|
|||||||
ΤΑ ΒΓΑΖΟΥΜΕ; |
|||||||
Τραγουδάκια και στιχάκια από
τα ΧΑΝΙΑ |
|||||||
Τα παιδιά μαζεύονται σ΄ ένα σημείο σχηματίζοντας κύκλο. | |||||||
Ένα από αυτά, λέει ρυθμικά το στιχάκι και σε κάθε συλλαβή ή λέξη | |||||||
δείχνει κι από ένα παιδί (συνήθως από τα δεξιά στα αριστερά). Το παιδί που | |||||||
δείχνει όταν πεί την τελευταία συλλαβή είναι αυτό που θα "τα φυλάε" | |||||||
ή που θα παίξει πρώτο, μπορεί όμως και να συμβεί το αντίθετο. | |||||||
Σ΄αυτή την περίπτωσητο παιδί απομακρύνεται από τον κύκλο και τα | |||||||
υπόλοιπα παιδιά συνεχίζουν μέχρι να μείνει ένα, το τελευταίο απ΄όλα, το | |||||||
οποίο θα τα "φυλάει", θα κυνηγάει ή θα παίξει πρώτο ανάλογα. | |||||||
Ακολουθούν μερικά στιχάκια: |
|||||||
Ανέβηκα σ΄ένα βουνό Και είδα ένα γουρούνι το κοίταξα καλά-καλά και σου 'μοιαζε στη μούρη γκο-γκο-γκο σι-σι-σι το γουρούνι είσαι 'σύ. |
Ο Χριστός κι η Παναγιά κάνανε μια συμφωνία: ποιος θα βρεί το δεκατρία ένα-δύο-τρία-τέσσερα πέντε-έξι-επτά-οχτώ εννιά-δέκα-έντεκα δώδεκα-δεκατρία. |
||||||
Α-κα-τα μα-κα-τα σου-κου-του-μπε α-μπε φα-μπε ντο-μι-νε α-κα-τα μα-κα-τα σου-κου-του-μπε α-μπε φα-μπε βγες |
Α-μπε-μπα-μπόμ του-κι-θε-μπλομ α-μπε-μπα-μπόμ του-κι-θε-μπλομ μπλιμ-μπλομ Σαν θα πας εκεί στη Βόρεια Αμερική θα δείς τον Ερμή |
||||||
να παίζει μουσική με το κόκκινο σκουφί " Βγαίνεις" και τα φυλάς όλα εσύ! |
|||||||
δώ τα παιδιά κάνουν ένα κύκλο με τα πόδια τους, ένα πόδι το
κάθε παιδί, και ένα από αυτά λέει δείχνοντας το κάθε παπούτσι: Το παπούτσι σου βρωμάει, άλλαξε το ... -Σ' όποιο παιδί τύχει αυτή η τελευταία συλλαβή αλλάζει πόδι και όταν του τύχει δυό φορές βγαίνει από τον κύκλο. Αυτό |
Ντορεμι φασολα μου 'φυγε η σόλα πήγε στο Παρίσι να παραθερίσει κι όταν θα γυρίσει πάλι θα κολλήσει στο παλιό παπούτσι που 'χε ξεκολλήσει. |
||||||
το παιδί θα είναι είτε αυτό που θα τα φυλάει, είτε θα έχει βγεί για να συνεχίσουν οι υπόλοιποι. Αυτό βέβαια καθορίζεται από πριν. | |||||||
Ο Καρακατσάνης μπήκε στο τηγάνι κι έσπασε τ' αυγά. Γιατί Καρακατσάνη, μπήκες στο τηγάνι κι έσπασες τ' αυγά; Φάε τώρα μια καρπαζιά. |
Ανέβηκα στη λεμονιά να κόψω ένα λεμόνι κι η λεμονιά τσακίστηκε
και μου κοψε το χέρι. Δώσμου το μαντιλάκι σου το χρυσοκεντημένο να δέσω το δαχτύλι μου που είναι ματωμένο. |
||||||
Είσαι Κινεζάκι; Ναι - απαντάει το παιδί που έχει τύχει αυτή τη φορά. Πόσες κουταλίτσες; Εδώ λένε ότι αριθμό θέλουν. Το παιδί μετράει δείχνοντας διαδοχικά ένα ένα τα παιδιά μέχρι να φτάσει στον αριθμό που απαντήθηκε και να βγεί κάποιο παιδί. |
|||||||
Γυμνασίο Πλατανιά Χανίων, Περιβαλλοντική
Εκπαίδευση. Το παιχνίδι το έφερε η Ιωάννα Γ.. Υπεύθυνη καθηγήτρια : Ιωάννα Χουντάλα. Σχολικό Ετος: 1997-98 |
|||||||
Δες και ΤΡΑΓΟΥΔΑΚΙΑ-ΣΤΙΧΑΚΙΑ από την
ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΣ ΘΑΣΟΥ |
|||||||
|
Παιχνίδια
για την αυλή © |