Ελπίδα!

Πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας στο σχολείο από την πλευρά του εκπαιδευτικού.

image2

Για την αντιμετώπιση, αλλά κυρίως για την πρόληψη της σχολικής βίας ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να εχει υπόψη του κάποιες βασικές μεθοδολογικές αρχές:
1. Οι μαθητές δεν είναι όμοιοι μεταξύ τους, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι κάθε μαθητής θα πρέπει να αντιμετωπίζεται ως ξεχωριστή και μοναδική προσωπικότητα. … Read more

Η συμβολή του σχολικού κλίματος στη διαμόρφωση του σχολικού εκφοβισμού.

σχολικό κλίμα

Η αλλαγή της σχολικής βαθμίδας είναι πολύ σημαντική για ένα μαθητή.Αυτή η αλλαγή ευνοεί σημαντικά και την αύξηση της σχολικής βίας, ιδιαίτερα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.Τα ιδιαίτερα γνωρίσματα που συμβάλλουν στην εμφάνιση και στη διόγκωση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού είναι κυρίως τα εξής:

 

  1. Μεγάλα σχολικά κτίρια, που ευνοούν την ανωνυμία και δημιουργούν τελικά ανασφάλεια στους μαθητές.
  2. Ύπαρξη πολλών και διαφορετικών ειδικοτήτων καθηγητών που ευνοεί ελάχιστα τη διαμόρφωση υγιών διαπροσωπικών σχέσεων με τους μαθητές.
  3. Ύπαρξη έντονης ανταγωνιστικότητας μεταξύ των μαθητών και απουσία ομαδοσυνεργατικών δράσεων.
  4. Περισσότεροι κανόνες που »στραγγαλίζουν» την ανάγκη του εφήβου για αυτονομία και ελευθερία.
  5. »Συνύπαρξη» μαθητών που προέρχονται από ποικίλα κοινωνικοοικονομικά στρώμματα.

Περισσότερα για το θέμα μπορείτε να διβάσετε στο άρθρο: ΄΄Αντιμετώπιση σχολικού εκφοβισμού΄΄

Read more