Ο.Λ.Μ.Ε.
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255
FAX: 210 32 27 382
www.olme.gr
e-mail: olme@otenet.gr

Αθήνα, 14.3.08
 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
για την ονοματοδοσία των σχολείων
 

Λύση στο πρόβλημα της αναβάθμισης της εκπαίδευσης φαίνεται ότι ανακάλυψε το Υπ. Παιδείας. Πρόκειται για τα σχολεία με ονοματεπώνυμο. «Ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα θα πρέπει να δίδει ονόματα στις σχολικές μονάδες, ονόματα διαπρεπών Ελλήνων…» δήλωσε ο Υπ. Παιδείας.
«Όλα τα χε η Μαριορή, ο φερετζές της έλειπε» ήταν το αυθόρμητο σχόλιο του εκπαιδευτικού κόσμου σ’ αυτή τη φαεινή ιδέα.
Τα ονόματα «διαπρεπών Ελλήνων» στις προσόψεις των σχολικών κτιρίων δεν επιφέρουν την αναβάθμιση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, όταν το δημόσιο σχολείο οδηγείται στην υποβάθμιση και την απαξίωση από τις εκπαιδευτικές πολιτικές που ακολουθεί σταθερά η κυβέρνηση. Ως συνέπεια αυτών των πολιτικών:
• οι ελλείψεις στην υποδομή, τον εξοπλισμό και την στελέχωση των σχολείων είναι διαρκής και επώδυνη πληγή για την εκπαίδευση,
• το επίπεδο της παρεχόμενης εκπαίδευσης χαμηλώνει περισσότερο ως συνέπεια και των νέων προγραμμάτων και σχολικών βιβλίων,
• η ταξική εκπαιδευτική πολιτική επιβάλλει στα σχολεία την κυριαρχία του ανταγωνισμού, των εξετάσεων και της βαθμοθηρίας διευρύνοντας τις μορφωτικές ανισότητες σε βάρος των λαϊκών στρωμάτων
• οι νέοι εκπαιδευτικοί πλήττονται βάναυσα από τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις και την ανεργία.
Αλλά και η διαδικασία που έχει επιλεγεί για την ονοματοδοσία των σχολείων είναι γραφειοκρατική και συγκεντρωτική και κανένα θετικό αποτέλεσμα δεν θα έχει. Επιτροπές αποδελτίωσης (=λογοκρισίας), συγκεντρώσεις διευθυντών σχολείων και προϊσταμένων και καταληκτικές ημερομηνίες συνθέτουν το σκηνικό. Και, βέβαια, την τελική απόφαση για το όνομα ενός σχολείου θα έχουν τα στελέχη του Υπ. Παιδείας. Ο έλεγχος, η επιβολή, αλλά και η ιδεολογική χειραγώγηση αντί των κινήτρων και της πρωτοβουλίας της σχολικής κοινότητας!
Η ευρηματικότητα, πάντως, της πολιτικής ηγεσίας του Υπ. Παιδείας φαίνεται ότι είναι ανεξάντλητη, όχι όμως προς την κατεύθυνση της αντιμετώπισης των βασικών και οξυμένων προβλημάτων της εκπαίδευσης, αλλά της ωραιοποίησης μιας θλιβερής πραγματικότητας.
Ως προς τους Συλλόγους Διδασκόντων, είμαστε βέβαιοι ότι θα χειριστούν το ζήτημα με τη δέουσα σοβαρότητα, υπευθυνότητα και ευαισθησία.