ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΚΟ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ;
Ακούστε το τραγούδι και συζητήστε για τη χαμένη επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων
«Mad World»
All around me are familiar faces Their tears are filling up their glasses And I find it kinda funny Children waiting for the day they feel good Went to school and I was very nervous And I find it kinda funny Enlarging your world
|
Τρελός κόσμος
Παντού γύρω μου γνωστά πρόσωπα Τετριμμένα μέρη, τετριμμένα πρόσωπα Λαμπερά και στην ώρα τους για τον καθημερινό τους αγώνα δρόμου Πηγαίνοντας στο πουθενά, πηγαίνοντας στο πουθενά Και τα δακρυά τους γεμίζουν τα ποτήρια τους Καμία έκφραση, καμία έκφραση Κρύβω το κεφάλι μου, θέλω να πνίξω τη λύπη μου Δεν υπάρχει αύριο, δεν υπάρχει αύριο Και το βρίσκω κάπως αστείο Το βρίσκω κάπως λυπηρό Τα όνειρα στα οποία πεθαίνω Είναι τα καλύτερα τα οποία είχα ποτέ Και μου είναι δύσκολο να στο πω Επειδή μου είναι δύσκολο να το δεχτώ Όταν οι άνθρωποι τρέχουν σε κύκλους Είναι ένας πολύ, πολύ Τρελός κόσμος
Παιδιά που περιμένουν τη μέρα που θα νιώσουν καλά Χρόνια πολλά, Χρόνια Πολλά Αναγκάζονται να νιώσουν όπως πρέπει κάθε παιδί να νιώθει Κάθισε και άκου, κάθισε και άκου Πήγα στο σχολείο και ήμουν νευρικός Κανείς δε με ήξερε, κανείς δε με ήξερε Γειά σου δάσκαλε, πες μου ποιό είναι το μάθημά μου Κοίτα μέσα μου, κοίτα μέσα μου |
Αναρτήθηκε από samakos9 στις 10:49 π.μ.
‘All that is necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.’
Edmund Burke
Δεν μας σκοτώνει ο Θεός…(π. Λίβυος, πηγή από το fb β (Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ Θ.Ε. 5 ΚΑΚΟ 5.2 ΘΑΝΑΤΟΣ )
Όχι δεν μπορώ σαν Χριστιανός να δεχθώ ότι o Θεός και η Παναγία θέλουν να πεθαίνουν οι άνθρωποι, να σκοτώνονται στις εθνικές οδούς, να σφάζονται στους πολέμους και να υποφέρουν στα ογκολογικά τμήματα των νοσοκομείων.
Ο Θεός που αποκάλυψε ο Χριστός δεν είναι ένας αιμοσταγής μανιακός δολοφόνος, εραστής του θανάτου, που χαίρετε τον κοπετό, τα δάκρυα και την οδύνη των ανθρώπων. Δεν κατασκευάζει θανάτους, δεν προκαλεί δυστυχήματα, δεν ζητά τον θάνατο του ανθρώπου. Διαλέγει να πεθάνει Εκείνος αντί για μας. Ο Σταυρός του θα παραμένει πάντα σκάνδαλο στον παραλογισμό της ανθρώπινης ιστορίας. Πειστήριο ότι ουδέποτε θέλησε τον δικό μας θάνατο, αλλά πέθανε αυτός αντί για εμάς.
«Ο Θεός των Χριστιανών είναι από τους πιο παράξενους, δεν ομοιάζει σε τίποτε με τις ανθρώπινες ιδέες περί Θεού και αυτός ο ανήκουστος χαρακτήρας καθορίζει την πνευματική ζωή….επάνω στον Σταυρό ο Θεός παίρνει το μέρος των ανθρώπων έναντι της ιδίας του της θεϊκότητος, πεθαίνει ο ίδιος για να ζήσει ο άνθρωπος».
Ο Θεός του Χριστού, και των Ευαγγελίων, δεν προκαλεί κακό και έπειτα στέκεται απέναντι από πενθηφόρους ανθρώπους που με ρακένδυτες και ρημαγμένες καρδιές θρηνούν την απώλεια των αγαπημένων τους. Δεν είναι απέναντι στον πόνο τους, αλλά μαζί τους, δίπλα τους, μέσα τους ως πάσχων δούλος.
Ο κόσμος αυτός δεν είναι εκείνος που θέλησε ο Θεός, αλλά εκείνος που η ανθρώπινη ελευθερία παραμόρφωσε και παραχάραξε σε μια ατελείωτη νύχτα θανάτου.
Ο Θεός στο κόσμο αυτόν πάσχει. Πάσχει κάτω από την ελευθερία μας, που τον συκοφάντησε, τον πρόδωσε, τον δίκασε, τον σταύρωσε, τον σκότωσε.
Ο Χριστός ξανασταυρώνεται κάθε φορά που οι λάθος επιλογές μας και συμπεριφορές, εκείνες οι αυτοκαταστροφικές επιθυμίες μας διαμορφώνουν μια κοινωνία θανάτου.
Όχι δεν προκαλεί ο Θεός τα ατυχήματα και τις αρρώστιες. Αντιθέτως Εκείνος τις μεταμορφώνει σε Πάσχα, σε πέρασμα στην αιωνιότητα Του. Μας συμπαραστέκεται, δεν μας καταδικάζει. Η σιωπή του Θεού είναι τα δάκρυά Του. Η θέση του Θεού σε μια μάνα που θρηνεί το παιδί της, δεν είναι απέναντι της, αλλά δίπλα της μαζί της. Γιατί όπως λέει η Αγία Γραφή ο Θεός ουδέποτε θέλησε τον θάνατο και το κακό.
Οι πηγές του κακού είναι οι εξής: Το φυσικό κακό, το κακό που κάνουμε εμείς στους άλλους, το κακό που κάνουν οι άλλοι σε εμάς, το κακό που κάνουμε εμείς στο εαυτό μας, και ο διάβολος. Ο Θεός δεν έχει καμία σχέση με το κακό αλλά μονάχα με την ομορφιά που στο τέλος ως λέει και ο Ντοστογιέφσκι θα σώσει τον κόσμο.
Ο Θεός δεν παράγει κακό, αλλά όπου το βρει το μεταμορφώνει. Τον θάνατο σε Πάσχα και Ανάσταση.
Μια από τις πιο συγκλονιστικές στιγμές της ταινίας του Μάρτιν Σκοτσέζε, η «Σιωπή», είναι εκείνη όπου ο Ιάπωνας Κυβερνήτης ζητάει από τον Χριστιανό Ιεραπόστολο, να πατήσει με το πόδι του την εικόνα του Νυμφίου Χριστού, και να τον αρνηθεί δημόσια. Την στιγμή που ο Ιεραπόστολος μπροστά στην απειλή του θανάτου και κυρίως στο δίλημμα του κυβερνήτη, « η πατάς την εικόνα ή τυραννώ τους αιχμάλωτους Χριστιανούς έως θανάτου», ακούει την φωνή του Χριστού να λέει, «Πάτα με, μην φοβάσαι, γι’ αυτό ήρθα στον κόσμο για να με πατάτε…. » Να υποφέρω εγώ για να ζείτε εσείς…
Διαβάστε το παραπάνω κείμενο. Ακολουθεί η δραστηριότητα: «Θετικό-Αρνητικό» με τις παρακάτω φράσεις.
Ο χριστιανικός Θεός είναι ο Θεός του Θανάτου.
Στον Χριστιανισμό συναντά κανείς τη «Θεολογία του Πάσχοντος Θεού».
Το κακό προκύπτει από τη ρήξη των σχέσεων του ανθρώπου με το περιβάλλον και τον εαυτό του.
Το κακό προκύπτει επειδή ο Θεός δεν κάνει τίποτα για να μας σώσει.
Μετά απ’ όλα αυτά, τι σχέση νομίζετε ότι έχει η φράση ««Πάτα με, μην φοβάσαι, γι’ αυτό ήρθα στον κόσμο για να με πατάτε…. » Να υποφέρω εγώ για να ζείτε εσείς…» με το κείμενο από το πρωτευαγγέλιο;
«Τότε είπε ο Κύριος ο Θεός στο φίδι: Γι’ αυτό που έκανες, καταραμένο να ‘σαι μόνο εσύ απ’ όλα τα ζώα της γης! Με την κοιλιά θα σέρνεσαι, και χώμα θα τρως σ’ όλη σου τη ζωή. Έχθρα θα βάλω ανάμεσα σ’ εσένα και στη γυναίκα, κι ανάμεσα στο σπέρμα σου και στο σπέρμα της. Εκείνος θα σου συντρίψει το κεφάλι κι εσύ θα του πληγώσεις τη φτέρνα» (Γεν. 3. 14-15).
Η Λύτρωση μέσα από την αυτογνωσία.
Βρείτε την αρετή που βάζει τέλος στο αντίστοιχο πάθος.
ΑΡΕΤΕΣ | ΠΑΘΗ |
1. Άσκηση (νηστεία, προσευχή) | a) Κατάκριση |
2. Ευγένεια | b) Εγωισμός |
3. Ελεημοσύνη | c) Συκοφαντία |
4. Συγχώρεση | d) Ζήλια |
5. Μετάνοια | e) Πλεονεξία |
6. Καλές πράξεις | f) Μίσος |
7. Αγάπη (για όλους) | g) Επίδειξη |
8. Ηρεμία, γαλήνη | h) Μνησικακία |
9. Φρόνηση, σοφία | i) Φιλοδοξία |
10. Δικαιοσύνη | j) Αγένεια |
11. Ταπείνωση | k) Οργή |