Το σύγρονο νηπιαγωγείο.

Συλλογή φωταγραφίων απο τα ωραιότερα νηπιαγωγεία του κόσμου.

Η επιλογή του Σχολείου Προσχολικής Εκπαίδευσης, που πρόκειται να φοιτήσουν τα παιδιά μας έχει ιδιαίτερα καθοριστική σημασία για το μέλλον τους.

Είναι προφανές ότι ο προβληματισμός επιλογής καθοδηγείται από την αναζήτηση ενός δημιουργικού, υποστηρικτικού και καινοτόμου εκπαιδευτικού περιβάλλοντος με αξίες και παράδοση, στο οποίο οι μαθητές θα αγαπήσουν το σχολείο και τη μάθηση.

Τα παιδιά που πρόκειται να φοιτήσουν στο Σύγχρονο Νηπιαγωγείο έχουν τη δυνατότητα να αναπτυχθούν ομαλά και πολύπλευρα σε ένα οργανωμένο και πλούσιο σε ερεθίσματα μαθησιακό περιβάλλον. Δεδομένου ότι η Προσχολική Αγωγή αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο του εκπαιδευτικού συστήματος, τα Προγράμματα Σπουδών στο Σύγχρονο Νηπιαγωγείο υλοποιούνται σύμφωνα με τα πρότυπα ενός σύγχρονου Εκπαιδευτηρίου και με κύριο στόχο την ομαλή και επιτυχημένη μετάβαση στο Δημοτικό Σχολείο.

Παρακολουθεί με ενδιαφέρον και ανησυχία τις εξελίξεις στο χώρο της εκπαίδευσης, θέτει και κατακτά διαρκώς νέους στόχους, ενώ βρίσκεται σταθερά στην εκπαιδευτική πρωτοπορία. Το συγχρονο νηπιαγωγείο, ένα εκπαιδευτήριο με άρτια υλικοτεχνική υποδομή, με ενισχυμένο πρόγραμμα διδασκαλίας, με έμπειρο και άριστα εκπαιδευμένο διδακτικό προσωπικό και κυρίως με συνέπεια στις αρχές του και σεβασμό στα παιδιά και στους γονείς, αγωνίζεται εδώ και 10 χρόνια για τη σωστή διαπαιδαγώγηση και την πολύπλευρη καλλιέργεια των μαθητών.

Τα Μαθηματικά

Τα μικρά παιδιά διαμορφώνουν, τροποποιούν και δομούν ιδέες με τη συνεχή αλληλεπίδραση με το φυσικό και  κοινωνικό περιβάλλον. Αναπτύσσουν απλές μαθηματικές δεξιότητες με την εφαρμογή των ιδεών τους σε καθημερινές πράξεις και προβλήματα. Χειρίζονται απλές μαθηματικές έννοιες για να αντιληφθούν τη λογική καθημερινών πράξεων και προβλημάτων, ρωτούν γύρω από σχέσεις, σχέ­δια και ακολουθίες.

Σκοπός του προγράμματος των Μαθηματικών  για το Νηπιαγωγείο είναι να υποβοηθήσει τα παιδιά μέσα  από βιωματικές καταστάσεις να επεκτείνουν τις πρώτες μαθηματικές γνώσεις τους και να εφαρμόζουν οικείες μαθηματικές δομές σε νέες καταστάσεις. Να επεξεργάζονται και να αξιοποιούν νέα δεδομένα, να συγκρίνουν και να μετασχηματίζουν απλές σχέσεις και διαδικασίες με τη δοκιμή και τον έλεγχο. Να ενδιαφέρονται να επινοούν και να επιλύουν προβλήματα και να αξιοποιούν τη σύγ­χρονη τεχνολογία. Κατά τη διαδικασία επίλυσης προβλημάτων, ομαδικά καί ατομικά, τα παιδιά αναπτύσσουν ειδικές ικανότητες όπως να  συγκρίνουν και να συσχετίζουν αντικείμενα, να αντιλαμβάνο­νται κάποιες ιδιότητες, σχέσεις  και συνδυασμούς και τέλος να μετρούν και να αναγνωρίζουναπλά σχήματα στο περιβάλλον.

(Υ.Π.Ε.Π.Θ. ? Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, 2002, ΔΕΠΠΣ για το Νηπιαγωγείο και Προγράμματα Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Δραστηριοτήτων, Αθήνα)

Εικαστικά

Στο Νηπιαγωγείο τα παιδιά με κατάλληλες δραστηριότητες διακρίνουν την ομορφιά στη φύση, στο περιβάλλον και στα έργα τέχνης με τα οποία έρχονται σε επαφή. Αναπτύσσουν ενδιαφέρον για την καλλιτεχνική δημιουργία καθώς και επιθυμία να συμμετέχουν σε καλλιτεχνικές δραστηριότητες. Παρατηρούν, πειραματίζονται με διαφορετικά υλικά και τεχνικές, ερευνούν και χρησιμοποιούν τις εμπειρίες και τις ιδέες τους ως στοιχείο καλλιτεχνικής δημιουγρίας και έκφρασης. Ανακαλύπτουν ότι η τέχνη είναι μέσο έκφρασης και επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων. Χρησιμοποιούν την τέχνη σε συνδυασμό με άλλες δραστηριότητες του προγράμματος.
(Υ.Π.Ε.Π.Θ. ? Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, 2002, ΔΕΠΠΣ για το Νηπιαγωγείο και Προγράμματα Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Δραστηριοτήτων, Αθήνα)

Τα εικαστικά μπορούμε να τα χωρίσουμε σε δυο κατηγορίες, οι οποίες είναι αλληλένδετες μεταξύ τους, αλλά μπορούμε να τις αναζητήσουμε καλύτερα:

ΠινακοθήκηΚατασκευές

Πινακοθήκη                                                           Κατασκευές