Administrator

Administrator

Πέμπτη, 27 Φεβρουάριος 2014 17:58

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

Το διαδίκτυο είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο, όμως η ορθή του χρήση είναι απαραίτητη ώστε να προστατευθούμε από διάφορους κινδύνους που παραμονεύουν. Ακολουθούν μερικές συμβουλές που πρέπει πάντα να έχουμε κατά νου για την ασφαλή περιήγησή μας:

1.Δεν δίνουμε ποτέ τα προσωπικά μας στοιχεία, ούτε αποκαλύπτουμε σε άλλους χρήστες του διαδικτύου πληροφορίες που αφορούν τους φίλους μας, την οικογένειά μας ή το σχολείο μας.

2.Αποφεύγουμε να δημοσιεύουμε πληροφορίες που δεν θέλουμε να κοινοποιηθούν ή που μπορεί αργότερα να επιθυμούμε να αφαιρέσουμε.

3.Δεν αποκαλύπτουμε ποτέ τους κωδικούς πρόσβασης που χρησιμοποιούμε.

4.Αναπτύσσουμε κριτική διάθεση σε ό,τι διαβάζουμε στο Διαδίκτυο. Δεν εμπιστευόμαστε αμέσως ό,τι δούμε στο Internet.
5.Εγκαθιστούμε αντι-ιικά προγράμματα,
firewalls και email φίλτρα ώστε να μειωθεί η διακίνηση κακόβουλων μηνυμάτων.

6.Μελετάμε τους όρους χρήσης σε κάθε διαδικτυακό τόπο που επισκεπτόμαστε εφόσον πρόκειται να δημοσιεύσουμε προσωπικές πληροφορίες στον τόπο αυτό.

7.Μιλάμε στους γονείς μας για τα όσα βλέπουμε και ζούμε στο Internet.

8.Δεν επιχειρούμε συναλλαγές μέσω διαδικτύου για την αγορά προϊόντων και δεν δίνουμε στοιχεία που αφορούν πιστωτικές μας κάρτες.

9.Δεν απαντάμε σε ηλεκτρονικά μηνύματα που μας κάνουν να αισθανθούμε «άβολα». Σε περίπτωση που λάβουμε ένα τέτοιο μήνυμα, δεν διστάζουμε να το πούμε στους γονείς μας ή σε κάποιο πρόσωπο που εμπιστευόμαστε.

10.Διατηρούμε τη βασική μας διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μυστική. Την χρησιμοποιούμε μόνο με ανθρώπους που γνωρίζουμε και εμπιστευόμαστε.

11.Αν αισθανθούμε άβολα την ώρα που συνομιλούμε μέσω chatroom διακόπτουμε αμέσως τη συνομιλία.
12.Αποφεύγουμε να στείλουμε τη φωτογραφία μας και τα προσωπικά στοιχεία μας μέσω διαδικτύου σε άγνωστο.
13.Σκεφτόμαστε πολύ καλά πριν αποφασίσουμε να συναντηθούμε με κάποιο άτομο που γνωρίσαμε στο διαδίκτυο. Ζητάμε την άποψη των γονιών μας σχετικά με αυτό το θέμα.
14.Ελέγχουμε κάθε δισκέτας/cd με το antivirus πριν το ανοίξουμε και τηρούμε αντίγραφα ασφαλείας όλων των αρχείων μας σε cd ή δισκέτα.

 

Το διαδίκτυο είναι η επανάσταση της εποχής μας. Μας εισάγει σ? έναν «μαγικό» κόσμο απίστευτων δυνατοτήτων για ενημέρωση, επικοινωνία, ψυχαγωγία και αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο που διευκολύνει τη ζωή μας. Παρόλα αυτά η μη συνετή χρήση του εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους. Ένας από αυτούς είναι ο εθισμός.

Ολοένα και περισσότερες είναι οι περιπτώσεις ανθρώπων, ενηλίκων και ανηλίκων, που ασχολούνται με το διαδίκτυο σε τόσο μεγάλο βαθμό ώστε τελικά να επηρεάζεται αρνητικά τόσο η λειτουργικότητά τους, όσο και η σωματική και ψυχική τους υγεία.

Ένα φαινόμενο που αναδύεται στις μέρες μας από αυτήν την κατάχρηση είναι ο εθισμός στα διαδικτυακά παιχνίδια (online games) με αποτέλεσμα οι νέοι να αφιερώνουν πολύ χρόνο μπροστά από την οθόνη του υπολογιστή.

Αυτό δημιουργεί πολλά προβλήματα όπως επιθετικότητα ,εθισμό και κοινωνική απομόνωση. Αρνητικές επιπτώσεις  του εθισμού εμφανίζονται πλέον και σε τομείς όπως η οικογένεια ,εκπαίδευση και επάγγελμα .Έρευνες έχουν δείξει ότι μπορεί κάποιος να εμφανίσει εθισμό για δύο λόγους: επειδή είναι ντροπαλός ή δεν θέλει να επικοινωνεί με τους άλλους .Επιπλέον δεν μπορεί να ικανοποιήσει κοινωνικές και συναισθηματικές ανάγκες του  και για το λόγο αυτό στρέφεται στα διαδικτυακά παιχνίδια και τελικά εθίζεται σε αυτά .

Μεγάλο ρόλο παίζει και η ψυχολογία του παίκτη γιατί στα διαδικτυακά παιχνίδια δημιουργεί ένα νεο χαρακτήρα και εισέρχεται σε έναν καινούργιο κόσμο .Του δίνεται η δυνατότητα έτσι να αλληλεπιδράσει με άτομα που δεν γνωρίζει και να δημιουργήσει μια νέα προσωπικότητα και χαρακτήρα. Εθισμένοι κυρίως είναι οι έφηβοι και τα παιδιά ??

Μερικά από τα σημάδια εθισμού είναι να θέλει κανείς να περνά όλο και περισσότερο χρόνο μπροστά στον υπολογιστή, να παραμελεί τους φίλους, την οικογένειά του και τις υποχρεώσεις του για να ασχοληθεί με το διαδίκτυο και πολλές φορές να ξενυχτά για να μένει συνδεδεμένος. Επίσης  το άτομο που έχει εθιστεί αισθάνεται ευφορία όση ώρα βρίσκεται στον υπολογιστή ενώ σε αντίθετη περίπτωση νιώθει θλιμμένος, κενός ή οξύθυμος. Αντιδρά με θυμό όταν κάποιος τον διακόπτει από την διαδικτυακή του ενασχόληση, λέει ψέματα για το πόσες ώρες περνά στο διαδίκτυο και ενώ έχει πει ότι θα μειώσει τον χρόνο που ασχολείται με αυτό δεν καταφέρνει να το κάνει πράξη.
Η παθολογική ενασχόληση με το διαδίκτυο προκαλεί και μια σειρά άλλων προβλημάτων όπως αλλαγή των συνηθειών ύπνου, μυοσκελετικές παθήσεις, ξηροφθαλμία, μειωμένη αθλητική δραστηριότητα, παραμέληση της προσωπικής υγιεινής.  Παράλληλα έχει βρεθεί ότι σχετίζεται με την κατάθλιψη, χωρίς όμως να έχει αποδειχθεί αν ο εθισμός προκαλεί την κατάθλιψη ή αν οι άνθρωποι που πάσχουν από κατάθλιψη είναι πιο επιρρεπείς στον εθισμό. Το πρόβλημα πάντως είναι συχνότερο στα αγόρια και σε άτομα που είναι πιο εσωστρεφή, με χαμηλή αυτοεκτίμηση.
Δυστυχώς στη χώρα μας μέχρι σήμερα δεν έχουν γίνει αρκετές έρευνες πάνω στο θέμα αυτό. Όσες έχουν γίνει αφορούν εφήβους και φοιτητές και αναφέρουν ποσοστά εξάρτησης που αγγίζουν το 8,2% και το 7,2% αντίστοιχα. Πάντως αξίζει να σημειωθεί ότι τα ποσοστά αυτά είναι υψηλότερα από τα ποσοστά άλλων χωρών, όπως π.χ. της Νορβηγίας, στις οποίες το ποσοστό δικτύωσης του γενικού πληθυσμού στο διαδίκτυο είναι πολύ μεγαλύτερο.

Αυτό πιθανώς οφείλεται στο γεγονός ότι στις χώρες αυτές η γνωριμία με το διαδίκτυο έγινε στο πλαίσιο μιας συντονισμένης μαθησιακής διαδικασίας μέσω του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας, μέσα από το οποίο τα παιδιά μαθαίνουν να χρησιμοποιούν σωστά τα διαδίκτυο, γνωρίζοντας τους κινδύνους που εγκυμονεί η κατάχρηση. Αντίθετα στη χώρα μας η ενασχόληση με το διαδίκτυο βασιζόταν στην ατομική ενασχόληση του κάθε χρήστη με αποτέλεσμα να είναι πιο εύκολο ο χρήστης να πέσει θύμα του εθισμού.
Το μεγάλο εμπόδιο για τους γονείς ως προς το να ελέγξουν και να οριοθετήσουν την ενασχόληση των παιδιών τους με το διαδίκτυο είναι το «τεχνολογικό» χάσμα γενεών που υπάρχει, αφού πολλοί από τους γονείς είναι «ψηφιακά αναλφάβητοι» και δεν γνωρίζουν πώς να προστατεύσουν τα παιδιά τους.

Παρόλα αυτά υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούν να κάνουν όπως: οριοθέτηση ως προς τον αριθμό των ωρών που ασχολείται το παιδί τους με τον υπολογιστή (όχι πάνω από δυο ώρες την ημέρα σύμφωνα με την Αμερικανική Παιδιατρική Ακαδημία), ο υπολογιστής να τοποθετείται σε κοινόχρηστο χώρο (σαλόνι) ώστε να μην απομονώνεται το παιδί και να υπάρχει έλεγχος, να χρησιμοποιούνται ειδικά φίλτρα από τους γονείς ώστε να μην υπάρχει πρόσβαση σε ακατάλληλες ιστοσελίδες (με πορνογραφικό υλικό, βία κ.τ.λ.), ενασχόληση και ενημέρωση των γονέων για θέματα διαδικτύου, να συζητάνε με τα παιδιά τους για τις διαδικτυακές τους δραστηριότητες όπως θα έκαναν και για οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα.
Σε καμία περίπτωση όμως οι γονείς δεν θα πρέπει να δαιμονοποιήσουν το διαδίκτυο και να απαγορεύσουν στα παιδιά τους να ασχολούνται με αυτό. Αντίθετα θα πρέπει να τα εκπαιδεύσουν για το πώς να το χρησιμοποιούν σωστά. Όπως ανέφερε και  σε μια συνέντευξή της η καθηγήτρια πληροφορικής κ. Ασλανίδου «δεν απαγορεύουμε στα παιδιά να περάσουν το πεζοδρόμιο, απλώς τα μαθαίνουμε πώς να περνούν με ασφάλεια».

Δευτέρα, 27 Ιανουάριος 2014 17:13

Επίσημες αργίες

Τα σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης δεν λειτουργούν:

   - Τα Σάββατα και τις Κυριακές

   - Την 28η Οκτωβρίου (εθνική εορτή)

   - Την 17η Νοεμβρίου, ημέρα κατά την οποία γίνονται εκδηλώσεις για την επέτειο του Πολυτεχνείου, τον αντιδικτατορικό αγώνα και την Εθνική Αντίσταση σε όλα τα σχολεία μέσα στο πρωινό ωράριο εργασίας, στις οποίες παίρνει μέρος όλο το διδακτικό προσωπικό. Όταν η 17η Νοεμβρίου είναι Σάββατο ή Κυριακή οι εκδηλώσεις πραγματοποιούνται την προηγούμενη Παρασκευή.

   - Από 24 Δεκεμβρίου μέχρι και 7 Ιανουαρίου (διακοπές Χριστουγέννων)

   - Την 30ή Ιανουαρίου, εορτή των Τριών Ιεραρχών. Την ημέρα αυτή γίνεται εκκλησιασμός και πραγματοποιούνται σχετικές εκδηλώσεις, στις οποίες παίρνει μέρος όλο το διδακτικό προσωπικό. Σε περίπτωση που η 30ή Ιανουαρίου είναι Σάββατο ή Κυριακή οι εκδηλώσεις γίνονται την προηγούμενη Παρασκευή τις δύο πρώτες ώρες και το θέμα του εκκλησιασμού ρυθμίζεται μετά από συνεννόηση με τους υπεύθυνους του ιερού ναού.

   - Την Καθαρή Δευτέρα

   - Την 25 Μαρτίου (εθνική εορτή)

   - Από τη Μ. Δευτέρα μέχρι και την Παρασκευή της Διακαινησίμου (διακοπές Πάσχα)

   - Την 1η Μαΐου

   - Την εορτή του Αγίου Πνεύματος

   - Από 22 Ιουνίου μέχρι 31 Αυγούστου (θερινές διακοπές)

   - Την ημέρα της εορτής του Πολιούχου της έδρας του σχολείου και της τοπικής εθνικής εορτής
 
Τα παραπάνω προβλέπονται από τα Προεδρικά Διατάγματα 200/1998 άρθρο 4 (για το νηπιαγωγείο) και 201/1998 άρθρο 4 (για το δημοτικό σχολείο) που δημοσιεύτηκαν στο Φ.Ε.Κ. 161/13-7-1998, τ.Α.

Οι εκδηλώσεις για την επέτειο της εθνικής εορτής της 28ης 0κτωβρίου πραγματοποιούνται στις 27 Οκτωβρίου, ημέρα κατά την οποία τιμάται και η ελληνική σημαία και για την επέτειο της εθνικής εορτής της 25ης Μαρτίου στις 24 του ίδιου μήνα. Σε περίπτωση που η 28η 0κτωβρίου και η 25η Μαρτiου είναι Κυριακή ή Δευτέρα, οι εκδηλώσεις γί­νονται την προηγούμενη Παρασκευή.

Δευτέρα, 27 Ιανουάριος 2014 16:49

Αυτοκίνητο εισέβαλε σε νηπιαγωγείο

Στην αυλή του 19ου νηπιαγωγείου Καλαμάτας επί της οδού Λακωνικής, «εισέβαλε» κυριολεκτικά ένα ΙΧ επιβατικό αυτοκίνητο, που οδηγούσε αλλοδαπός.

Το αυτοκίνητο εκινείτο με ιλιγγιώδη ταχύτητα επί της οδού Λακωνικής, εξετράπη της πορείας του και βγήκε από το δρόμο, πέρασε χαντάκι, γκρέμισε το φράχτη του νηπιαγωγείου και σταμάτησε στην πόρτα του κτιρίου, χωρίς ευτυχώς να υπάρξει τραυματισμός.

Ο δήμαρχος Καλαμάτας επισκέφθηκε το νηπιαγωγείο, συνομίλησε με γονείς και έδωσε εντολή, μέχρι την επανέναρξη της λειτουργίας του νηπιαγωγείου, από τις Χριστουγεννιάτικες διακοπές να έχει ολοκληρωθεί η βελτίωση της περίφραξης με την κατασκευή τσιμεντένιων και σιδερένιων στοιχείων.

Ένα νηπιαγωγείο ? κόσμημα στην Έξω Γωνιά

Από την περυσινή σχολική χρονιά (2012-13) λειτουργεί στην Έξω Γωνιά, το ολοήμερο πλέον, 2ο Νηπιαγωγείο Επισκοπής. Μέχρι τότε στεγαζόταν, σε πολύ κακές συνθήκες, σε ένα πολύ μικρό χώρο του κτηρίου που φιλοξενεί το 1ο Νηπιαγωγείο Επισκοπής.

Με πρωτοβουλία όμως του κ. Γιάννη Νομικού, προέδρου της Τοπικής Κοινότητας Έξω Γωνιάς και την ενεργή συμπαράσταση της προϊσταμένης Νηπιαγωγού κας Ευγενίας Αργυρού έγινε αυτό που έμοιαζε ακατόρθωτο. Το παλιό δημοτικό σχολείο της Έξω Γωνιάς, στο οποίο είχε τα γραφεία της μία από τις επιχειρήσεις του Δήμου Θήρας, έγινε ξανά σχολείο, στο οποίο και μεταφέρθηκε το νηπιαγωγείο.

Χρειάστηκαν πολλές ώρες προσωπικής εθελοντικής δουλειάς και αρκετά χρήματα που συνεισέφεραν κατά ένα μέρος ο κ. Γιάννης Νομικός και κατά κύριο λόγο ο κ.  Εμμανουήλ Καραμολέγκος, της Αρτοβιομηχανίας ΚΑΡΑΜΟΛΕΓΚΟΣ Α.Ε., που κατάγεται από την Έξω Γωνιά. Το αποτέλεσμα δικαίωσε όμως κάθε προσδοκία. Το νηπιαγωγείο τόσο κτηριακά όσο και από πλευράς εξοπλισμού μπορεί να χακτηρισθεί σαν ένα από τα καλύτερα των Κυκλάδων.

Το Νηπιαγωγείο της Έξω Γωνιάς (επισήμως 2ο Επισκοπής) από τη φετινή σχολική χρονιά λειτουργεί ως ολοήμερο και έχει δυναμικότητα 25 παιδιά. Φέτος έχει παιδιά από τα οποία τα μισά ακολουθούν το ολοήμερο πρόγραμμα (μέχρι τις 16:00), ενώ τα άλλα μισά φεύγουν στις 12:00.

Από την περυσινή σχολική χρονιά (2012-13) λειτουργεί στην Έξω Γωνιά, το ολοήμερο πλέον, 2ο Νηπιαγωγείο Επισκοπής. Μέχρι τότε στεγαζόταν, σε πολύ κακές συνθήκες, σε ένα πολύ μικρό χώρο του κτηρίου που φιλοξενεί το 1ο Νηπιαγωγείο Επισκοπής.

Εορτολόγιο

Ρολόι