ΑΠΑΝΘΙΣΜΑΤΑ

Ευρετήριο Άρθρου
ΑΠΑΝΘΙΣΜΑΤΑ
ΣΥΝΕΧΕΙΑ -2
ΣΥΝΕΧΕΙΑ -3
ΣΥΝΕΧΕΙΑ 4
ΣΕΛΙΔΑ 5
ΣΕΛΙΔΑ 6
ΣΕΛΙΔΑ 7
ΣΕΛΙΔΑ 8
Όλες οι Σελίδες

Σκέψεις από επώνυμους στοχαστές για τα μαθηματικά και τη φιλοσοφία τους, τη διδασκαλία και την αγωγή, ...

  

Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ (Russell, Galilei, Poincar?, Hardy)

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (MSEB, Einstein, Cantor, Anglin)

ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΩΣ ΣΥΣΤΗΜΑ (Poincar?, G?del)

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΠΛΑΤΩΝΙΣΜΟΣ

TA ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ (Galilei, Newton, Euler, Einstein)

ΠΛΑΤΩΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΟΝΣΤΡΟΥΚΤΙΒΙΣΜΟΣ (Διάλογος: J.-P. Changeux & A. Connes)


ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΚΑΙ ΑΓΛΕΒΡΑ (Flaubert, Russel, Ευκλείδης)

ΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ (George Polya)

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ-ΜΑΝΤΕΜΑ (George Polya)

ΝΑ ΘΕΤΟΥΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ (Gaston Bachelard)

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ (Brousseau, Καλαβάσης)

ΚΕΝΕΣ-ΤΥΦΛΕΣ (Engels, Kant, Lakatos, Πατρώνης)


ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΦΟΡΜΑΛΙΣΜΟΥ (Lakatos) 

ΕΠΙΣΤΗΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ (Jonathan Dancy)

ΓΝΩΣΙΟΘΕΩΡΙΑ (Otto Neurath) 

ΔΙΑΨΕΥΣΙΜΟΤΗΤΑ (Popper)

 


ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΝΟΗΣΗΣ (Vygotsky) 

ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟΥ-ΑΝTΙΚΕΙΜΕΝΟΥ (Piaget- Bruner)

ΜΕΡΟΣ-ΟΛΟΝ (Bull, Αξελός)

ΣΧΕΣΗ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟΥ-ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ (Adorno, Freire)

ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ (Horkheimer- Adorno)

 


ΕΡΩΤΗΜΑ (Piaget, Bruner)

ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ (Vygotsky)

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΑΣΜΟΙ (Freire)

ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ (Κ. Χρυσαφίδης)

 


Isidore-Lucien Ducasse ( Comte de Lautr?amont)

ΕΛΥΤΗΣ: "Ανώτερα μαθηματικά"

ΕΛΥΤΗΣ: "Άρα"

ΡΙΤΣΟΣ: "Δύο και δύο δεν κάνουν τέσσερα"

ΚΑΒΑΦΗΣ: "Προσθέσεις"

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΠΟΙΗΣΗ (Ελύτης-Σεφέρης-Καβάφης: "Το άπειρο")

ΕΛΥΤΗΣ: ΠΟΙΚΙΛΕΣ ΠΟΙΗΤΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ (επιλεγμένοι μαθηματικοί στίχοι)

ΚΑΚΝΑΒΑΤΟΣ (Εξίσωση) ΞΕΞΑΚΗΣ (Άσκηση πρώτη)

ΜΑΡΚΟΓΛΟΥ-ΚΟΝΤΟΣ

ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΣ-ΑΛΕΞΑΝΔΟΥ

ΜΑΣΤΟΡΑΚΗ

ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΚΑΡΑΤΖΑΣ (Οι τέσσερις πράξεις της συγκίνησης)


ΔΑΣΚΑΛΟΣ (Καζαντζάκης, William Arthur Ward, Amos Bronson Alcott)

ΔΑΣΚΑΛΟΣ (Δελμούζος, Γληνός)

ΔΙΑΛΟΓΟΣ (Παπανούτσος, Σεφέρης)

Ο ΚΑΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ (Περιγραφή ενός μαθητή ηλικίας 8 ετών)

ΣΤΟΝ ΔΑΣΚΑΛΟ (Κωστής Παλαμάς)

ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ (Ευ. Παπανούτσος)


ΠΑΙΔΕΙΑ (Berger, Schwartz) 

ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ (Dewey J.)

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (Dreikurs)

ΑΓΩΓΗ ΜΕ ΠΟΙΗΣΗ (διάφορα)