ΤΟΠΙΑ

Φωτογραφίες τοπίων που θα σας κόψουν  την ανάσα

ellada

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΔΙΑΙΡΕΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

               I. Θ Ρ Α Κ Η
1. Νόμος Έβρου με πρωτεύουσα την Αλεξανδρούπολη.
2. Νομός Ροδόπης με πρωτεύουσα την Κομοτηνή.
3. Νομός Ξάνθης με πρωτεύουσα την Ξάνθη.
 
               II. Μ Α Κ Ε Δ Ο Ν Ι Α
         α) Ανατολική Μακεδονία
4. Νομός Καβάλας με πρωτεύουσα την Καβάλα.
5. Νομός Δράμας με πρωτεύουσα τη Δράμα.
6. Νομός Σερρών με πρωτεύουσα τις Σέρρες.
 
         β) Κεντρική Μακεδονία
7. Νομός Θεσσαλονίκης με πρωτεύουσα τη Θεσσαλονίκη.
8. Νομός Χαλκιδικής με πρωτεύουσα τον Πολύγυρο.
9. Νομός Κιλκίς με πρωτεύουσα το Κιλκίς.
10. Νομός Πέλλας με πρωτεύουσα την Έδεσσα.
11. Νομός Ημαθίας με πρωτεύουσα τη Βέροια.
12. Νομός Πιερίας με πρωτεύουσα την Κατερίνη.
13. Αυτοδιοίκητο* τμήμα του Αγίου Όρους με πρωτεύουσα τις Καρυές.
  (*) Αυτοδιοίκητο = με δική του διοίκηση.
 
         γ) Δυτική Μακεδονία
14. Νομός Φλώρινας με πρωτεύουσα τη Φλώρινα.
15. Νομός Καστοριάς με πρωτεύουσα την Καστοριά.
16. Νομός Κοζάνης με πρωτεύουσα την Κοζάνη.
17. Νομός Γρεβενών με πρωτεύουσα τα Γρεβενά.
 
  Σημείωση: Η ανατολική , η κεντρική και η δυτική Μακεδονία αποτελούν μαζί το μεγαλύτερο γεωγραφικό τμήμα της χώρας μας: την Μακεδονία.
 
               III. Η Π Ε Ι Ρ Ο Σ
18. Νομός Ιωαννίνων με πρωτεύουσα τα Ιωάννινα.
19. Νομός Θεσπρωτίας με πρωτεύουσα την Ηγουμενίτσα.
20. Νομός Άρτας με πρωτεύουσα την Άρτα.
21. Νομός Πρέβεζας με πρωτεύουσα την Πρέβεζα.
 
               IV. Θ Ε Σ Σ Α Λ Ι Α
22. Νομός Λάρισας με πρωτεύουσα τη Λάρισα.
23. Νομός Τρικάλων με πρωτεύουσα τα Τρίκαλα.
24. Νομός Καρδίτσας με πρωτεύουσα την Καρδίτσα.
25. Νομός Μαγνησίας με πρωτεύουσα το Βόλο.
 
               V. Σ Τ Ε Ρ Ε Α Ε Λ Λ Α Δ Α
26. Νομός Αττικής με πρωτεύουσα την Αθήνα.
27. Νομός Βοιωτίας με πρωτεύουσα τη Λιβαδειά.
28. Νομός Εύβοιας με πρωτεύουσα τη Χαλκίδα.
29. Νομός Φθιώτιδας με πρωτεύουσα τη Λαμία.
30. Νομός Φωκίδας με πρωτεύουσα την Άμφισσα.
31. Νομός Ευρυτανίας με πρωτεύουσα το Καρπενήσι.
32. Νομός Αιτωλοακαρνανίας με πρωτεύουσα το Μεσολόγγι.

 

 

 

 

 

 

 

 

               VI. Π Ε Λ Ο Π Ο Ν Ν Η Σ Ο Σ
33. Νομός Αχαΐας με πρωτεύουσα την Πάτρα.
34. Νομός Κορινθίας με πρωτεύουσα την Κόρινθο.
35. Νομός Αργολίδας με πρωτεύουσα το Ναύπλιο.
36. Νομός Αρκαδίας με πρωτεύουσα την Τρίπολη.
37. Νομός Ηλείας με πρωτεύουσα τον Πύργο.
38. Νομός Μεσσηνίας με πρωτεύουσα την Καλαμάτα.
39. Νομός Λακωνίας με πρωτεύουσα τη Σπάρτη.
 
                VII. ΚΡΗΤΗ
40. Νομός Ηρακλείου με πρωτεύουσα το Ηράκλειο.
41. Νομός Χανίων με πρωτεύουσα τα Χανιά.
42. Νομός Ρεθύμνης με πρωτεύουσα το Ρέθυμνο.
43. Νομός Λασιθίου με πρωτεύουσα τον Άγιο Νικόλαο.
 
               VIII. Ν Η Σ Ι Α   Ι Ο Ν Ι Ο Υ Π Ε Λ Α Γ Ο Υ Σ
44. Νομός Κέρκυρας με πρωτεύουσα την Κέρκυρα.
45. Νομός Κεφαλληνίας με πρωτεύουσα το Αργοστόλι.
46. Νομός Λευκάδας με πρωτεύουσα τη Λευκάδα.
47. Νομός Ζακύνθου με πρωτεύουσα τη Ζάκυνθο.
 
               IX. Ν Η Σ Ι Α   Α Ι Γ Α Ι Ο Υ  Π Ε Λ Α Γ Ο Υ Σ
48. Νομός Κυκλάδων με πρωτεύουσα την Ερμούπολη της Σύρου.
49. Νομός Δωδεκανήσου με πρωτεύουσα τη Ρόδο.
50. Νομός Σάμου με πρωτεύουσα τη Σάμο.
51. Νομός Λέσβου με πρωτεύουσα τη Μυτιλήνη.
52. Νομός Χίου με πρωτεύουσα τη Χίο.

ellada

Γεωμετρική τέχνη

Η κατάρρευση του Μυκηναϊκού πολιτισμού (τέλη 13ου αι. π.Χ.) οδήγησε σε παρακμή τις κοινωνίες και τις τέχνες του Αιγαίου. Μαζί με τη γραφή, χάθηκαν για πολλούς αιώνες η μνημειακή αρχιτεκτονική, η ζωγραφική, η σφραγιδογλυφία, η ελεφαντουργία και οι πιο προηγμένες τεχνικές κατεργασίας του μετάλλου και του λίθου. Κάποιες αναλαμπές παρατηρούνται κατά τον 12ο αι. π.Χ., αλλά για τα επόμενους τέσσερις αιώνες (11ος-8ος αι. π.Χ.) η καλλιτεχνική έκφραση θα περιοριστεί στην παραγωγή μικρών ειδωλίων, μετάλλινων αγγείων και μικρής ποσότητας χάλκινων ? ή σπανιότερα χρυσών ? κοσμημάτων. Μόνο η αγγειοπλαστική δεν επηρεάζεται από τη γενικότερη ύφεση. Αλλά πλέον τα αγγεία διακοσμούνται με απλά γεωμετρικά μοτίβα – γεγονός που ευθύνεται για την ονομασία «Γεωμετρική περίοδος».
Η Γεωμετρική τέχνη είναι γνωστή κυρίως από ανασκαφές νεκροταφείων και λιγότερο από ιερά και οικισμούς. Η θρησκευτική λατρεία και οι ταφικές τελετές είχαν κεντρική θέση στη ζωή των Ελλήνων της Γεωμετρικής περιόδου, και τα περισσότερα τέχνεργα της εποχής είχαν λατρευτική ή ταφική χρήση. Το γεγονός αυτό εξηγεί εν μέρει το συντηρητισμό που παρατηρείται για πολλούς αιώνες στην εξέλιξη της τέχνης. Η αποστολή του τεχνίτη της Γεωμετρικής περιόδου ήταν να αναπαράγει με ακρίβεια τις φόρμες και τα μοτίβα που είχε καθαγιάσει η παράδοση και όχι να πρωτοτυπήσει με νέες τεχνικές ή μεθόδους. Μέσα σε ένα τέτοιο περιβάλλον, δεν είναι περίεργο που, με ελάχιστες εξαιρέσεις, η παραστατική απεικόνιση αγνοήθηκε επιδεικτικά μέχρι τα μέσα του 9ου αι. π.Χ..

Όταν τελικά οι εικονιστικές σκηνές κάνουν την εμφάνισή τους γύρω στο 850 π.Χ. – πιθανότατα ως αποτέλεσμα των αυξημένων επαφών με την τέχνη των προηγμένων πολιτισμών της Εγγύς Ανατολής ? αποδίδουν τις μορφές με εντελώς σχηματικό τρόπο και έχουν μια αίσθηση προοπτικής που φαντάζει ξένη ή και πρωτόγονη στα μάτια του σύγχρονου θεατή. Ωστόσο, οι απεικονίσεις αυτές αποτελούν τις πρώτες απόπειρες ρεαλιστικής αναπαράστασης στην αρχαία ελληνική τέχνη και θα αποτελέσουν τη βάση για την μετέπειτα εξέλιξή της.