Εκπαιδευτική Ιστοσελίδα


Για Μένα Αρχείο Το blog μου Εργασίες Ένα παραμύθι φωτογραφίες Συνδέσεις Επικοινωνία

                                                                                                                                                                                 

Γ.  Εκτιμήσεις - απόψεις

Στον πρώτο μήνα χρήσης του Διαδραστικού Πίνακα σίγουρα δεν μπορεί να καταγράψει κανείς όλες τις δυνατότητες του αλλά και τις «ιδέες» που θα έχει και που θα αυξάνονται καθώς τον χρησιμοποιεί. Τα διδακτικά σενάρια θα πληθαίνουν και η εφευρετικότητα του δασκάλου θα είναι πάντα η πάντα η αρχή της διδασκαλίας. Θα έχουμε όμως ένα νέο αποτελεσματικό εργαλείο στο οπλοστάσιό μας.
      Θα πρέπει βέβαια να εναρμονιστούμε με την εποχή της τεχνολογίας. Έχοντας υπόψη αυτή την προσαρμογή και θέλοντας και ο ίδιος να «ξεφύγω» από τα συνηθισμένα, διστακτικά ξεκίνησα να τον χρησιμοποιώ.  Την πρώτη φορά ο ενθουσιασμός ήταν μεγάλος και από πλευράς μαθητών , δεν σας κρύβω όμως ότι τη δεύτερη φορά απογοητεύτηκα βλέποντας ότι σπαταλώ πολύ χρόνο εγκαθιστώντας κάθε φορά το όλο σύστημα και χρησιμοποιώντας το.
       Η διαπίστωσή μου που αφορά σε κάποια δυσχρηστία (προτείνεται σε ενδεχόμενη αγορά να προτιμηθεί ένας πίνακα αφής) αλλά και της σπατάλης χρόνου με οδήγησαν σε μια ανατροφοδότηση με τους μαθητές μου και εκπλάγηκα όταν μου ανέφεραν οι περισσότεροι τις ίδιες με εμένα απόψεις.
       Υπήρξε όμως και τρίτη και τέταρτη φορά και πολλές ακόμη που άρχισαν να διαλύουν αυτές τις πρώτες εντυπώσεις. Σήμερα ο μαθητές μου βλέπουν τη χρήση του ως κάτι φυσικό και επιβεβλημένο (μάλιστα με ρωτάνε κάθε πρωί: να στήσω κύριε τον διαδραστικό πίνακα;) και εγώ ο ίδιος μοιάζω να τον χρησιμοποιώ αβίαστα αλλά και με φειδώ αφού θα πρέπει να προετοιμάσω το διδακτικό σενάριο και να εστιάσω εκεί που πρέπει, σε αυτό που δεν έχουν κατανοήσει, διαφορετικά καταντά ένα παιχνίδι που οδηγεί σε αντίθετα αποτελέσματα. Αν και οι μαθητές μου, όπως όλοι οι μαθητές, συχνά κουράζονται και θέλουν κάτι που θα τους αναζωογονήσει και τότε πάλι, ένα παζλ , ένα σταυρόλεξο και μια ζωγραφιά θα γεμίσουν δημιουργικά και ευχάριστα την ώρα της αισθητικής αγωγής όταν δεν ακολουθείς το βιβλίο. Μια καλή ευκαιρία για τη χρήση του είναι όταν θέλουμε να κάνουμε μια επανάληψη σε κάποια ενότητα ή έχοντας εντοπίσει αδυναμίες θελήσουμε να επανέλθουμε ώστε να τις κατακτήσουν οι μαθητές μας. Έχοντας υπόψη όμως κάποιες έρευνες που δείχνουν πολύ καλά αποτελέσματα σε χώρες πρωτοπόρες στη χρήση του Δ.Π όπως το Ηνωμένο Βασίλειο η Αυστραλία οι Η.Π.Α και πρόσφατα η Κύπρος* και αφού θέλουμε να ενταχθεί το μέσο αυτό στην καθημερινή πρακτική, θεωρώ ότι απαραίτητο είναι να ακολουθηθεί αυτή τη φορά το παράδειγμά των χωρών αυτών βήμα προς βήμα και όχι αποσπασματικά: Ο Δ.Π θέλει προσαρμογή των Α.Π.Σ και ΔΕΠΠΣ σε αυτόν ώστε να μην καταφεύγει ο εκπαιδευτικός στο «κρυφό πρόγραμμα», τα βιβλία χρειάζονται κι αυτά εναρμόνιση, το εκπαιδευτικό λογισμικό επίσης και απαγκίστρωση του εκπαιδευτικού από την ύλη που πρέπει να «βγει» μέχρι το τέλος της χρονιάς δίνοντάς του έτσι την ευκαιρία για αυτενέργεια και δημιουργικότητα.

* Πρόγραμμα Χρήσης ΤΠΕ στο Κυπριακό Εκπαιδευτικό Σύστημα (Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου, 2006) !!!

Επιστροφή στα Περιεχόμενα

 

 

Υπό κατασκευή...