Χρονική εξέλιξη

Κατηγορία: Προστασία θαλάσσιων και χερσαίων ειδών

Παρουσιάζουμε παρακάτω τη χρονική εξέλιξη του προγράμματος όπως τη σχεδιάσαμε και καταθέσαμε στο γραφείο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Αν. Θεσσαλονίκης:

Εβδομάδα 1η:  Ενημέρωση σχετικά με τα προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, γνωριμία ομάδας μέσω βιωματικών ασκήσεων και συζήτησης.

Εβδομάδα 2η:  Ενημέρωση σχετικά με το ρόλο του συμβολαίου της ομάδας, της αναγκαιότητάς του και της διαδικασίας συνδιαμόρφωσής του από την ομάδα. Σύνταξη συμβολαίου και αδιαπραγμάτευτων κανόνων ομάδας.

Εβδομάδα 3η: Υπογραφή συμβολαίου. Χωρισμός σε εξάδες, ορισμός αρχηγών και υπαρχηγών εξάδων μέσω του παιχνιδιού του χαμένου θησαυρού. Καταγραφή εντυπώσεων, προσδοκιών και μεθοδολογίας προγράμματος. 

Εβδομάδα 4η: Βιοποικιλότητα: Συμπλήρωση ερωτηματολογίου “Τι γνωρίζω για τη βιοποικιλότητα;” Ορισμός μέσω συζήτησης, σύνδεση με τα είδη και την αφθονία τους. Αξία της βιοποικιλότητας. Η βιοποικιλότητα στο χρόνο. Πρόσβαση μέσω Διαδικτύου στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας της Κρήτης. Προβολή βίντεο, συζήτηση. 

Εβδομάδα 5η: Χλωρίδα και πανίδα: Συμπλήρωση ερωτηματολογίου “Τι γνωρίζω για τη χλωρίδα και την πανίδα;” Ορισμός μέσω συζήτησης. Μέτρα προστασίας. 

Εβδομάδα 6η: Είδη που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν. Είδη εξαφανιζόμενα, υπό εξαφάνιση, απειλούμενα, τρωτά στον κόσμο και την Ελλάδα. Μελέτη περίπτωσης: οι δεινόσαυροι. Ανθρώπινες επιδράσεις.

Εβδομάδα 7η: Δάση: Δασικά οικοσυστήματα, αστικό και περιαστικό πράσινο, τύποι και διαχείριση δασών. Κίνδυνοι και προστασία δασών. Οι λειτουργίες του δάσους. Επίσκεψη στο περιαστικό δάσος των Ελαιώνων Πυλαίας. 

Εβδομάδα 8η: Η καφέ αρκούδα. Η ιστορία της, το φυσικό της περιβάλλον, οι απειλές στο χρόνο. Θρύλοι και παραδόσεις του τόπου μας για την καφέ αρκούδα.  Προβολή βίντεο και συζήτηση σχετικά με την προστασία της καφέ αρκούδας.

Εβδομάδα 9η: Το τσακάλι. Η ιστορία του, το φυσικό του περιβάλλον, οι απειλές στο χρόνο. Θρύλοι και παραδόσεις του τόπου μας για το τσακάλι.  Προβολή βίντεο και συζήτηση σχετικά με την προστασία του.

Εβδομάδα 10η: Ο λύκος. Η ιστορία του, το φυσικό του περιβάλλον, οι απειλές στο χρόνο. Θρύλοι και παραδόσεις του τόπου μας για το λύκο.  Προβολή βίντεο και συζήτηση σχετικά με την προστασία του λύκου.

Εβδομάδα 11η: Επίσκεψη από την ομάδα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης του Αρκτούρου. 

Εβδομάδα 12η: Ενδιάμεση – διαμορφωτική αξιολόγηση του προγράμματος. Συζήτηση με την ομάδα, προτάσεις βελτίωσης λειτουργίας του προγράμματος.

Εβδομάδα 13η: Η έννοια του υδροβιότοπου. Υδροβιότοποι της Ελλάδας. Ο υδροβιότοπος του Εθνικού Πάρκου Δέλτα Αξιού - Λουδία – Αλιάκμονα. Εκδρομή στο Εθνικό Πάρκο Δέλτα Αξιού – Λουδία – Αλιάκμονα. 

Εβδομάδα 14η: Η θάλασσα και η σημασία της για τα θαλάσσια απειλούμενα θηλαστικά. Η φώκια monachus monachus.

Εβδομάδα 15η: Δελφίνια και θαλάσσια χελώνα careta careta

Εβδομάδα 16η:  Επίσκεψη στο ΚΠΕ Ελευθερίου – Κορδελιού Θεσσαλονίκης.

Εβδομάδα 17η: Επεξεργασία υλικού και σύνδεση σε ηλεκτρονική μορφή. Προτάσεις για τη σύνθεση της εργασίας. (μέρος 1ο).

Εβδομάδα 18η: Επεξεργασία υλικού και σύνδεση σε ηλεκτρονική μορφή Σύνθεση εργασίας (μέρος 2ο).

Εβδομάδα 19η: Εκδρομή στο Νυμφαίο της Φλώρινας και το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του Αρκτούρου.

Εβδομάδα 20η: Αξιολόγηση του προγράμματος. Προετοιμασία για την παρουσίασή του.