Home

ΕΙΜΑΙ ΝΕΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΙ ΒΟΗΘΕΙΑ

  • Εκτύπωση

 

Αν και πλέον οι διορισμοί στα σχολεία είναι ελάχιστοι, αυτοί οι λίγοι νέοι άνθρωποι που επιλέγουν σε τόσο δύσκολες συνθήκες  να ασκήσουν  το λειτούργημα του παιδαγωγού, τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, έρχονται αντιμέτωποι με τη γνωστή ίσως πραγματικότητα των Ελληνικών σχολείων? σε ρίχνουμε στα βαθιά και ή κολυμπάς ή βουλιάζεις!

Αλήθεια, πόσο βοηθάμε, ως σχολική κοινότητα,  αυτούς τους ανθρώπους να εγκλιματιστούν, να κατανοήσουν τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματά τους; Τους δίνουμε, το περιθώριο να αρθρώσουν τους φόβους και τις αμφιβολίες τους, να μιλήσουν για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην τάξη; Υπάρχει κάποιος που συνειδητά και με συνέπεια τους βοηθά  να κάνουν τα πρώτα βήματά τους στον τόσο ευαίσθητο χώρο της εκπαίδευσης, τους καθοδηγεί, τους υποστηρίζει, τους ενθαρρύνει, τους «εκπαιδεύει» ή επειδή είναι ενήλικοι και έχουν τελειώσει το πανεπιστήμιο  όλα αυτά είναι περιττά;

Έρευνες παγκοσμίως, πάντως, δείχνουν ότι όχι μόνο περιττή δεν είναι η αρχική στήριξη του νέου εκπαιδευτικού αλλά αντιθέτως είναι πρωταρχικής σημασίας. Ο πρωτοδιοριζόμενος φαίνεται ότι έχει συγκεκριμένες ανάγκες: χρειάζεται καθοδήγηση για τον τρόπο διδασκαλίας, επιμόρφωση, έχει ανάγκη να νοιώσει ότι είναι αποδεκτός και σεβαστός στο επαγγελματικό του περιβάλλον και ότι υπάρχουν άνθρωποι που θα τον καθοδηγήσουν και θα τον  υποστηρίξουν.

Οι άνθρωποι που μπορούν να αναλάβουν το ρόλο αυτό είναι αρχικά ο  Διευθυντής του σχολείου - που θα του δώσει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για το πώς λειτουργεί το σχολείο, ο Σύμβουλος - που θα τον καθοδηγήσει παιδαγωγικά, και οι παλαιότεροι συνάδελφοι - που θα του δώσουν χρήσιμες και πρακτικές συμβουλές από την εμπειρία τους.

 

        Ίσως όλα αυτά να συμβαίνουν σε κάποια σχολεία, θα έπρεπε, όμως, να είναι θεσμοθετημένα και να γίνονται συστηματικά και με συνέπεια. Η επαγγελματική εξέλιξη του καθενός από εμάς ξεκινά από την πρώτη ημέρα στο νέο σχολείο και κάθε εκπαιδευτήριο θα έπρεπε να έχει ένα καλά σχεδιασμένο μηχανισμό  ένταξης των νέων εκπαιδευτικών σε αυτό.