Διαδικασία

Ανάλογα με την ομάδα που ανήκετε, τους αρχαίους Έλληνες, τους Ευρωπαίους και τους Γήινους, πρέπει να απαντήστε σε μια σειρά ερωτήσεων που σας έχουν στείλει οι συμμαθητές/τριές σας, να οργανώστε το υλικό σας και να μας το παρουσιάσετε. Είστε έτοιμοι;

Το πρώτο μήνυμα είναι από το Γιώργο Φ. Ρωτάει τους Έλληνες:

  1. Γιατί οι άνθρωποι των αρχαίων πολιτισμών είχαν ανάγκη τα εργαλεία;
  2. Ποιοι αρχαίοι πολιτισμοί χρησιμοποίησαν τεχνολογικά προηγμένες συσκευές και ποιες ήταν αυτές;
  3. Υπάρχουν σωσμένα ευρήματα ή και πρωτοποριακά από μηχανική άποψη κτίρια από την αρχαιότητα και πού μπορώ να τα δω; 

Ακολούθησε τους συνδέσμους για να μάθεις: 

Χρησιμοποιήστε το φύλλο εργασίας που σας μοιράστηκε για να γράψετε τις απαντήσεις σας. Στη συνέχεια:
  • Γράψτε τα ονόματα των μηχανών που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Έλληνες.
  • Μήπως έχετε δει σε κάποιο μουσείο κάποιες από αυτές τις μηχανές; Περιγράψτε τις από τη δική σας εμπειρία ή από τις εικόνες που εντοπίσατε.
  • Έχετε χρησιμοποιήσει κάποιο από τα μηχανήματα της αρχαιότητας; Αν ναι, γράψτε ποιο είναι αυτό και πού το χρησιμοποιήσατε. Γιατί πιστεύετε ότι το/τα χρησιμοποιούμε ακόμη αφού είναι τόσο παλιό/-α;
  • Μπορείτε να εκπλήξετε ευχάριστα την τάξη σας; Παρακολουθήστε το παρακάτω βίντεο για να μας ενημερώσετε πού μπορούμε να επισκεφτούμε μια έκθεση με ευρήματα από τον κόσμο της αρχαίας ελληνικής τεχνολογίας!
 
  • Οργανώστε την παρουσίασή σας στην τάξη χρησιμοποιώντας το υλικό που συγκεντρώσατε.


Η Μαρία ρωτάει τους Ευρωπαίους:
  1. Ποια είναι η πρώτη σχετικά σύγχρονη αυτόματη υπολογιστική μηχανή; Ποιος την κατασκεύασε και πού; Πώς σχετίζεται αυτή με τα "κόκκαλα του Νέπιερ"; 
  2. Πότε και τι κατασκεύασαν οι Πασκάλ και Λάιμπνιτζ; Πώς λειτουργούσαν οι μηχανές τους; 
  3. Τα πλεκτά λέγονται και ζακάρ, αλλά γιατί; Πώς άραγε συνδέεται αυτό με την ιστορία των υπολογιστών;
Μπορείς να μεταβείς στις παρακάτω Ιστοσελίδες:
Χρησιμοποιήστε το φύλλο εργασίας που σας μοιράστηκε για να γράψετε τις απαντήσεις σας. Στη συνέχεια:
  • Γράψτε τα ονόματα των μηχανών που επινόησαν οι Ευρωπαίοι κατά την περίοδο της Αναγέννησης.
  • Μήπως έχετε δει σε κάποιο μουσείο κάποιες από αυτές τις μηχανές; Περιγράψτε τις από τη δική σας εμπειρία ή από τις εικόνες που εντοπίσατε.
  • Έχετε χρησιμοποιήσει κάποιο από τα μηχανήματα της Αναγέννησης; Αν ναι, γράψτε ποιο είναι αυτό και πού το χρησιμοποιήσατε. Γιατί πιστεύετε ότι το/τα χρησιμοποιούμε ακόμη αφού είναι τόσο παλιό/-α;
  • Μπορείτε να εκπλήξετε ευχάριστα την τάξη σας; Παρακολουθήστε το παρακάτω βίντεο για να μας ενημερώσετε για το πώς λειτουργούσε ο αργαλειός του Ζακάρ! Αν δυσκολεύεστε να καταλάβετε τα Αγγλικά, ζητήστε τη βοήθεια της καθηγήτριάς σας ή ακόμη καλύτερα παρακολουθήστε το όλοι μαζί στο μάθημα των Αγγλικών!
 
  • Οργανώστε την παρουσίασή σας στην τάξη χρησιμοποιώντας το υλικό που συγκεντρώσατε.

Ο Μάριος ρωτάει τους Γήινους:
  1. Έχω ακούσει για τους πρώτους δύο ισχυρούς υπολογιστές, τον MARK-1 και τον ENIAC. Πότε πρωτοχρησιμοποιήθηκαν και για ποιους σκοπούς;
  2. Αληθεύει ότι οι σύγχρονοι υπολογιστές διακρίνονται ως προς τις γενιές τους; Ποιοι υπολογιστές ανήκουν στην πρώτη, ποιοι στη δεύτερη και ποιοι στην τρίτη γενιά;
  3. Ποιες γνωστές ακόμη και σήμερα εταιρείες πρωτοστατούν από το 1973 και μετά, στη λεγόμενη 4η γενιά υπολογιστών; Τι πρωτότυπο και νεωτερικό έχουν οι υπολογιστές της 5ης γενιάς;
Μπορείς να μεταβείς στις παρακάτω Ιστοσελίδες:
Χρησιμοποιήστε το φύλλο εργασίας που σας μοιράστηκε για να γράψετε τις απαντήσεις σας. Στη συνέχεια:
  • Γράψτε τα ονόματα των μηχανών που επινόησαν οι άνθρωποι κατά τη σύγχρονη περίοδο. Σε ποια μέρη της Γης κατασκευάστηκαν οι μηχανές αυτές;
  • Ποια ονόματα εταιρειών που κατασκεύασαν υπολογιστικές μηχανές πριν από 40 χρόνια σας είναι γνωστά και σήμερα; Τι γνωρίζετε για τις εταιρείες αυτές;
  • Βλέπετε ομοιότητες ανάμεσα σε κάποιο από τα μηχανήματα πριν από 40 χρόνια με αυτά που χρησιμοποιούμε σήμερα; Αν ναι, γράψτε ποιο είναι αυτό και ποιες ομοιότητες εντοπίσατε. Γιατί πιστεύετε ότι μοιάζουν αφού είναι τόσο παλιό/-α;
  • Μπορείτε να εκπλήξετε ευχάριστα το Μάριο γράφοντάς του σχετικά με την Εκπαιδευτική Ρομποτική! Παρακολουθήστε τι κάνει ένα ρομποτάκι που κινείται σύμφωνα με τις οδηγίες του προγράμματος που έγραψαν μαθητές/τριες σαν κι εσάς. Θα σας ενδιέφερε να ασχοληθείτε κι εσείς με τον προγραμματισμό ρομπότ; Αν ναι, μιλήστε σχετικά στον εκπαιδευτικό Πληροφορικής του σχολείου σας!
 
  • Οργανώστε την παρουσίασή σας στην τάξη χρησιμοποιώντας το υλικό που συγκεντρώσατε.

Contribute!
Books!
Shop!