγραφεί µε τη φράση...
..."ο Χελωνόκοσµος αποτελεί ένα λογισµικό που εστιάζεται στη γραφική αναπαράσταση µεταβαλλόµενων µεγεθών στη γεωµετρία".
..."ο Χελωνόκοσµος συνδυάζει εργαλεία συµβολικής έκφρασης (µέσω της προγραµµατιστικής γλώσσας Logo) και δυναµικού χειρισµού µαθηµατικών αντικειµένων".
..."ο Χελωνόκοσµος αποτελεί µέρος των λογισµικών της δυναµικής γεωµετρίας".
Όταν ένας μαθητής παρουσιάζει ελλείψεις σε δεξιότητες που αφορούν το λογισμικό που θα χρησιμοποιήσετε σε μια δραστηριότητα εσείς...
...ασχολείστε µόνο µε τους άλλους μαθητές.
...τον συµβουλεύετε να εγκαταλείψει την προσπάθεια και να επιστρέψει στη διαδικασία χαρτί-μολύβι.
...του υποδεικνύετε τρόπους συµπλήρωσης των ελλείψεών του.
Η παρακάτω διαδικασία πληκτρολογήθηκε στην ψηφίδα «Logo» στον Χελωνόκοσµο. για αίνιγµα :χ :ψ επανάλαβε 4 [ µ :χ δ :ψ] τέλος αίνιγµα 60 80 Ποια από τις παρακάτω λειτουργικότητες εξασφαλίζονται µε την διαδικασία:
Η χελώνα εκτελεί τις εντολές «µπροστά :χ» και «δεξιά :ψ» τέσσερες φορές και γράφει ένα τετράγωνο.
Η διαδικασία εξασφαλίζει µόνο την λειτουργικότητα της επανάληψης της κίνησης της χελώνας τέσσερις φορές.
Η διαδικασία εξασφαλίζει τον δυναµικό χειρισµό του σχήµατος που γράφει η χελώνα.
Η παρακάτω διαδικασία πληκτρολογήθηκε στην ψηφίδα «Logo» στο Χελωνόκοσµο. για αίνιγµα :χ επανάλαβε 2 [ µ :χ δ 80] τέλος αίνιγµα 60 Ποια από τις παρακάτω τροποποιήσεις εξασφαλίζουν την δηµιουργία κλειστού κυρτού πολυγώνου;
Επιλογή κατάλληλης τιµής για την µεταβλητή χ στον µεταβολέα µέχρι να δηµιουργηθεί κλειστό σχήµα.
Μεταβολή των τιµών των εντολών «επανάλαβε» και «δεξιά» ώστε να δηµιουργηθεί κλειστό σχήµα.
Μεταβολή της τιµής 2 της εντολής «επανάλαβε» ώστε να δηµιουργηθεί κλειστό σχήµα.
Ποια από τις παρακάτω θέσεις είναι κατα την άποψη σας ορθή;
Οι ΤΠΕ πρέπει να χρησιμοποιηθούν στη διδασκαλία των Μαθηματικών για την αναπαραγωγή του "παραδοσιακού" μοντέλου διδασκαλίας που συχνά κυριαρχεί στα σχολεία.
Οι πόροι που διατίθενται για το εγχείρημα της ένταξης των ΤΠΕ στη διδασκαλία των Μαθηματικών θα αξιοποιηθούν καλυτερα αν δοθεί έμφαση στην αναβάθμιση της ποιότητας της διδασκαλίας του μαθήματος.
Η επιλογή των λογισμικών και η χρήση τους για τη διασκαλια των Μαθηματικών ...
Ποια από τα παρακάτω χαρακτηριστικά πρέπει να έχει ένα λογισμικό για να χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία των Μαθηματικών ...
Ποια από τα παρακάτω χαρακτηριστικά πρέπει να έχει ένα λογισμικό για να χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία των Μαθηματικών ...
Ποια από τα παρακάτω ισχυρίστηκε ο Papert;
Ο Γάλλος ψυχολόγος Vergnaud υποστήριξε ότι "δεν έχει νόημα η αντίληψη μιας έννοιας σε απομόνωση". Νόημα έχει η θεώρηση της σε σχέση με ...
Ποια από τα παρακάτω στοιχεία θεωρείτε ότι πρέπει να περιγράφει ένα σενάριο για τη διδασκαλία μαθηματικών εννοιών;
Ποια από τα παρακάτω στοιχεία θεωρείτε ότι πρέπει να περιγράφει ένα σενάριο για τη διδασκαλία μαθηματικών εννοιών;
Ποια από τα παρακάτω στοιχεία θεωρείτε ότι πρέπει να περιγράφει ένα σενάριο για τη διδασκαλία μαθηματικών εννοιών;