headerphoto

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Γιάννης Μπάκας Γεννήθηκα στην Αθήνα το Γενάρη του 1973, τη μέρα της ονομαστικής μου εορτής. Ατυχία !! Ένα δώρο κάθε χρόνο...

Τέλειωσα το Λύκειο στα Πετράλωνα, τη γειτονιά που αγάπησα περισσότερο απ' όλες, μιας και εκεί έζησα τα περισσότερα χρόνια της ζωής μου. Στις Πανελλαδικές εξετάσεις του 1990, στη καρδιά του καλοκαιριού λόγω απεργίας των καθηγητών, διαγωνίστικα και πέτυχα τελικά την εισαγωγή μου στην σχολή ΑΣΕΤΕΜ-ΣΕΛΕΤΕ, τμήμα Ηλεκτρονικών. Μέχρι τότε δεν είχα καμιά ιδέα για τα Ηλεκτρονικά, όμως στην πορεία αγάπησα το αντικείμενο αυτό, και είδα ότι το μέλλον της τεχνολογίας ανήκε στην επιστήμη αυτή. Εκείνη την εποχή οι προσωπικοί υπολογιστές (PC) έκαναν δειλά την εμφάνισή τους, ενώ στην αγορά οι ηλεκτρονικές συσκευές έκαναν αισθητή την παρουσία τους με τις όλο και περισσότερο αυξανόμενες δυνατοτητές τους.

Το 1996 και ενώ ήδη υπηρετούσα στον στρατό, παρουσίασα τη διπλωματική μου εργασία και απόκτησα το πτυχίο του Ηλεκτρονικού Μηχανικού με βαθμό 7,63. Το θέμα της διπλωματικής μου εργασίας ήταν "Έλεγχος στροφών DC κινητήρα με τον μικροελεγκτή 8051". Η αγάπη μου για τη "Ψηφιακή" τεχνολογία και η ενασχόλησή μου με τους μικροελεγκτές θεωρούνται πιά δεδομένα και όχι άδικα, αφού σήμερα όλες οι ηλεκτρονικές συσκευές ελέγχονται απο "Ηλεκτρονικό Εγκέφαλο".

Το 2007, αποφάσισα να κάνω μεταπτυχιακές σπουδές και ύστερα απο μια κοπιαστική αναζήτηση, τελικά κατέληξα στο αντικείμενο της "Ηλεκτρονικής Μάθησης" (e-learning). Το e-learning αυτή τη στιγμή θεωρείται το μέλλον της εκπαίδευσης, και ήδη τα περισσότερα Πανεπιστήμια του κόσμου προσφέρουν μαθήματα μέσω του διαδικτύου. Για άλλη μια φορά βρέθηκα αντιμέτωπος με το άγχος της επιλογής θέματος Διπλωματικής Εργασίας. Σκέφτηκα, ότι ως καθηγητής, θα έπερεπε να ασχοληθώ με την εκπαιδευτική έρευνα και ιδιαίτερα με την εκπαιδευτική τεχνολογία και τη χρήση της στην καθημερινότητα του σχολείου. Αυτή τη φορά, η εκπαδευτική ρομποτική μου κέντρισε το ενδιαφέρον. Ένας καινούργιος κόσμος εμφανίστηκε μπροστά μου και φυσικά έμεινα εμβρόντητος όταν διαπίστωσα ότι σε άλλες χώρες η εκπαιδευτική ρομποτική υπήρχε ήδη στην ζωή των μαθητών, για να ενισχύσει χρήσιμες δεξιότητες όπως η επίλυση προβλήμάτων, η δημιουργική σκέψη, η προγραμματιστική ευχέρεια και άλλες πολλές.

Θέμα διπλωματικής: "Χρήση των Lego Mindstroms στην διδασκαλία προγραμματιστικών εννοιών"

Το κομμάτι της έρευνας με δυσκόλεψε αρκετά, όμως με πείσμα και πίστη στις δυνατότητες μου, κατάφερα να εφρμόσω το εκπαιδευτικό μου σενάριο στο σχολείο που εργάζομαι, σε 9 μαθητές της Γ' Λυκείου. Η έρευνά μου ολοκληρώθηκε, η διπλωματική μου εργασία παρουσιάστηκε με επιτυχία και ως επιβράβευση των κόπων μου το "10" ήταν το κερασάκι στην "μεταπτυχιακή μου τούρτα". Τελικός βαθμός μεταπτυχιακού 9,38.

Όμως, παρότι ήμουν αρκετά ικανοποιημένος με τη δουλειά μου, ηθελα κάτι παραπάνω: έπρεπε να δείξω στον κόσμο ότι στα ΕΠΑΛ γίνεται σοβαρή δουλειά και ότι θα έπρεπε να αποτελεί την επιλογή περισσότερων μαθητών, όπως φυσικά γίνεται στο εξωτερικό.

Συμμετείχα λοιπόν σε διαγωνισμό του Υπουργείου Παιδείας για την Αριστεία & την Καινοτομία στην Εκπαίδευση και η αναγνώριση ήρθε για 2η φορά αφού η εργασία μου βραβεύτηκε ως η καλύτερη στην Τεχνική Εκπαίδευση

Ξαφνικά είδα τον εαυτό μου στο δελτίο ειδήσεων της ΝΕΤ και ομολογώ ότι γέμισα περηφάνεια και συνάμα δικαίωση για την επιλογή μου να επενδύσω χρόνο και κόπο σε αυτό που πίστευα!

Από χρόνο 3:33 έως 4:38

Η προσπάθεια αυτή δημοσιεύτηκε και στον ηλεκτρονικό τύπο: BHMA ONLINE

Στόχος μου πλέον είναι να συνεχίσω τον αγώνα μου για καλύτερη παιδεία, να πείσω τους γονείς ότι η Τεχνική Εκπαίδευση αξίζει την εμπιστοσύνη τους και ότι το σχολείο που υπηρετώ, το 1ο ΕΠΑΛ Αγίου Δημητρίου, προσφέρει ουσιαστική γνώση και πολύτιμα εφόδια στους μαθητές του.

Ταυτόχρονα, επιζητώ η ειδικότητά μου, η ειδικότητα του ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ να αποκτήσει δυναμική και να φανεί ότι αποτελεί μια ουσιαστική επιλογή για το μελλον των μαθητών.

Η ιστοσελίδα αυτή έχει στόχο να παρουσιάσει με όσο το δυνατό καλύτερο τρόπο την ειδικότητα του Ηλεκτρονικού αλλά και την δουλειά που κάνω με τους μαθητές μου. Ελπίζω να σας αρέσει...