Παιδαγωγική αξία της δράσης

Κατηγορία: edmodo

Μέσω edmodo oι μαθητές/τριες επικοινωνούν μέσω μιας διαρκούς, έγκαιρης και αναλυτικής επανατροφοδότησης η οποία συμβάλλει στη βελτίωση των επιδόσεων τους, καθώς αυτοί λαμβάνουν από τον/την εκπαιδευτικό τους πληροφόρηση που αφορά στην αιτιολόγηση των ενεργειών τους και στην καταλληλότητα των στρατηγικών που εφαρμόζουν (Πλατσίδου, 2010).

Το edmodo εξασφαλίζει την οργάνωση και το διαμοιρασμό διαφορετικών μορφών ψηφιακού περιεχομένου και βοηθά στην οργάνωση των ιδεών των μελών της κοινότητας. Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι η ενίσχυση του ηλεκτρονικού και οπτικού εγγραμματισμού (Σεραφείμ & Φεσάκης, 2010) και της ορθής χρήσης των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης μέσω ενός περιβάλλοντος το οποίο δεν προάγει ούτε ενισχύει αποκλίνουσες συμπεριφορές. Τέλος επιτρέπει την αντιστροφή των ρόλων: οι μαθητές/τριες γίνονται πομποί νέων πληροφοριών καθιστώντας αμφίδρομη τη διαδικασία μάθησης η οποία έρχεται σε ρήξη με τα γραμμικά πρότυπα διδασκαλίας.

Η ενσωμάτωση του edmodo στη μαθησιακή διαδικασία έχει τα παρακάτω αποτελέσματα: α) την   προετοιμασία των μαθητών/τριών για τη συμμετοχή τους στην κοινωνία της γνώσης (ΥΠΔΒΜΘ, 2011), β) τη θεμελίωση της Πληροφορικής ως επιστήμη και ως μαθησιακό – γνωστικό εργαλείο, γ) τη θεώρησή του ως υποστηρικτικό μέσο σύγχρονων παιδαγωγικών προσεγγίσεων και συνεργασίας επειδή δημιουργεί μια ασφαλή ηλεκτρονική κοινότητα μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας.