Την επόμενη φορά που θα επιλέξετε την "Άσκηση 2" δεν θα εμφανιστούν οι ίδιες ακριβώς ερωτήσεις
1 / 10
Σύµφωνα µε τη θεωρία του Vygotsky, η γλώσσα αποτελεί το σηµαντικότερο συµβολικό εργαλείο που παρέχει η κοινωνία στα µέλη της.
Λάθος
Σωστό
Στην ηλεκτρονική µάθηση κυρίως ...
... η ποσότητα της ύλης καθορίζεται από τον µαθητή.
... δίνεται έµφαση περισσότερο στην κατασκευή της γνώσης και λιγότερο στη διδασκαλία.
... δίνεται έµφαση στην ατοµική προσπάθεια του µαθητή.
... ο εκπαιδευτικός ενεργεί περισσότερο ως καθοδηγητής και λιγότερο ως διευκολυντής ή διαµεσολαβητής.
Η επανατροφοδότηση γίνεται...
...µέσω θετικών (μόνο) ενισχύσεων.
...µέσω θετικών και αρνητικών ενισχύσεων.
...µέσω αρνητικών (μόνο) ενισχύσεων.
Η θεωρία της Ζώνης Επικείµενης Ανάπτυξης του Vygotsky προτείνει ότι οι δάσκαλοι θα πρέπει...
...να περιµένουν µέχρι να δείξουν ενδιαφέρον για ένα θέµα οι µαθητές, πριν το διδάξουν.
...να επιτρέπουν στους µαθητές να συνεργάζονται για να λύνουν τα προβλήµατα.
...να λένε τις απαντήσεις στους µαθητές
...να αφήνουν τους µαθητές να λύνουν τα προβλήµατα µόνοι τους.
Στα παρακάτω, δίπλα σε κάθε κατηγορία λογισµικού σηµειώνεται αν είναι µάλλον «συµπεριφοριστικού τύπου» (Σ) ή µάλλον «εποικοδοµιστικού τύπου» (Ε). Εντοπίστε την ορθή αντιστοίχιση ανάµεσα στις προτεινόµενες:
Τα τελευταία χρόνια αναπτύσσονται πολλά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα τα οποία έχουν ως στόχο τους τη διευκόλυνση της επικοινωνίας µεταξύ των µαθητών (υπηρεσίες μετάδοσης εικόνας, ήχου, σύγχρονη ή ασύγχρονη επικοινωνία µέσω γραπτών κειµένων, δυνατότητες συν-επεξεργασίας κειµένων κ.ά.). Σε ένα γενικό θεωρητικό πλαίσιο θα µπορούσαµε να ισχυριστούµε ότι...
...τα περιβάλλοντα αυτά είναι καταλληλότερα για την υποστήριξη διδασκαλιών σύµφωνων µε τις θεωρίες του L. Vygotsky, δεδοµένου ότι παρέχουν την υλική βάση για την ανάπτυξη ισχυρής αλληλεπίδρασης µεταξύ των µαθητών και γενικότερα ευνοούν τη συνεργατική µάθηση.
...τα περιβάλλοντα αυτά µπορούν να χρησιµοποιηθούν στα πλαίσια πολλών και διαφορετικών ειδών διδασκαλίας. Ο κρίσιµος παράγοντας στην περίπτωση αυτή δεν είναι τόσο το λογισµικό ή το περιβάλλον που χρησιµοποιείται, αλλά µάλλον ο τρόπος µε τον οποίο είναι οργανωµένη η αντίστοιχη διδασκαλία.
...τα περιβάλλοντα αυτά είναι καταλληλότερα για την υποστήριξη διδασκαλιών σύµφωνων µε τις θεωρίες του δοµισµού (constructivism, θεωρίες του J. Piaget) δεδοµένου ότι επιτρέπουν τη οικοδόµηση νέων γνώσεων, οικοδοµηµένων πάνω σε παλιότερες, χάρη στον πλούτο των αλληλεπιδράσεων κάθε µαθητή µε το περιβάλλον του.
...τα περιβάλλοντα αυτά είναι καταλληλότερα για την υποστήριξη διδασκαλιών σύµφωνων µε τις θεωρίες του συµπεριφορισµού και της προγραµµατισµένης διδασκαλίας δεδοµένου ότι µπορούµε πλέον να προγραµµατίσουµε µε µεγάλη ευκολία την αλληλεπίδραση ψηφιακών συστηµάτων και χρηστών (µαθητών).
Ποιο από τα παρακάτω χαρακτηριστικά αντιστοιχεί στο βασικό χαρακτηριστικό της µάθησης;
Η µεταβολή της συµπεριφοράς.
Η εξάλειψη της συµπεριφοράς.
Η διόρθωση της συµπεριφοράς.
Η παγίωση της συµπεριφοράς.
Τα «φύλλα εργασίας» του µαθητή είναι χρήσιµα και υποβοηθητικά...
Τα λογισμικά καθοδήγησης διδασκαλίας (tutorials) και πρακτικής εξάσκησης (drill and practice) κατα κανόνα βασίζονται ...
... στις συπεριφοριστικές θεωρίες μάθησης.
... στις γνωστικές θεωρίες μάθησης (στον κονστρουκτιβισμό).
O Vygotsky, σε αντίθεση µε τον Piaget, δίνει έµφαση στις κοινωνικές και πολιτιστικές επιδράσεις στη γνωστική ανάπτυξη του ατόµου.