ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΚΙ ΕΝΑ ΚΑΙΡΟ ΣΤΗ ΡΩΜΗ
 

 

επιστροφή

Το σχέδιο εργασίας " Μια φορά κι ένα καιρό στη Ρώμη " απευθύνεται στους μαθητές και εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

ΣΚΟΠΟΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

α.να γνωρίσουν οι μαθητές τη ζωή, τις καθημερινές συνήθειες, την εκπαίδευση στα χρόνια της αρχαίας ρωμαϊκής αυτοκρατορίας,

β.να εντοπίσουν στην ιστορική γραμμή τη χρονική διάρκεια της Ρωμαϊκής παντοκρατορίας,

γ. να συγκρίνουν τις συνήθειες και την καθημερινότητα των παλαιότερων εποχών σε σχέση με ό,τι ισχύει σήμερα εντοπίζοντας ομοιότητες και διαφορές,

δ. να αποκτήσουν ιστορική γνώση,

ε. να ψυχαγωγηθούν αναπαριστώντας θεατρικά τα πρόσωπα του σχεδίου εργασίας,

στ. να εξασκηθούν στην εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων με βάση τα ιστορικά γεγονότα.

 

ΜΟΡΦΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Η διδασκαλία γίνεται με χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή, η μέθοδος που ακολουθείται είναι η παιδοκεντρική, ομαδοσυνεργατική, η γνώση αποχτιέται με βιωματικό τρόπο, η συμμετοχή του μαθητή-τριας είναι άμεση και ενεργητική.

 

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ:

Το ταξίδι

Ταξιδεύουμε νοερά στην αρχαία Ρώμη την εποχή της παντοδυναμίας της. Τα πρόσωπα της ιστορίας μας, Ρωμαίοι πολίτες που καλύπτουν όλο το φάσμα της κοινωνικής διάρθρωσης αναλαμβάνουν χρέη ξεναγού και μας γνωρίζουν τον τρόπο ζωής των αρχαίων Ρωμαίων.Ο πατρίκιος Τίτος και η όμορφη σύζυγός του Λουκία, ο εκατόνταρχος Άππιος, ο πληβείος Βίβιος και ο Έλληνας δούλος δάσκαλος Αλκιβιάδης, λοιπόν, ζουν και δραστηριοποιούνται στην αρχαία Ρώμη. Μας αφηγούνται καθημερινά στιγμιότυπα από την προσωπική αλλά και οικογενειακή ζωή τους. Παράλληλα γνωρίζουμε πολλά στοιχεία της ρωμαϊκής κοινωνίας μέσω της επαφής μας μαζί τους. Τους παρακολουθούμε στην αγορά, στο θέατρο, στο σχολείο, στο σπίτι. Μαθαίνουμε τις συνήθειές τους, τα έθιμά τους, τον τρόπο διασκέδασής τους, την εκπαίδευσή τους, τον τρόπο ζωής τους δηλαδή καθώς πλέκεται μπροστά στα μάτια μας ο κοινωνικός ιστός της αρχαίας Ρώμης της πιο ξακουστής πόλης της εποχής εκείνης. Απο τη δράση των ηρώων μας μαθαίνουμε για τη ζωή των Ρωμαίων, δηλαδή για το πολιτιστικό, οικονομικό, εκπαιδευτικό, στρατιωτικό, θρησκευτικό πνεύμα της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας. Κατόπιν το ταξίδι μας τελειώνει και επιστρέφουμε στο σήμερα, μέσα στην σχολική τάξη, έτοιμοι,ες να συζητήσουμε τις εντυπώσεις μας και να βγάλουμε τα συμπεράσματά μας.

Εντυπώσεις από το ταξίδι

Γράφουμε τις εντυπώσεις μας συμπληρώνοντας το φύλλο εργασίας.

 

Ιστορική γνώση

Ελέγχουμε την αποχτηθείσα ιστορική γνώση συμπληρώνοντας το φύλλο εργασίας.

 

Σχόλια - Συμπεράσματα

Αναφέρουμε τα συμπεράσματά μας σχολιάζοντας τις απόψεις μας σε ανοιχτή συζήτητη με τους συμμαθητές-τριες μας.

Γιάννης Μόκιας © 2007