Παιχνίδια συνεργασίας

  1. «Σαρανταποδαρούσα».      Ζητάμε από τα παιδιά να σταθούν το ένα δίπλα στο άλλο, σε μια ευθεία      γραμμή, να ανοίξουνε σε διάσταση τα πόδια, να κάμψουν το κορμό τους      εμπρός, να βάλουν τα χέρια ανάμεσα στα πόδια και να πιαστούν με τα χέρια      των διπλανών τους. Με αυτή τη τοποθέτηση, πρέπει να προσπαθήσουν να      διανύσουν μια συγκεκριμένη απόσταση, χωρίς όμως να «σπάσει» η      σαρανταποδαρούσα. Η διαδρομή μπορεί να είναι παράλληλη ή κάθετη στις      γραμμές του γηπέδου.
  2. «Σβούρα για τρεις».      Ζητάμε από τα παιδιά να επιλέξουν τις τριάδες τους. Ο μεσαίος πιάνει τους      συνασκούμενους του από το αριστερό χέρι (έτσι αυτοί στέκονται προς την      αντίθετη κατεύθυνση) και περιστρέφονται στο ίδιο σημείο διαγράφοντας      κύκλο, ενώ γυρίζουν γύρω από τον μεσαίο. Τα χέρια πρέπει να μείνουν      τεντωμένα.
  3. «Καράβια και      βράχοι». Ομάδες των τριών τρέχουν ο ένας δίπλα στον άλλο,      πιασμένοι από το χέρι. Ανάμεσα στη διαδρομή που πρέπει να διανύσουν      τοποθετούνται κώνοι ή πλαστικά μπουκάλια ή χαρτόκουτα, διάσπαρτα      τοποθετημένα. Ζητάμε από τα παιδιά να διανύσουν την απόσταση χωρίς να      κοπούν και χωρίς να πέσουν πάνω στα αντικείμενα, γιατί τότε το καράβι τους      θα βουλιάξει.
  4. «Ελικόπτερο».      Όλη η τάξη χωρίζεται σε δύο ομάδες και πιάνονται από τα χέρια, ώστε η μία      ομάδα να βλέπει σε μια κατεύθυνση και η άλλη προς την αντίθετη. Ο μεσαίος      εκτελεί περιστροφές επιτόπου και οι άλλοι διαγράφουν κύκλους γύρω απ?      αυτόν.
  5. «Αγκαλίτσες».      Τα παιδιά μοιράζονται σε ομάδες των τριών ο ένας δίπλα στον άλλον. Οι      εξωτερικοί πιάνουν με το δεξί τους χέρι την αριστερή τους πηχεοκαρπική      τους άρθρωση. Με το ελεύθερο χέρι τους πιάνουν τη δεξιά πηχεοκαρπική      άρθρωση του συνασκούμενου. Ο μεσαίος αγκιστρώνεται από τους δύο      εξωτερικούς συνασκούμενους του, μαζεύει τα πόδια του και αφήνει έτσι να      τον μεταφέρουν. Το παιχνίδι προτείνεται για τις μεγαλύτερες τάξεις του      δημοτικού και οι τριάδες πρέπει να ορίζονται σύμφωνα με τα σωματομετρικά      τους γνωρίσματα.
  6. «Μικρά τρενάκια».      Τα παιδιά γίνονται ζευγάρια ο ένας πίσω από τον άλλον. Ο πίσω      συνασκούμενος πιάνει τον πρώτο από την μέση. Τα «τρενάκια τρέχουν στην      αυλή και με το σφύριγμα το πίσω παιδί έρχεται μπροστά, ώστε να γίνει ο      καινούριος οδηγός στο τραίνο. Ανάλογα μπορεί να παιχτεί ζητώντας από τα      παιδιά να γίνουν τριάδες ή τετράδες.
  7. «Το μεγάλο φίδι».      Όλη η τάξη είναι πιασμένοι σε ένα μεγάλο σκοινί που να τους δίνει τη δυνατότητα      να έχουν μία μικρή απόσταση μεταξύ τους. Ο πρώτος οδηγεί τους υπόλοιπους      σε μια διαδρομή με πολλούς ελιγμούς. Με το σφύριγμα το φίδι, θα      υποθέσουμε, ότι βρίσκεται σε κίνδυνο και θα πρέπει να καθίσει κάτω. Το      παιγνίδι συνεχίζεται μ? αυτό τον τρόπο, όσο το ενδιαφέρον των παιδιών      κρατιέται αμείωτο. Παραλλαγή: Κάθε παιδί μπαίνει μέσα σε ένα στεφάνι, αλλά      θα κρατιέται από το στεφάνι του μπροστινού του και το δικό του θα το      κρατάει ο πίσω συμπαίκτης.

Εορτολόγιο

Ρολόι