ΣΧΕΤΙΚΑ

Σ? αυτό το χώρο δημοσιεύονται μικροπειράματα που έχουν δημιουργηθεί με το λογισμικό Geogebra. Μπορείτε να μεταβάλλετε κατάλληλα διάφορα μεγέθη σε καθεμία από τις δραστηριότητες και ταυτόχρονα να παρατηρήσετε τις επιπτώσεις αυτών των μεταβολών και να εξάγετε κατάλληλα συμπεράσματα. Συνήθως, τα βήματα που ακολουθούμε στα μικροπειράματα για μια αποτελεσματική διδασκαλία και μάθηση, είναι τα εξής: α) αρχικά με το δυναμικό χειρισμό αντικειμένων, μεταβάλλουμε κάποιο μέγεθος ή μεγέθη και παράλληλα παρατηρούμε τις επιπτώσεις της μεταβολής σε άλλα μεγέθη, β) στη συνέχεια κάνουμε εικασίες και υποθέσεις βασιζόμενοι στην παρατήρηση και τις προηγούμενες γνώσεις και εμπειρίες μας, γ) ακολουθεί ο έλεγχος των υποθέσεων μετη βοήθεια του λογισμικού και γ) στο τέλος εξάγουμε συμπεράσματα.
Τα μικροπειράματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν σαν προγράμματα επίδειξης, δηλαδή ο διδάσκων μπορεί να ετοιμάσει μια παρουσίαση για να βελτιώσει το επίπεδο της κατανόησης των μαθητών. Μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν και σαν μέσα πειραματισμού με τη βοήθεια των οποίων οι μαθητές μπορούν να διατυπώσει και να ελέγξουν εικασίες.
Τα μικροπειράματα εμπεριέχουν διασυνδεδεμένες αναπαραστάσεις και η βασική χρήση τους από μαθητές προβλέπει δυναμικό χειρισμό μαθηματικών αντικειμένων ώστε συμπεριφορές, σχέσεις και ιδιότητες να γίνονται αντικείμενο προβληματισμού, διερεύνησης και διαπραγμάτευσης (τι μένει σταθερό και τι αλλάζει καθώς μετεξελίσσονται τα μαθηματικά αντικείμενα). Για παράδειγμα, με αφετηρία μια δραστηριότητα ? άσκηση του σχολικού βιβλίου, ένα μικροπείραμα μπορεί να στοχεύει στην επεξήγηση μιας έννοιας ή στην απαραίτητη εμβάθυνση για την κατανόησή της από τους μαθητές. Έτσι, το κάθε μικροπείραμα μπορεί να καλύπτει μια έννοια με στενό τρόπο ή ένα ευρύτερο εννοιολογικό πεδίο όπου εμπλέκονται συνδεδεμένες μαθηματικές έννοιες.