Τίτλος :
Η Έννοια επιτάχυνση
Συγγραφέας :
Σιτσανλής Ηλίας
Γνωστική περιοχή:
Φυσική Α Λυκείου
Ενότητα :
Ευθύγραμμες κινήσεις
Υποενότητα :
Η έννοια επιτάχυνση
Συμβατότητα με ΑΠΣ :
Η συγκεκριμένη ενότητα είναι ενταγμένη στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών
Θέμα
Το σενάριο αποτελεί μια διδακτική πρόταση για την απόκτηση γνώσεων από τους μαθητές σχετικά με την έννοια της επιτάχυνσης και για την εξοικείωση των μαθητών με την επιστημονική μεθοδολογία.
Σκοπός & Στόχοι του σεναρίου
Γενικός Σκοπός
Να οικοδομηθεί η έννοια επιτάχυνση
Επιμέρους στόχοι
Ικανότητες
Λογισμικό
Γίνεται χρήση λογισμικού που αναπτύχθηκε ειδικά για τις ανάγκες του σεναρίου
Προτεινόμενη Εκπαιδευτική μέθοδος
Εμπλουτισμένη διαδικασία, προσομοίωση. Οι μαθητές εργάζονται σε ομάδες 4 ατόμων στην αίθουσα πληροφορικής. Συνεργατική εργασία μαθητών
Εκτιμώμενη διάρκεια
Μια διδακτική ώρα (45 min)
Ο Εκπαιδευτικός με τις προσομοιώσεις οδηγεί τον μαθητή να
1. Σε τι διαφέρουν οι δύο κινήσεις;
2. Ποια κίνηση θα χαρακτηρίζατε ευθύγραμμη ομαλή και ποια μεταβαλλόμενη;
1. Ποιες οι ομοιότητες και ποιες οι διαφορές στις παραπάνω κινήσεις
2. Σε ποιον μοτοσικλετιστή μεταβάλλεται «περισσότερο γρήγορα η ταχύτητα του»
Χρονική στιγμή (s)
ταχύτητα (m/s)
t1=
υ1=
t2=
υ2=
Επιτάχυνση
α=
Πατήστε play στην παραπάνω προσομοίωση και συμπληρώστε τον παρακάτω πίνακα.
Ερώτηση
1ος Μοτοσικλετιστής
2ος Μοτοσικλετιστής
Το μέτρο της ταχύτητας «αυξάνεται» ή «ελαττώνεται»;
Η μεταβολή της ταχύτητας στο πρώτο δευτερόλεπτο της κίνησης είναι «θετική» ή «αρνητική»;
Το διάνυσμα της επιτάχυνσης έχει την «ίδια φορά» με την ταχύτητα ή «αντίθετη φορά»;
Την κίνηση θα την χαρακτηρίζατε ως «επιταχυνόμενη» ή «επιβραδυνόμενη»
Χρονική στιγμή (s)
ταχύτητα (m/s)
t0=0.0 s
υ0= t1=0.5 s
υ1= t2=1.0 s
υ2= t3=1.5 s
υ3= t4=2.0 s
υ4=
Χρονικό διάστημα (s)
μεταβολή
ταχύτητας (m/s)επιτάχυνση (m/s2)
t0 → t1
0.5 s
t1 → t2
0.5 s
t2 → t3
0.5 s
t3 → t4
0.5 s