Αττικός κρατήρας του εργαστηρίου του ζωγράφου του Hirschfeld, 750-735 π.Χ. Πρόθεση. Ύψος 108,3 εκ. διάμετερος, 72,4 ΜΕΤ, Νέα Υόρκη, 14.130.14
Στη ζώνη που βρίσκεται ανάμεσα στις λαβές εικονίζεται πρόθεση νεκρού.
Πάνω στο νεκρικό κρεβάτι βρίσκεται η σορός. Κανονικά είναι σκεπασμένη με το σάβανο, που έχει αβακωτό σχέδιο, παρόλα αυτά είναι ορατή.
Αριστερά της σορού βρίσκονται ένα παιδί και ένας άντρας, σε πολύ μικρότερο μέγεθος, αποδίδοντας έτσι την αίσθηση του βάθους. Κάτω από το τραπέζι υπάρχουν διακοσμητικά μοτίβα και ζώα. Αριστερά της νεκρικής κλίνης βρίκσεται ένας άντρας που κάθεται σε καρέκλα και έχει στην αγκαλιά του ένα παιδί. Δεξιά βρίσκεται όρθια μια γυναικεία μορφή. Αριστερά της κεντρικής σύνθεσης βρίσκονται επτά άνδρες και δεξιά άλλοι έξι, οι οποίοι έχουν τα χέρια στο κεφάλι, προφανώς σε στάση θρήνου.
Στη επόμενη ζώνη έχουμε διαδοχικά άρματα και οπλίτες που κρατούν οκτώσχημη ασπίδα.
Η ζώνη του λαιμού του αγγείου είναι διακοσμημένη με μαίανδρο, ενώ η ζώνη της βάσης από ζικζακωτό σχήμα.
Γενικότερα ως σήματα χρησιμοποιούνταν στις γυναικείες ταφές αμφορείς με λαβές στην κοιλιά και στις ανδρικές αμφορείς με λαιμό και κρατήρες με ψηλό πόδι.
Ο ζωγράφος του Hirschfeld οφείλει το όνομά του από τον πρώτο μελετητή του. Οι μορφές του μερικές φορές έχουν χαρακτηριστικές ανατομικές λεπτομέρειες και θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι χαλαρές. Τα άλογά του φαίνονται σαν ξύλινα, με τις τονισμένες μουσούδες τους.
Η πίσω όψη του αγγείου, στο τμήμα που στην μπροστινή όψη εικονίζεται η πρόθεση, είναι διακοσμημένη με ομόκεντρους κύκλους, αγκυλωτούς σταυρούς και άλλα διακοσμητικά μοτίβα. Από κάτω μια ελικοειδής γραμμή.
Οι φωτογραφίες προέρχονται από το MET NY