|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ΦΥΣΙΚΌΙ |
|
68% |
|
|
ΧΗΜΙΚΟΙ |
|
20% |
|
|
ΒΙΟΛΟΓΟΙ |
9% |
|
|
ΓΕΩΛΟΓΟΙ |
3% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
μέσος όρος
υπηρεσιας 15,7 έτη |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ανώτερα |
Ιδια |
Κατώτερα |
Δεν απάντησαν |
|
|
47 |
4 |
8 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ολιγόλεπτης διάρκειας |
Ωριαία στο μάθημα της ημέρας |
Ωριαία σε ευρύτερες ενότητες |
|
|
Φυσική |
34% |
19% |
47% |
|
|
Χημεία |
33% |
20% |
47% |
|
|
Γεωλογία |
26% |
47% |
27% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Αποδοχή σε μικρό βαθμό |
Δεν τους ενδιαφέρει |
Αποδοχή σε μεγάλο βαθμό |
Δεν απάντησαν |
|
|
|
30 |
14 |
17 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ανεπαρκης υποδομή, φωτοτ/κό |
Ανεπαρκής υποδομή, computer |
Πολύς χρόνος |
Πολλά αντικείμενα |
Ανεπαρκής επιμόρφωση |
|
|
Μέση
βαθμολογία |
2,1 |
3,9 |
3,6 |
3,5 |
2,9 |
|
Κλίμακα 1 - 5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
Έλλειψη κατάλληλων
διδακτικών βιβλίων. |
|
|
|
2. |
Έλλειψη κεντρικού
σχεδιασμού, τράπεζας ερωτήσεων. |
|
|
|
3. |
Η μη εφαρμογή ανάλογου
τρόπου αξιολόγησης και στα Γυμνάσια. |
|
|
|
|
4. |
Δεν έχει προσδιοριστεί
πλήρως το νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. |
|
|
|
|
5. |
Έλλειψη κατάλληλης
υποδομής |
|
|
|
|
6. |
Μεγάλο πλήθος κριτηρίων, κούραση για τους μαθητές. |
|
|
|
7. |
Απαιτούνται πολλά
βοηθήματα με μεγάλο κόστος. |
|
|
|
8. |
Μεγάλος αριθμός μαθητών
ανά τμήμα. |
|
|
|
9. |
Μικρός αριθμός διδακτικών
ωρών - μεγάλο εύρος ύλης. |
|
|
|
10. |
Αποτυχία των σεμιναρίων
να ενημερώσουν . |
|
|
|
11. |
Χαμηλές οι αποδοχές ώστε
να ασχοληθώ!!! |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
Να ζητείται πάντα η
διαδικασία. |
|
|
|
|
2. |
Να ζητείται η
επαναδιατύπωση στο σωστό των ερωτήσεων |
|
|
|
|
|
|
διπλής επιλογής. |
|
|
|
|
3. |
Να εξασφαλιστεί η
δυνατότητα ύπαρξης και επεξεργασίας |
|
|
|
|
|
|
πειραματικών δεδομένων. |
|
|
|
|
4. |
Να κατοχυρωθεί και η
ισότιμη αξιολόγηση των |
|
|
|
|
|
|
|
εργαστηριακών εκθέσεων. |
|
|
|
|
5. |
Να
χρησιμοποιούνται πολλές ασκήσεις "παραδοσιακού |
|
|
|
|
τύπου" με πιο
σύνθετη και πολυπλοκότερη διαδικασία. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Χρησιμοποίησα |
Δεν
χρησιμοποίησα |
|
|
|
61 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Η ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΚΡΙΤΗΡΙΟΥ |
|
|
Ερωτήσεις |
Ανάκλησης |
Κατανόησης |
Ερμηνείας |
Θεωρητικών Μοντέλων |
Εφαρμογής |
Εναλλακτικών Ιδεών |
Σύνολο |
|
Βαθμός |
|
2,8 |
4,2 |
3,9 |
2,6 |
4,1 |
2,4 |
20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ερωτήσεις |
Σύντομης απάντησης |
Ανάπτυξης |
Πολλαπλής
επιλογής |
Αντιστοίχησης |
Συμπλήρωσης |
Διπλής επιλογής |
Σύνολο |
|
Ποσοστό |
16% |
23% |
18% |
14% |
15% |
14% |
100% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ΟΙ ΤΕΛΙΚΕΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ |
|
|
Έτσι
λοιπόν ένα κριτήριο που αποτελείται για παράδειγμα από είκοσι
ερωτήσεις |
|
μεμονωμένες
ή σε ομάδες, σύμφωνα με τα προηγούμενα, πρέπει να
περιλαμβάνει: |
|
|
3 |
|
Ισοδύναμες ερωτήσεις
ανάκλησης |
|
|
|
|
|
|
4 |
|
Ισοδύναμες ερωτήσεις
κατανόησης |
|
|
|
|
|
|
4 |
|
Ισοδύναμες ερωτήσεις ερμηνείας |
|
|
|
|
|
|
3 |
|
Ισοδύναμες ερωτήσεις
θεωρητικών μοντέλων |
|
|
|
εφόσον υπάρχει η
δυνατότητα |
|
|
|
|
|
4 |
|
Ισοδύναμες ερωτήσεις
εφαρμογής |
|
|
|
|
ένα πρόβλημα Φυσικής |
|
|
|
|
|
|
2 |
|
Ισοδύναμες ερωτήσεις
εναλλακτικών ιδεών. |
|
|
|
|
μπορεί
βέβαια οι ερωτήσεις ανάκλησης π.χ., να μην είναι τρείς και να |
|
βαθμολογούνται
με μία μονάδα η κάθε μία, αλλά να τίθεται μία ερώτηση και να |
|
βαθμολογείται
με τρείς μονάδες. Το ίδιο μπορεί να
γίνει και με τις άλλες ερωτήσεις. |
|
Είναι
όμως σκόπιμο να χρησιμοποιούνται περισσότερες ερωτήσεις για να καλυφθεί |
|
μεγαλύτερη
έκταση έκταση ύλης ή να γίνεται κλιμάκωση της δυσκολίας. |
|
|
|
Οι
προτεινόμενες είκοσι ερωτήσεις, πρέπει να είναι: |
|
|
3 |
|
Ερωτήσεις σύντομης
απάντησης |
|
|
|
5 |
|
Ερωτήσεις ανάπτυξης |
|
|
|
|
4 |
|
Ερωτήσεις πολλαπλής
επιλογής |
|
|
|
3 |
|
Ερωτήσεις αντιστίχοισης |
|
|
|
3 |
|
Ερωτήσεις συμπλήρωσης |
|
|
2 |
|
Ερωτήσεις διπλής επιλογής |
|
|
Τέλος
εκφράζουμε την επιθυμία προς όλους τους αρμοδίους, να γίνει μια δοκιμαστι- |
|
|
κή
εφαρμογή ενός κριτηρίου αξιολόγησης, σαν αυτά που θα χρησιμοποιηθούν |
|
|
την
επόμενη περίοδο σε Πανελλήνιο επίπεδο. |
|
|
Οι
λόγοι είναι να μην αιφνιδιαστούν οι
μαθητές καθώς επίσης να γίνει ένας |
|
|
έλεγχος
του περιεχομένου της δομής και του απαιτούμενου χρόνου απάντησης. |
|
|
Προτείνουμε
λοιπόν η δοκιμαστική εφαρμογή να γίνει στα Σχολεία του |
|
|
Νομού
Αχαΐας . |
|
|
Θέλουμε
να πιστεύουμε ότι η δεδομένη υποστήριξη των τοπικών αρμοδίων |
|
|
παραγόντων,
Διευθυντή Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, |
|
|
Σχολικού
Συμβουλίου Φυσικών Επιστημών, Ε.Κ.Φ.Ε. του Νομού, και των |
|
|
Συναδέλφων,
θα είναι καθοριστική για την πραγματοποίηση της πρότασης αυτής. |
|
|
Θεωρώ
ότι με όλα αυτά προσφέρουμε στέρεο έδαφος σε όλα όσα επιχειρούνται |
|
|
να
πραγματοποιηθούν στο χώρο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. |
|
|
|
Αίγιο 24/7/98 |
|
|
|
|
Με εκτίμηση |
|
|
|
|
Ζησιμόπουλος
Γιώργος |
|
|
|
Φυσικός,
Υπ/ντης 1ου Λυκείου Αιγίου |
|
|
e-mail gzesim@aigio.hellasnet.gr |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|