ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΚΟΣΥΒΑ

 


Βιβλία

  

1..Κόσυβας Γ. (1996): ?Η πρακτική του ανοιχτού προβλήματος στο Δημοτικό σχολείο, γόνιμος χαρακτήρας και ανατροπή των παγιωμένων αντιλήψεων? (ISBN 960-01-0611-8, Κ.Α. 557166, σελ. 296, με πλήρη βιβλιογραφία. Gutenberg, Παιδαγωγική σειρά, Αθήνα).

2.Εκπαιδευτική σειρά για την Α΄ Δημοτικού (1999): ?Ανακαλύπτω τα Μαθηματικά μου?. Δύο εγχειρίδια για τον μαθητή, βιβλίο για το δάσκαλο, φύλλα αξιολόγησης για τον μαθητή, πακέτο εποπτικού υλικού, (πλέον των 600 σελίδων με πλήρη βιβλιογραφία).

3.Εκπαιδευτικό βιβλίο (αυτοέκδοση, 2010): "Στοιχεία Πιθανοτήτων??, σελ. 293). Για την έκτη και την εβδόμη τάξη των Ευρωπαϊκών σχολείων και το ευρωπαϊκό απολυτήριο.

4.Εκπαιδευτικό βιβλίο (αυτοέκδοση, 2010): ??Αναλυτική Γεωμετρία του Χώρου??, ( σελ. 337). Για την έκτη και την εβδόμη τάξη των Ευρωπαϊκών σχολείων και το ευρωπαϊκό απολυτήριο.

5. Κόσυβας, Γ. (2014β). Στοχασμοί για το σχεδιασμό και την εφαρμογή της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία: μπορεί η παιδαγωγική αξιολόγηση να παρακινήσει τους εκπαιδευτικούς να βελτιώσουν τη διδασκαλία τους; Στο: Καφετζόπουλος, Κ., Κόσυβας, Γ., Αποστολόπουλος, Κ. (Επιμ). Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, σκέψεις, ερωτήματα και αναμνήσεις από την αξιολόγηση στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία. Ηλεκτρονική έκδοση (e-book), Τεύχος. Α΄.

 


Εισηγήσεις σε συνέδρια

  

1.Κόσυβας Γ. (1993). ?Το πρόγραμμα των μαθηματικών του νηπιαγωγείου και οι αρχικές γνώσεις των νηπίων για τους αριθμούς?, Πρακτικά του 10ου Συνεδρίου της ΕΜΕ, σσ. 191-201, Καλαμάτα: ΕΜΕ.

2.Κόσυβας Γ. & Μότσια Ε. (1994). Εισήγηση σε συνέδριο: ?Πειραματικές προσπάθειες καλλιέργειας ερευνητικής στάσης σε μαθητές του νηπιαγωγείου και του δημοτικού σχολείου μέσα από ανοιχτά προβλήματα?, Πρακτικά του 11ου Συνεδρίου της ΕΜΕ,  σσ. 64-80, Κέρκυρα: ΕΜΕ.

3.Κόσυβας Γ. (2008). ?Εικασίες και μαθηματική συζήτηση στην τάξη?, Πρακτικά του 25ου Συνεδρίου της ΕΜΕ, σσ. 434-448, Βόλος: ΕΜΕ.

4.Κόσυβας Γ. (2009). ?Στρατηγικές γενίκευσης των μαθητών από γεωμετρικές κανονικότητες?, Πρακτικά του 26ου Συνεδρίου της ΕΜΕ, σσ. 405-415, Θεσσαλονίκη: ΕΜΕ.

 


5.Βόσκογλου Μ. & Κόσυβας Γ. (2009). ?Η κατανόηση των άρρητων αριθμών?, Πρακτικά του 26ου Συνεδρίου της ΕΜΕ, σσ. 305-314, Θεσσαλονίκη: ΕΜΕ.

6.Κόσυβας Γ. (2010). Η παιδαγωγική της έκπληξης με μαθηματικά παράδοξα στο Λύκειο, Πρακτικά 27ου συνεδρίου της ΕΜΕ, 584-601, ΕΜΕ.

7.Κόσυβας Γ. (2010). Ανάλυση των αριθμών και λύση προβλημάτων πρόσθεσης και αφαίρεσης από εξάχρονα παιδιά, Πρακτικά του 2ου Πανελληνίου Συνεδρίου επιστημών εκπαίδευσης 27-30 Μαΐου 2010., σσ. Αθήνα: ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Αθηνών.

8.Κόσυβας Γ. (2011). Μπορεί η έκπληξη να ανατρέψει την πλήξη; Δοκιμές μαθηματικών παραδόξων στην τάξη, Πρακτικά 13ου παγκύπριου συνεδρίου Μαθηματικής Παιδείας και Επιστήμης, 49-60, Κυπριακή Μαθηματική Εταιρεία. 



9.Κόσυβας Γ. (2011). Εκπαιδευτική ηγεσία, μάνατζμεντ και παιδαγωγικό πρόγραμμα της σχολικής μονάδας, 1ο Εθνικό συνέδριο των ΕΜΕ και ΕΕΕΕ με θέμα Εφαρμογές των μαθηματικών στη διοίκηση, την οικονομία, την παραγωγή και την εκπαίδευση.

10.Κόσυβας Γ. (2011). Η άτυπη μοντελοποίηση του προβλήματος των χειραψιών, Πρακτικά 28ου συνεδρίου της ΕΜΕ, 281-306, ΕΜΕ.

11.Κόσυβας Γ. (2012). Αόριστο ολοκλήρωμα και ?ορισμένοι? εθιμικοί κανόνες κατά τη συναποδοχή μαθηματικών νοημάτων στην τάξη: μια μελέτη περίπτωσης, Πρακτικά 14ου παγκύπριου συνεδρίου Μαθηματικής Παιδείας και Επιστήμης, 251-260, Κυπριακή Μαθηματική Εταιρεία.

12. Κόσυβας Γ. (2012).Η αύξηση του εμβαδού επιφέρει την αύξηση της περιμέτρου; Πρακτικά 29ου συνεδρίου της ΕΜΕ, 353-362, ΕΜΕ.

 



13.Kosyvas G. (2009): ?Number analysis and solution of addition and subtraction problems in 6-year-old children?. In: A. Gagatsis & S. Grozdev (eds), Proceedings of the 6th Mediterranean Conference on Mathematics Education, (pp. 439-450). Plovdiv, Bulgaria: Cyprus Mathematical Society, University of Plovdiv, http://fmi.uni-plovdiv.bg/GetResource?id=576.


14.Kosyvas G. (2009): ? Number analysis in the kindergarten?. In M. Tzekaki, M. Kaldrimidou & C. Sakonidis (eds.). Proceedings of the 33rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vol. 5, p. 465, Thessaloniki, Greece: PME.http://www.mtedu.tmue.edu.tw/leeys_teaching/%E7%A0%94%E8% A8%8E%E6%9C%83/PME/PME33(2009)/v05.pdf .

 


Άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά.

 1. Κόσυβας Γ. (1995). ?Σκιαγράφηση μιας έρευνας-δράσης: Η ανάδειξη ?άρρητων κανόνων κατά την επίλυση ενός προβλήματος στην τάξη?, Εκπαιδευτική Κοινότητα, 34, σσ. 30-36, Αθήνα.

2.Κόσυβας Γ. (1995). ?Προσεγγίσεις της έννοιας και του ρόλου του ανοιχτού προβλήματος στη διδασκαλία των μαθηματικών?, Ευκλείδης Γ΄, 43, σσ. 11-33, Αθήνα: ΕΜΕ.


3.Κόσυβας Γ. (1996). ?Ανοιχτό πρόβλημα και ομάδες εργασίας στο Δημοτικό Σχολείο?, (1ο Μέρος), Σύγχρονη Εκπαίδευση, 86, σσ. 27-34 και 87, σσ. 37-45, Αθήνα.


4.Κόσυβας Γ. & Λεμονίδης Χ. (2002). ?Διδακτική προσέγγιση του αριθμού με τη «βιωματική-επικοινωνιακή μέθοδο της ανάλυσης» και λύση αφηγηματικών προβλημάτων προσθετικού τύπου στο Νηπιαγωγείο?, Ερευνητική Διάσταση της Διδακτικής των Μαθηματικών: Θεσσαλονίκη.


 

5. Κόσυβας Γ. & Μάστακας Π. (2004). Ένα ανοιχτό πρόβλημα στην Α΄ Λυκείου: Η χάραξη της διχοτόμου μιας γωνίας, Απολλώνιος, 4, Περιοδική έκδοση του Παραρτήματος Ν. Ημαθίας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, 63-72. 

 

6.Κωτσαλίδου Δ. & Κόσυβας Γ. (2004). ?Οι αριθμοί στο νηπιαγωγείο: καταστάσεις προβληματισμού και επικοινωνίας με την αριθμογραμμή και την αριθμοσκάλα ?, Σύγχρονο Νηπιαγωγείο, 39, σσ . 6-13, Αθήνα.


7.Κόσυβας Γ. (2008). ?Επιμεριστική ιδιότητα και εκπληκτικές κανονικότητες?, Ευκλείδης Α΄, 70, σσ. 11-14, Αθήνα: ΕΜΕ.


8.Κόσυβας Γ. (2009). ?Οι Αριθμοί στο Νηπιαγωγείο: Γνωριμία των νηπίων με την αριθμοακολουθία?, Εκπαιδευτική Κοινότητα,  89, σσ. 17-23, Αθήνα.


9.Κόσυβας Γ. (2009). ?Διδακτικές-μαθησιακές διαδρομές βασισμένες στη διαφορά τετραγώνων δύο φυσικών αριθμών ?, Το Φ, 6, σσ. 133-160, Αθήνα.


10.Κόσυβας Γ. (2010).  ?Η μέθοδος λύσης του ανοιχτού προβλήματος?, Εκπαιδευτική Κοινότητα, 92, σσ. 21-24, Αθήνα.


11.Κόσυβας Γ. (2011). Είδη συλλογισμού κατά την ομαδοσυνεργατική λύση του προβλήματος του κουμπαρά στην Α΄ Γυμνασίου, Ευκλείδης Γ΄, 74, σσ. 56-82, Αθήνα: ΕΜΕ.


12.Βόσκογλου Μ. & Κόσυβας Γ. (2012). Ο ρόλος των αναπαραστάσεων για την κατανόηση των πραγματικών αριθμών, Ευκλείδης Γ΄, 76, σσ. 11-49, Αθήνα: ΕΜΕ.

13.Κόσυβας Γ. (2012). Αριθμητική προσέγγιση ή γεωμετρική ακρίβεια; Αυθόρμητες αντιλήψεις δωδεκάχρονων που αγγίζουν την αρρητότητα, Έρευνα στη διδακτική των Μαθηματικών, 6, σσ.      , Αθήνα: ΕΝΕΔΙΜ.


 

14. Κόσυβας Γ. (2012). Ένα σχήμα με ενδιαφέρουσες προεκτάσεις, Απολλώνιος, 6, Περιοδική έκδοση του Παραρτήματος Ν. Ημαθίας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, 1-8. 

 

15. Κόσυβας Γ. (2012). Υπέρβαση-διαφύλαξη της αρίθμησης κατά την ανάλυση και σύνθεση των αριθμών. Ηως, 2(1), 28-44, Αθήνα: K. E. ΕΠ.ΕΚ. 


16.Kosyvas G. & Baralis G. (2010). Les strat?gies des ?l?ves d?aujourd?hui sur le probl?me de la duplication du carr?, Rep?res-IREM, 78, pp. 13-36, http://www.univ-irem.fr/spip.php?article=71&;;id_numero=78.


17.Kosyvas G.(2010): D?passement-maintien du comptage au cours de l?analyse et de la synth?se des nombres a l??cole maternelle: QRDM, 20, pp. 40-52, http://math.unipa.it/~grim/QRDM_Kosyvas_20_2010.pdf.


18.Kosyvas G. (2010). Probl?mes ouvertes: notion, cat?gories et difficult?s, Annales de Didactique et des Sciences cognitives, 15, IREM de Strasbourg, pp. 43-71, http://irem.u-  strasbg.fr/php/index.php?frame=./publi/annales/sommaire.php&m0=pub&m1=dispo&m2=ann&a=0#16


19.Voskoglou M. & Kosyvas G. (2011). A study on the comprehension of irrational numbers, Quaderni di Ricerca in Didattica Matematica (QRDM), 21, 127-141, G.R.I.M. (Department of Mathematics, University of Palermo, Italy,http://math.unipa.it/~grim/Voskoglou%20Kosyvas_Q21.pdf.


20. Kosyvas G. (2011): The number analysis approach in 6-year-old children. Contributions to Mathematics Teaching, 1(1-2), 21-28. (http://journalshub.com/mrp-admin/journal/pdf/4--ijcmt.pdf).

21.Voskoglou M. & Kosyvas G. (2012). Analyzing students' difficulties in understanding real numbers, REDIMAT (Journal of Research in Mathematics Education), 1(3), 301-336, (http://www.hipatiapress.info/hpjournals/index.php/redimat/article/view/229/pdf_1).

22. Kosyvas G. (2013). Pratiques p?dagogiques de probl?mes ouverts.