Μαγευτικά τοπία

« 1 της 6 »

Μείωση Θεμάτων της Τράπεζας Θεμάτων

Μειώνονται τα θέματα της Τράπεζας Θεμάτων-Διακοπή τροφοδότησης της Τράπεζας Θεμάτων για το τρέχον σχολικό έτος

Αυτή τη στιγμή ο αριθμός των θεμάτων σε κάποια μαθήματα κρίνεται υπερβολικά μεγάλος
Δημοσίευση: 08/01/2015

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τη διακοπή τροφοδότησης της Τράπεζας Θεμάτων για το τρέχον σχολικό έτος   και τον περιορισμό του αριθμού των θεμάτων ανά μάθημα για την Α΄και  Β΄ Λυκείου, ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος.

Συγκεκριμένα:

1. Από 21 Ιανουαρίου 2015, ημερομηνία έναρξης του Β΄ Τετραμήνου, να διακοπεί η τροφοδότηση της τράπεζας θεμάτων με νέα θέματα.

Μέχρι την ημερομηνία αυτή, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός:

α) Να εξορθολογιστεί ο αριθμός των θεμάτων, με βάση τις ιδιαιτερότητες κάθε μαθήματος, τη διδακτέα ύλη και τον αριθμό των ωρών διδασκαλίας. Αυτή τη στιγμή ο αριθμός των θεμάτων σε κάποια μαθήματα κρίνεται υπερβολικά μεγάλος.

Παρατηρούνται επαναλήψεις και ασάφειες, ενώ αντλούνται θέματα από μη σημαντικά τμήματα της ύλης, με αποτέλεσμα να υποστηρίζεται μηχανιστική μάθηση (αποστήθιση), να ακυρώνεται μερικώς η φιλοσοφία του Νέου Λυκείου και να οδηγείται μεγάλος μέρος μαθητών στα φροντιστήρια.

Ένα παράδειγμα: Για το μάθημα «Φιλοσοφία» της Β΄ Γενικού Λυκείου, που διδάσκεται 2 ώρες εβδομαδιαίως, η Τράπεζα περιέχει 299 θέματα!! Στο συγκεκριμένο μάθημα θα μπορούσε με 70 περίπου θέματα να καλυφθεί επαρκώς το σύνολο της διδακτέας ύλης.

Όπως προκύπτει από τον πίνακα που ακολουθεί, κάτι ανάλογο συμβαίνει και σε σχέση με πολλά άλλα μαθήματα της Β΄ Τάξης.

β) Να ολοκληρωθεί, όπου δεν έχει γίνει αυτό, η κάλυψη του συνόλου  της διδακτέας ύλης.

2. Μετά την 21η Ιανουαρίου και μέχρι το τέλος του Μαρτίου να γίνουν οι απαραίτητες διορθώσεις και αναπροσαρμογές, ώστε να αποφευχθεί η περίπτωση λανθασμένων ή ασαφών θεμάτων αλλά και τα ζητούμενα των θεμάτων να σχετίζονται απόλυτα με τις οδηγίες διδασκαλίας.

3. Τα θέματα να ταξινομηθούν κατά κεφάλαιο ή κατά διδακτική ενότητα, ώστε να είναι ευχερέστερη η αξιοποίησή τους κατά τη διδασκαλία.

Ενδεικτικά για τη Β΄ Λυκείου πατήστε εδώ για να ανοίξετε τον πίνακα

Το νέο σχέδιο για το Δημοτικό

ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Δύο τύποι Δημοτικών Σχολείων- Αυτονομία Σχολικών Μονάδων ?Μελέτη στο Σχολείο- Πιστοποίηση της Αγγλικής στη ΣΤ τάξη

Δημοσίευση: 08/01/2015

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Την καθιέρωση δύο τύπων δημοτικού σχολείου, Ολοήμερου και Κλασικού, την αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος, τη δυνατότητα διαμόρφωσης μέρους του Ωρολογίου Προγράμματος από τη σχολική μονάδα, (ποσοστό περίπου 10%), μελέτη στο σχολείο στα μαθήματα της γλώσσας, των μαθηματικών και της φυσικής, την ένταξη   του κοινωνικού σχολείου  στη  φυσική αγωγή, την πιστοποίηση της Αγγλικής στη ΣΤ τάξη, διαρκή επιμόρφωση (δια ζώσης και εξ αποστάσεως)  για τους εκπαιδευτικούς, την ενότητα όμορων σχολικών μονάδων  και αυτονομία σχολικών μονάδων, εισηγήθηκε στη σημερινή συνεδρίαση του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του ΕΣΥΠ, ο υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος.

Ειδικότερα ο υπουργός Παιδείας πρότεινε τα εξής:

1. Καθιέρωση δύο τύπων δημοτικού σχολείου:

α/Ολοήμερο σχολείο (ΕΑΕΠ) με: i) «κλειστού τύπου» πρόγραμμα σπουδών συνολικής εβδομαδιαίας διάρκειας 30-35 ωρών, που να αφορά όλα τα δημοτικά σχολεία από εξαθέσια και πάνω και ii) «ανοικτού τύπου» πρόγραμμα προαιρετικών σπουδών συνολικής εβδομαδιαίας διάρκειας έως 10 ωρών (από 14.15 έως 16.00 μ.μ.). Στα μαθήματα επιλογής του προγράμματος προαιρετικών σπουδών περιλαμβάνονται η δεύτερη ξένη γλώσσα, η μουσική, τα εικαστικά, η θεατρολογία, η φυσική αγωγή και εν γένει βιωματικές και πολιτιστικές δράσεις.

β) Κλασικό σχολείο με «κλειστού τύπου» πρόγραμμα σπουδών συνολικής εβδομαδιαίας διάρκειας 25-30 ωρών (από 8 π.μ έως 13.00 μ.μ.), το οποίο  αφορά όλα τα υπόλοιπα (με λιγότερα από έξι τμήματα) δημοτικά σχολεία.

 

Continue reading