Σπαζοκεφαλιές Νο2

Άλλη μια σελίδα με σπαζοκεφαλιές για να εξασκήσετε το μυαλό σας...

Αμπατζόγλου Γιάννης

Εικονίδιο εκπαιδευτικού εργαλείου Πατέρας και γιός
Έχουμε ένα πατέρα με τον γιό του και θέλουμε να βρούμε τις ηλικίες τους. Τα μόνα στοιχεία που έχουμε τα εξής: α) Ο πατέρας ήταν 30 χρονών όταν γεννήθηκε ο γιός του και β) το γινόμενο των ηλικιών τους είναι 1624. Ποιες είναι οι ηλικίες τους;
Ο πατέρας είναι ετών και ο γιός είναι ετών.
  

Εικονίδιο Εκπαιδευτικού Εργαλείου Ερώτησης Τα λάστιχα αυτοκινήτου
Αν υποθέσουμε ότι ένα αυτοκίνητο διένυσε 20.000 χιλιόμετρα χρησιμοποιώντας 4 λάστιχα και 1 ρεζέρβα, έτσι ώστε και τα 5 λάστιχα να διανύσουν τα ίδια χιλιόμετρα, τότε πόσα χιλιόμετρα διένυσε κάθε λάστιχο;   
80.000 χιλιόμετρα
20.000 χιλιόμετρα
16.000 χιλιόμετρα
5.000 χιλιόμετρα
4.000 χιλιόμετρα

Ποιος έχει περισσότερα χρήματα;


1. Ας υποθέσουμε ότι έχω στην τσέπη μου 10€. Μετρώντας τα δικά σου χρήματα παρατηρούμε ότι τα 4/5 των χρημάτων μου είναι ίσα με τα 8/9 των χρημάτων σου. Τελικά έχω περισσότερα χρήματα από σένα. Σωστά;

Σωστό Λάθος
Εικονίδιο εκπαιδευτικού εργαλείου Οι μέλισσες
Αν το 1/5 ενός σμήνους μελισσών είναι στην κυψέλη τους, το 1/3  του σμήνους βρίσκεται μέσα σε ένα χωράφι με λουλούδια, ενώ το τριπλάσιο της διαφοράς των προηγούμενων ομάδων βρίσκεται μαζί με την βασίλισσά τους, τότε από πόσες μέλισσες (μαζί με την βασίλισσα) αποτελείται το σμήνος;
Το σμήνος αποτελείται από μέλισσες.
  

Χειρομαντεία


1. Μια χειρομάντης μου είπε ότι θα ζήσω μέχρι 99 ετών. Γνωρίζοντας ότι τα 2/3 της σημερινής μου ηλικίας είναι ίσα με τα 4/5 της ζωής που μου απομένει, υπολόγισα ότι μου μένουν να ζήσω άλλα 45 χρόνια. Συμφωνείτε ή έκανα λάθος στους υπολογισμούς μου;

Σωστό Λάθος
Εικονίδιο Εκπαιδευτικού Εργαλείου Ερώτησης Τα τρένα
Ένα τρένο (γρήγορο - νέου τύπου) ξεκινά από την Αθήνα με σταθερή ταχύτητα u1 για να πάει στην Θεσσαλονίκη και ταυτόχρονα ένα άλλο τρένο (αργό - παλαιού τύπου) ξεκινά από την Θεσσαλονίκη με σταθερή ταχύτητα u2 για να πάει στην Αθήνα. Στον δρόμο συναντώνται. Από την στιγμή της συνάντησής τους το πρώτο τρένο έκανε 1 ώρα για να φτάσει στην Θεσσαλονίκη, ενώ το δεύτερο τρένο έκανε 4 ώρες για φτάσει στην Αθήνα. Πόσες φορές γρηγορότερο είναι το πρώτο τρένο απο το δεύτερο;   
1,5 φορά πιο γρήγορο
2 φορές πιο γρήγορο
2,5 φορές πιο γρήγορο
3 φορές πιο γρήγορο

Εικονίδιο εκπαιδευτικού εργαλείου Οι μπίλιες
Αν μου δώσεις μια από τις μπίλιες σου, τότε θα έχουμε τις ίδιες. Όμως αν σου δώσω μια μπίλια τότε θα έχεις τις διπλάσιες από εμένα. Πόσες μπίλιες έχει ο καθένας μας;
Εγώ έχω μπίλιες και εσύ έχεις μπίλιες.
  

Εικονίδιο Εκπαιδευτικού Εργαλείου Ερώτησης Αγοραπωλησίες
Κάποιος αγόρασε ένα φορητό υπολογιστή και ένα υπολογιστή γραφείου. Τελικά δεν του άρεσαν και αποφάσισε να τους ξαναπουλήσει με 600€ τον καθένα, με αποτέλεσμα να χάσει 20% από την αρχική τιμή αγοράς του πρώτου, αλλά να κερδίσει 20% από την τιμή αγοράς του δεύτερου. Τελικά συνολικά έχασε, κέρδισε ή μήπως πήρε τα λεφτά του πίσω;   
Έχασε 50€
Κέρδισε 50€
Πήρε τα λεφτά του πίσω. Δηλαδή ούτε έχασε, ούτε κέρδισε.

Εικονίδιο εκπαιδευτικού εργαλείου Η συνάντηση
Δύο αθλητές ξεκινούν ταυτόχρονα από διαφορετικά σημεία με αντίθετες κατευθύνσεις, έτσι ώστε κάποια στιγμή να συναντηθούν. Ο αθλητής Α τρέχει με 4 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ ο αθλητής Β τρέχει με 3 χιλιόμετρα την ώρα. Αν η μεταξύ τους απόσταση είναι 63 χιλιόμετρα, τότε μετά από πόση ώρα θα συναντηθούν;
Οι δύο αθλητές θα συναντηθούν μετά από ώρες.
  

Εικονίδιο Εκπαιδευτικού Εργαλείου Ερώτησης Τα κεριά
Έχουμε 2 κεριά ίδιου μήκους, αλλά διαφορετικού χρόνου καύσης. Συγκεκριμένα το ένα χρειάζεται 4 ώρες για να καεί ολόκληρο, ενώ το άλλο χρειάζεται 5 ώρες. Μια μέρα τα ανάψαμε ταυτόχρονα και μετά από κάμποση ώρα τα σβήσαμε. Παρατηρήσαμε όμως ότι το δεύτερο ήταν 4 φορές μεγαλύτερο από το πρώτο. Μπορείτε να υπολογίσετε πόσες ώρες έκαιγαν τα κεριά;   
1 ώρα και 15 λεπτά
2 ώρες και 30 λεπτά
3 ώρες και 45 λεπτά
5 ώρες ακριβώς