Εκτύπωση
Κατηγορία: Δημοφιλής μουσική στην εκπαίδευση
Εμφανίσεις: 1048

 

Το τραγούδι Thunder του συγκροτήματος Imagine Dragons κυκλοφόρησε στις 27 Απριλίου 2017. Γράφτηκε από τους: Dan Reynolds, Wayne Sermon, Ben McKee, Daniel Platzman, Alexander Grant και Jayson DeZuzio (οι τέσσερεις πρώτοι είναι τα μέλη του συγκροτήματος Imagine Dragons).
Ο τραγούδιστής του συγκροτήματος Dan Reynolds σε συνέτευξή του στην εφημερίδα Las Vegas Review Journal αναφέρει ότι το τραγούδι αυτό είναι αυτοβιογραφικό και περιγράφει τις δυσκολίες που έζησε προκειμένου να πραγματοποιήσει το όνειρό του να γίνει διάσημος μουσικός, χωρίς να συμβιβαστεί με το υπάρχον κατεστημένο.
Συγκεκριμένα στο πρώτο κουπλέ κάνει λόγο για το όνειρα που είχε: ήθελε να γίνει ένα διάσημος μουσικός, με τους δικούς του όρους, χωρίς να συμβιβαστεί με τις επιταγές των δισκογραφικών εταιριών και της μουσικής βιομηχανίας γενικότερα.
Το ρεφραίν περιγράφει την καθιέρωσή του στα μουσικά τεκταινόμενα. Περιγράφει την καθιέρωσή του αυτή ως μία βροντή (thunder) της οποίας προηγήθηκε μία αστραπή (lightning). Η αστραπή περιγράφει την όλη προσπάθεια για την πραγματοποίηση του ονείρου αυτού. Η αστραπή προετοιμάζει μια βροντή, η οποία είναι πολύ δυνατή και μπορεί να αναταράξει τον υπάρχον τοπίο. Στη γέφυρα που συνδέει τα κουπλέ με τα ρεφραίν η φωνή (που λέει τη λέξη thunder) ακούγεται παραμορφωμένη από ειδικά λογισμικά.
Στο δεύτερο κουπλέ περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε: Ο Dan Reynolds έζησε χλευασμό από τους/τις συμμαθητές/τριές του στο σχολείο για τα όνειρα που είχε για τη ζωή, αλλά τώρα είναι αυτός που ζει το όνειρό του ενώ αυτοί/ές που τον χλεύαζαν τον χειροκροτούν από τα τελευταία καθίσματα (...Now I'm smiling from the stage while / You were clapping in the nose bleeds... nose bleeds= τα τελευταία καθίσματα σε έναν χώρο εκδηλώσεων. Τα ονομάζουν έτσι επειδή είναι τόσο ψηλά που αυτοί που κάθονται εκεί έχουν ρινορραγίες εξ’ αιτίας του ύψους τους. Πρόκειται για ιδιωματική έκφραση).
Το επίσημο μουσικό βίντεο κυκλοφόρησε στις 2 Μαΐου 2017 και κινηματογραφήθηκε στο Ντουμπάι. Ο τραγούδιστής Dan Reynolds σε ραδιοφωνική εκπομπή στο ABC Radio σχετικά με το μουσικό βίντεο ανέφερε ότι επελέγη το Ντουμπάι ως τόπος γυρισμάτων του επίσημου μουσικού βίντεο, γιατί επιθυμούσαν ένα μάλλον «εξωγήινο» τοπίο και το Ντουμπάι έχει πολλά τοπία που πληρούσαν τις επιθυμία τους αυτή.


Το βίντεο είναι μαυρόασπρο και τα μόνα χρώματα είναι αυτά της αστραπής και των πυροτεχνημάτων. Ενώ η μαυρόασπρη εικόνα παραπέμπει στο παρελθόν, οι εικόνες είναι φουτουριστικές παραπέμποντας σε μία εικόνα / εικασία για το πω θα είναι το μέλλον.
Στο μουσικό βίντεο υπάρχουν «εξωγήινοι» / φουτουριστικοί άνθρωποι που διαφέρουν σημαντικά από τους υπόλοιπους: έχουν τελειώς διαφορετικό ντύσιμο (πέραν των συνηθισμένων ενδυματολογικών επιλογών) και εντελώς διαφορετική κινησιολογία (η οποία είναι φαίνεται να είναι πέραν των εργονομικών χαρακτηριστικών του ανθρώπινου σώματος και της γήινης βαρύτητας). Οι «εξωγήινοι» συμβολίζουν τη διαφορετικότητα.
Στην αρχή του μουσικού βίντεο φίνονται άνθρωποι κανονικοί (όχι «εξωγήινοι») στο πλαίσιο μιας μέσης καθημερινότητας σε μια πόλη, όμως, με φουτουριστική αρχιτεκτονική. Από το 0’09’’ μέχρι το 0’16’’ εικονίζεται ένα αυτοκίνητο από το οποίο βγαίνει μια γυναίκα. Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι φαίνεται η μάρκα τους αυτοκινήτου, οπότε μπορεί να γίνει λόγος για τοποθέτηση προϊόντος. Επίσης σε διαφήμιση της συγκεκριμένης μάρκας αυτοκινήτου έχουν χρησιμοποιηθεί (σε κατοπινό χρόνο) τμήματα του συγκεκριμένου τραγουδιού, όπως θα φανεί και παρακάτων.Πριν ξεκινήσει το τραγούδι φαίνεται μια αστραπή (συνοδευόμενη από έναν υπόκωφο ήχο). Η αστραπή είναι έγχρωμη και ξεχωρίζει σε σχέση με το υπόλοιπο ασπρόμαυρο βίντεο (κάτι σημαντικό θα γίνει;;;;)
Στην αρχή (μέχρι το 0’34’’) κινούνται οι υπόλοιποι άνθρωποι ενώ ο τραγουδιστής και οι «εξωγήινοι» άνθρωποι είναι ακίνητοι. Στο δεύτερο μισό του πρώτου κουπλέ (στο 0’35’’) (...Not a yes sir, not a follower... ) οι «κανονικοί» άνθρωποι «παγώνουν» ενώ αρχίζουν να κινούνται από τη μέση και πάνω κυρίως ο τραγουδιστής και οι «εξωγήινοι» άνθρωποι. Επίσης υπάρχουν πλάνα από την περιοχή d3 της πόλης του Ντουμπάι όπου υπάρχουν κάποια αγάλματα προβάτων. Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι τα πρόβατα δεν είναι ενδημικά ζώα στο Ντουμπάι και ότι τα πρόβατα συμβολίζουν και τους ανθρώπους χωρίς δικιά τους βούληση!
Στη γέφυρα του τραγουδιού (στο 0’44’) ή κίνηση του τραγουδιστή είναι πιο έντονη (αλλά με «φυσιολογική» κινησιολογία) όπως επίσης και η κίνηση των «εξωγήινων» ανθρώπων (αλλά με «αφύσικη» κινησιολογία).
Από την αρχή του πρώτου ρεφραίν και μετά (από το 0’56’’ και μετά) υπάρχουν πολύ περισσότερα χαμηλά πλάνα του τραγουδιστή και των εξωγήινων. Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι τα χαμηλά πλάνα, σύμφωνα με τη γραμματική του οπτικού κειμένου, τονίζουν τη συμβολική δύναμη των αντικειμένων που εικονίζουν)
Στο 0’59’’ ο τραγουδιστής γρονθοκοπεί πολύ έντονα στον αέρα ενώ τη στιγμή εκείνη η μουσική είναι μόνο κρουστά (γρονθοκοπεί το κατεστημένο;;;;), με τους «εξωγήινους» να αρχίζουν να χορεύουν πολύ πιο έντονα (η «διαφορετικότητα» έρχεται δυναμικά στο προσκήνιο;;;). Στο 1’04’’ όπου επαναλαμβάνεται το ρυθμικό μοτίβο των κρουστών ένας «εξωγήινος» χορεύει πέραν της ανθρώπινης εργονομίας των αρθρώσεων (του αστραγάλου). Στο σημείο των στίχων ... Now I'm smiling from the stage while... (1’31’’ – 1’34’’) οι «εξωγήινοι» είναι στη σεριά και τραγουδούν τη συγχορδία που υπάρχει εκεί ενώ παράλληλα τα πρόβατα – αγάλματα που υπήρχαν σε προηγούμενα πλάνα πετάνε πάνω τους (ήρθε ο καιρός που η «διαφορετικότητα» ήρθε για να μείνει και οι άβουλοι άνθρωποι να «εξαφανιστούν» στα «πίσω καθίσματα» / nosebleeds, λέξη που αναφέρεται αμέσως πιο μετά ;;;;)
Στη γέφυρα που ακολουθεί (1’40’’ – 1΄45’’) τα πρόβατα – αγάλματα εξακολουθούν να πετάνε στον ουρανό όλο και πιο ψηλά... Στο δεύτερο ρεφραίν (1’48’’ – 1’50’’) ο τραγουδιστής χορεύει μαζί με κάποιους «κανονικούς» ανθρώπους που του μοιάζουν (άντρες, όχι γυναίκες με παρόμοια ρούχα) (κάποιοι άνθρωποι αρχίζουν και έχουν δική τους βούληση και «επικοινωνούν» με τον τραγουδιστή;;;;). Το γρονθοκόπημα του τραγουδιστή στο πρώτο ρεφραίν (0’59’’ & 1’04’’) επαναλαμβάνεται και στο αντίστοιχο σημείο του δεύτερου ρεφραίν 1’50’’ & 1’56’’) σε πιο κοντινό πλάνο αλλά και πιο θολό (γρονθοκοπεί το κατεστημένο πιο δυνατά σε ένταση αλλά δεν ξεχωρίζει πλέον τόσο πολύ από αυτό;;;)
Στο μεσαίο τμήμα (2’00’’ – 2’22’’) υπάρχει μια αυτοκινητοπομπή με (ακριβά) αυτοκίνητα που έχουν φουτουριστικό σχεδιασμό στα οποία μέσα υπάρχουν «εξωγήινοι» ενώ στον ουρανό αιωρούνται τα πρόβατα – αγάλματα (η «διαφορετικότητα» έρχεται και οι άβουλοι άνθρωποι φεύγουν;;;;)
Από το τελευταίο ρεφραίν και μετά οι «κανονικοί» - άβουλοι άνθρωποι είναι σε υψηλό πλάνο (από το 2’28’’ και μετά). Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι τα υψηλά πλάνα, σύμφωνα με τη γραμματική του οπτικού κειμένου, τονίζουν ότι τα αντικείμενα που απεικονίζονται είναι εύκολα και χειροπιαστά «εντός του βασιλείου της εξουσίας του/της»
Στην coda ο τραγουδιστής ξαναχορεύει μαζί με «κανονικούς» ανθρώπους (όπως στο 1’48’’ – 1’50’’) (2’51’’ – 2’52’’) αλλά πιο αργά, «διαφορετικά» σε σχέση με πριν (η «διαφορετικότητα» εσωτερικεύεται πλέον στους «κανονικούς» ανθρώπους;;;;;) Από το 2’36’’ και μετά κατά χρονικά διαστήματα βλέπουμε έγχρωμα πυροτεχνήματα στο ουρανό που κάνουν τη διαφορά μέσα στο υπόλοιπο ασπρόμαυρο βίντεο (με πυροτεχνήματα δεν γιορτάζουμε κάτι;;; μήπως εορτάζεται η έλευση της «διαφορετικότητας»;;;;)

Tα μέλη του συγκροτήματος μιλούν για το μουσικό βίντεο του τραγουδιού αυτού σε τηλεοπτική εκπομπή (μετά το 2'08'')

Το μουσικό μοτίβο του μεσαίου τμήματος μοιάζει εκπληκτικά με μουσικό μοτίβο από την κινηματογραφική ταινία Ο Άρχοντας των δαχτυλιδιών (Lord of the rings). (διακειμενική αναφορά).

Τμήματα του τραγουδιού αυτού (συγκεκριμένα οι στίχοι I was dreaming of bigger things / And wanna leave my own life behind και οργανικό τμήμα από την coda) χρησιμοποιήθηκε το καλοκαίρι του 2017 σε διαφήμιση αυτοκινήτου. Μάλιστα στην αρχή αναφέρεται ο τίτλος του τραγουδιού και το συγκρότημα που το τραγουδάει. Η χρήση αυτού του τραγουδιού θέλει να υπερθεματίσει την ελευθερία που παρέχει η κατοχή και η οδήγηση του αυτοκινήτου που διαφημίζεται. Επίσης αυτοκίνητο της εν λόγω εταιρίας εμφανίζεται στην αρχή του επίσημου μουσικού βίντεο (από το 0'09''' έως το 0'16'').

Επίσης τμήματα του ιδίου τραγουδιού (ορχηστρικά τμήματα από το κουπλέ και την coda) χρησιμοποιήθηκαν σε διαφήμιση φορητού ηλεκτρονικού υπολογιστή...

... και σε διαφήμιση κρουασάν...

Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι η χρήση τμήματος ενός τραγουδιού σε διαφήμιση αποφέρει χρηματικό όφελος στους δημιουργούς του τραγουδιού, το οποίο ποικίλλει ανάλογα με τη δημοτικότητα που έχει το τραγούδι τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Ενώ παλιότερα οι δημιουργοί πρόσφατων επιτυχιών ήταν πιο απρόθυμοι στο να παραχωρήσουν τμήματα του τραγουδιού τους σε διαφημιστικά σποτ (με το σκεπτικό να μην «βαρεθούν» οι ακροατές σύντομα το τραγούδι), στις μέρες μας είναι εξαιρετικά πρόθυμοι, καθώς είναι ένα επιπλέον εισόδημα και μια διαφήμιση του ιδίου τραγουδιού χωρίς κόστος για τους δημιουργούς!

Λίγα στιγμιότυπα από τα γυρίσματα του επίσημου μουσικού βίντεο...

Ένα remix του τραγουδιού αυτού από από τον Κ. Flay.

Και ένα ορχηστρικό για τραγούδι: