2/ΘΕΣΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΜΥΓΔΑΛΕΩΝ                                           Σχολικό έτος 2004 – 2005

                  

 

 

 

 

 

 

                            

 

 

 

 

 

 

 

 

Το 2/θέσιο Δημοτικό Σχολείο Αμυγδαλεών, στα πλαίσια της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, υλοποίησε το σχολικό έτος 2004-2005 το Πρόγραμμα με τίτλο: «ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ» και επιμέρους θέματα:

1.   την ανακύκλωση χαρτιού, αλουμινίου και πλαστικού και

2.   τη χρησιμότητα των «άχρηστων υλικών».

Αφορμή για την υλοποίηση αυτής της δραστηριότητας στάθηκε το πολύ έντονο πρόβλημα που υπήρχε με τα σκουπίδια που βρίσκαμε κάθε πρωί στην αυλή του Σχολείου, στην πλατεία και σε πολλούς άλλους χώρους μέσα και έξω από το χωριό.

 Έτσι αφού έγινε παρατήρηση της κατάστασης επί τόπου, ακολούθησε συζήτηση στην τάξη και αποφασίστηκε η πραγματοποίηση της δραστηριότητας. Στη συνέχεια έγινε στην τάξη συζήτηση για το σχεδιασμό των δραστηριοτήτων, το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης και η κατανομή των δράσεων κατά ομάδες και κατά άτομο.

Έτσι ξεκίνησαν οι δραστηριότητες και πάντα σε συνεργασία με την υπεύθυνη της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, έγιναν τα παρακάτω:

1. Αίτηση στην Ελληνική Επιτροπή Προστασίας της Φύσης (Ε.Ε.Π.Φ.) για τη συμμετοχή του Σχολείου στο πρόγραμμα «Οικολογικά Σχολεία» και την αποστολή του σχετικού βοηθητικού υλικού.

2. Η Ε.Ε.Ε.Π.Φ. μας έστειλε αμέσως απάντηση, με την οποία ένταξε το Σχολείο μας στο Πρόγραμμα «Οικολογικά Σχολεία» και βέβαια έστειλε πλούσιο εκπαιδευτικό και άλλο βοηθητικό υλικό, μαζί με οδηγίες.

3. Με αίτησή μας ζητήσαμε από το Δήμο Γρεβενών να μας εντάξει στο πρόγραμμα της ανακύκλωσης χαρτιού και να μας προμηθεύσει με τον ειδικό κάδο για τη συγκέντρωση του χαρτιού. Μετά από λίγες μέρες ήρθε ο ειδικός κάδος της ανακύκλωσης του χαρτιού και μετά από συζήτηση - ενημέρωση στην τάξη, άρχισε η συγκέντρωση των άχρηστων χαρτιών για την ανακύκλωση.

        4. Μαζί με τους μαθητές μετά από συζήτηση αποφασίστηκε η δημιουργία ενός ερωτηματολογίου, με σκοπό να καταγραφούν οι συμπεριφορές και οι συνήθειες των κατοίκων σχετικά με τα απορρίμματα και τελικά, να διαπιστωθεί ο βαθμός της ευαισθητοποίησής τους. Το ερωτηματολόγιο μοιράστηκε από τους μαθητές στους κατοίκους του χωριού. Σε λίγες μέρες συγκεντρώθηκαν τα απαντημένα ερωτηματολόγια, από τα οποία διαπιστώθηκε ότι:

 

 

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ

Το 2/θέσιο Δημοτικό Σχολείο Αμυγδαλεών στα πλαίσια του Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, πραγματοποιεί το Σχολικό Έτος 2004-2005 το πρόγραμμα με θέμα την «ανακύκλωση απορριμμάτων». Στα πλαίσια της υλοποίησης αυτού του προγράμματος συντάχτηκε και το παρακάτω ερωτηματολόγιο, με σκοπό να καταγραφούν οι συμπεριφορές και οι συνήθειες των κατοίκων σχετικά με τα απορρίμματα και τελικά, να διαπιστωθεί ο βαθμός της ευαισθητοποίησής τους. Το ερωτηματολόγιο μοιράστηκε στους κατοίκους του χωριού και απαντήθηκε ως εξής:

1. Κάθε πότε βγάζετε τα σκουπίδια στους κάδους;

Το 62% Κάθε μέρα        το 38% Την ημέρα που περνάει το απορριμματοφόρο του Δήμου

2. Ειδοποιείτε την ειδική υπηρεσία του Δήμου μας, όταν θέλετε να πετάξετε άχρηστα, ογκώδη αντικείμενα π.χ. παλιά έπιπλα;

Το 4% Ναι      το 42% Όχι     το 54% Δε γνωρίζω ότι υπάρχει τέτοια υπηρεσία

3. Θεωρείτε ικανοποιητική τη συχνότητα με την οποία συλλέγονται τα σκουπίδια από τα απορριμματοφόρα του Δήμου;

 Το 42% Ναι          το 46% Όχι         το 12% Δε γνωρίζω

4. Σε τι κατάσταση βρίσκονται οι κάδοι απορριμμάτων;

Το 34% Καλή              το 12% Κακή            το   54% Μέτρια

5. Έχετε εντοπίσει χώρους στο χωριό, που επιβάλλεται να τοποθετηθούν καλαθάκια ή κάδοι απορριμμάτων από το Δήμο είτε διότι δεν υπάρχουν σε κοντινή ακτίνα είτε διότι δε φτάνουν όσα υπάρχουν;

Αν ναι, παρακαλούμε καταγράψτε τέτοιους χώρους.

Το 31% Ναι           το  69% Όχι

Στην αυλή του Σχολείου, στον Παιδικό Σταθμό, στα ξωκλήσια (Άγιος Χριστόφορος, Άγιος Αθανάσιος), στο γήπεδο,  στην πλατεία και στους κεντρικούς δρόμους.

6. Αν δε βρίσκετε καλαθάκι ή κάδο για να πετάξετε τα σκουπίδια που κρατάτε, τι τα κάνετε;

Το 92% Τα κρατάω μέχρι να βρω                 το  8% Τα πετάω κάτω

7. Γνωρίζετε ότι το χαρτί μπορεί να ανακυκλωθεί και να ξαναχρησιμοποιηθεί;

Το 92% Ναι                                           το   8% Όχι

 

8. Γνωρίζετε ότι στο Δήμο μας λειτουργεί διαδικασία ανακύκλωσης χαρτιού;

Το 69% Ναι                       το  31% Όχι

9. Θα θέλατε να συμμετάσχετε στη διαδικασία της ανακύκλωσης χαρτιού, διαχωρίζοντας τα απορρίμματά σας, ώστε να τα τοποθετείτε στον ειδικό  κάδο;

Το 92% Ναι       το  4% Όχι               το   4% Μερικές φορές

10. Αν στο Δήμο μας λειτουργούσαν και διαδικασίες ανακύκλωσης γυαλιού, πλαστικού και αλουμινίου, θα συμμετείχατε σ’ αυτές;

Το 92% Ναι                   το  0% Όχι                το   8% Μερικές φορές

11.Πετάτε σκουπίδια σε άλλους χώρους ή μόνο στους κάδους απορριμμάτων;

Το 73% Μόνο στους κάδους απορριμμάτων           το 27% Μερικές φορές πετώ και αλλού

12. Γνωρίζετε ότι οι ανεξέλεγκτοι σκουπιδότοποι μολύνουν το περιβάλλον και ιδιαίτερα το νερό που πίνουμε;

Το 100% Ναι                             το 0% Όχι

13. Αποφεύγετε τις πλαστικές σακούλες, γνωρίζοντας πόσο επιβαρύνουν το περιβάλλον;

Το 35% Ναι     το 23% Όχι           το 42% Δεν τις πετάω, τις ξαναχρησιμοποιώ

14. Προτιμάτε στις αγορές σας προϊόντα μιας χρήσης;

Το 4% Ναι                      το 35% Όχι                         το   61% Μερικές φορές

15. Προτιμάτε προϊόντα που η συσκευασία τους επιστρέφεται π.χ. γυάλινα μπουκάλια;

Το 39% Ναι                    το   19% Όχι                         το    42% Μερικές φορές

16. Ελέγχετε, αν η συσκευασία των προϊόντων, που αγοράζετε είναι φιλική προς το περιβάλλον;

Το 27% Ναι                    το   11% Όχι                           το  62% Μερικές φορές

 

Στοιχεία ερωτώμενων:

ΦΥΛΟ:     ΑΝΔΡΕΣ το 31%    ΓΥΝΑΙΚΕΣ το 69%

 

ΗΛΙΚΙΑ: το 39% 6-12 ετών,   το 0%12-18 ετών,   το 46% 18-35 ετών  και το 15% 35-60 ετών

 

Πλαίσιο κειμένου: «Κύριε Δήμαρχε σας στέλνουμε το παρόν έγγραφο,  επειδή πιστεύουμε ότι η ανάγνωση των απαντήσεων του ερωτηματολογίου, θα σας βοηθήσει, ώστε στο μέλλον να προχωρήσετε στις ανάλογες ενέργειες που θα έχουν στόχο τη μείωση της ανεξέλεγκτης ρύπανσης του περιβάλλοντος και των  «χωματερών». Εμείς, το διδακτικό προσωπικό και οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Αμυγδαλεών, δηλώνουμε ότι θα είμαστε αρωγοί και συμπαραστάτες στην προσπάθειά σας αυτή.
Επίσης σας ενημερώνουμε ότι στα πλαίσια της ίδιας δραστηριότητας, το σχολείο μας συμμετέχει στο πρόγραμμα ανακύκλωσης χαρτιού του Δήμου και ότι μοιράστηκε σε όλους τους μαθητές το περιοδικό της ΔΙΑΔΥΜΑ Α.Ε. για το Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Απορριμμάτων Δυτικής Μακεδονίας.»
Ο Συντονιστής Εκπαιδευτικός
Αργύρης Καραλιόλιος
 
 
 
 
 Καραλιόλιος
 

 

 

 

 

5. Τα αποτελέσματα της έρευνας του ερωτηματολογίου στάλθηκαν για ενημέρωση στο Δήμαρχο Γρεβενών και στον Αντιδήμαρχο που είναι υπεύθυνος για την καθαριότητα, με την παρακάτω σημείωση:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  6.  Αποφασίστηκε η πραγματοποίηση θεατρικής παράστασης με θέμα σχετικό με την «ανακύκλωση» στην οποία θα συμμετείχαν όλοι οι μαθητές του Σχολείου. Έτσι σε συνεργασία με την υπεύθυνη της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης μοιράστηκε στους μαθητές του Σχολείου το παρακάτω θεατρικό:

 

Εφημερίδες – Εφημερίδες

ΣΚΗΝΗ Α΄

(Εμφανίζεται ο κυρ-Φάνης.)

Κυρ-Φάνης: Ξημέρωσε για τα καλά!  Ώρα ν’ ανοίξω το περίπτερό μου.

(Μπαίνει μέσα, ανοίγει την κουρτίνα. Ακούγεται μια δυνατή φωνή Εφημεριδοπώλης: Καλημέρα κυρ-Φάνη, έφερα τις εφημερίδες.

(Αφήνει ένα πακέτο εφημερίδες στη σκηνή και φεύγει.)

Κυρ-Φάνης: Ήρθαν οι εφημερίδες.

(βγαίνει από το περίπτερο και πάει να τις πάρει.)

Μπα! Σαν πολύ βαριές μου φαίνονται! (Εκείνη τη στιγμή εμφανίζονται τα παιδιά εφημερίδες. Μπαίνοντας σπρώχνουν απαλά τον περιπτερά και κάνουν κύκλο χορεύοντας.)

Εφημερίδες-εφημερίδες πρωινές

Σ’ όλο τον κόσμο ρίχνουμε ματιές

Και γράφουμε τα νέα

Τα άσχημα και τα ωραία.

Μας διαβάζουνε πολλοί

Μεσημέρι, βράδυ και πρωί.

Κυρ-Φάνης: Κεφάτες και ζωηρούλες πρωί-πρωί;

Οικονομία: Φυσικά! Σήμερα είναι μεγάλη μέρα για μας.

Πολιτιστικά: Όποια εφημερίδα πουληθεί περισσότερο, θα γίνει η πρόεδρός μας…

Κυρ-Φάνης: και τι θα κάνει η πρόεδρός σας;

Οικονομία: Να, θα αποφασίζει ποια θα μπαίνει στην πρώτη σελίδα, ποια στη δεύτερη, ποια στην τρίτη, ποια…

Κυρ-Φάνης: (Τη διακόπτει) Κατάλαβα, κατάλαβα!

Αθλητικά: Τα νέα που θα μπαίνουν στην αρχή θα έχουν την τιμή να διαβάζονται πρώτα!

Κυρ-Φάνης: πολλά έχουν δει τα μάτια μου κι έχουν ακούσει τα’ αυτιά μου, αλλά κάτι τέτοιο πρώτη φορά μου τυχαίνει. Ας γυρίσω στη δουλειά μου.

(Κρεμάει μερικές εφημερίδες με μανταλάκια γύρω στο περίπτερο.)

Ελληνικά Νέα: Αναρωτιέμαι…Γιατί το κάνουμε αυτό; Αφού τα δικά μου είναι πιο σημαντικά, εγώ πρέπει να γίνω πρόεδρος!

Οικονομία: Νομίζεις; (Ειρωνικά)

Οι άνθρωποι, το πρώτο πράγμα που ψάχνουν στην εφημερίδα, είναι τα νέα της οικονομίας. Πώς πήγε το χρηματιστήριο, πόσο ανέβηκαν οι μετοχές, πόσο πάει το δολάριο, ποιες επενδύσεις πρόκειται να γίνουν…

Αθλητικά: Κάτι μας είπες τώρα! Το πρώτο πράγμα που διαβάζουν είναι τα νέα της ομαδάρας τους. Πόσα γκολ έβαλε ο ΠΑΟΚ ,πόσες ευκαιρίες έχασε ο Παναθηναϊκός, ποιον προπονητή θα πάρει ο Ολυμπιακός, τι έγινε στο μπάσκετ…

Πολιτιστικά: Σαν πολλή φόρα δεν πήρες συνάδελφε; Οι άνθρωποι ασχολούνται και με το πνεύμα. Ενδιαφέρονται να μάθουν ποιες εκδηλώσεις θα γίνουν, ποιες μουσικές βραδιές οργανώνονται, ποια παράσταση θα δοθεί στο μέγαρο μουσικής, τι θα παιχτεί φέτος στο Ηρώδειο…

 Παγκόσμια Νέα: (Τη χτυπά στην πλάτη) Άσε τα όνειρα και γύρνα στην πραγματικότητα!

Πολιτιστικά: Έστω, ενδιαφέρονται για τις τηλεοπτικές σειρές, τους ηθοποιούς που παίζουν σ’ αυτές, για τον «πρωινό καφέ», ψηφίζουν για το νικητή του «fame story»…

Παγκόσμια Νέα: (Ειρωνικά) Σπουδαία ενδιαφέροντα! Μα πού ζεις χρυσή μου; Δε βλέπεις τι γίνεται στον κόσμο; Πόλεμος στο Ιράκ, «τσουνάμι» στην Ασία, βυθίστηκε πετρελαιοφόρο πλοίο και γέμισαν οι ακτές με ψόφια ψάρια, η τρύπα του όζοντος μεγαλώνει…

Διαφημίσεις: Φτάνει πια! Δε θέλω ν’ ακούσω άλλα άσχημα νέα. Οι άνθρωποι βλέπουν τις διαφημίσεις για να βρεθούν σ’ έναν κόσμο φανταστικό! Έχουν ανάγκη να ξεφύγουν από την πραγματικότητα:

Όλες οι άλλες μαζί: Και ύστερα πώς επιστρέφουν;

Διαφημίσεις: Εεεε… ωραία ερώτηση!

Αγγελίες: Επιστρέφουν απότομα,,, Έχουν ν’ αντιμετωπίσουν το μεγάλο πρόβλημα «την ανεργία» και τότε παρουσιάζομαι εγώ μπροστά τους. Με αγοράζουν και με διαβάζουν με προσοχή. Αν βρουν κάποια αγγελία που τους ταιριάζει, χαμογελούν κι ελπίζουν να βρουν δουλειά. Δύσκολοι καιροί αυτοί που ζούμε…

Κυρ-Φάνης: Δύσκολοι καιροί, συμφωνώ. Μα πρέπει να βγάλω και ‘γώ το μεροκάματο. Φτάνουν οι κουβέντες. Έρχονται οι πρώτοι πελάτες!

(Οι εφημερίδες στέκονται δεξιά και αριστερά από το περίπτερο σε στάση προσοχής.)

1ος πελάτης: Μια εφημερίδα παρακαλώ!

(Παίρνει την εφημερίδα, πληρώνει, πάει πιο δίπλα στη στάση, την ανοίγει και διαβάζει)

2ος πελάτης: Καλημέρα, μου δίνεται τα Νέα;

(Παίρνει την εφημερίδα, πληρώνει, πάει πιο δίπλα στη στάση, την ανοίγει και διαβάζει)

3ος πελάτης: Καλημέρα κυρ-Φάνη, μου δίνεις την εφημερίδα μου σε παρακαλώ;

(Παίρνει την εφημερίδα, πληρώνει, πάει πιο δίπλα στη στάση, την ανοίγει και διαβάζει)

(έρχεται μια μητέρα με τα παιδιά της)

Μητέρα: Βιάσου παιδί μου θα χάσουμε το λεωφορείο!

1ο παιδί: (κλαψουρίζοντας) Μαμά διψάω…

Μητέρα: Θα σου πάρω ένα μπουκαλάκι νερό από το περίπτερο να πιεις  να ξεδιψάσεις.

2ο παιδί: Εγώ μαμά θέλω παγωτό…

3ο παιδί: Εγώ μαμά θέλω μια κόκα-κόλα.

(Πηγαίνει στο περίπτερο, αγοράζει νερό, παγωτό, κόκα-κόλα και πληρώνει.)

Μαμά: (Δείχνει) Έρχεται το λεωφορείο. Κάντε γρήγορα…

(Μπαίνει πρώτη στη σειρά σπρώχνοντας, ενώ τα παιδιά πετούν κάτω το μπουκάλι του νερού, το χαρτί του παγωτού, το κουτί της κόκα-κόλα και οι πελάτες τις εφημερίδες τους.)

 

(Φεύγουν όλοι από τη σκηνή και μένει μόνο ο κυρ-Φάνης να κοιτάζει τα σκουπίδια που άφησαν πίσω τους, κουνώντας το κεφάλι του λυπημένα.)

Κυρ-Φάνης: Αυτό γίνεται κάθε φορά. Ντροπή μας…

(Σκύβει και μαζεύει τα σκουπίδια)

(Οι εφημερίδες πλησιάζουν αγανακτισμένες και σχολιάζουν)

Οικονομία: Δεν έχουν καθόλου τρόπους…

Αγγελίες: Απαράδεκτο, ντροπή τους…

Πολιτιστικά: Έτσι καταστρέφουμε το περιβάλλον…

Αθλητικά: Σκουπίδια, σκουπίδια παντού…

Ελληνικά Νέα: Γι’ αυτό η Ελλάδα είναι τόσο βρώμικη…

Παγκόσμια Νέα: Δυστυχώς, δεν είναι μόνο η Ελλάδα βρώμικη…

Διαφημίσεις: Αντί να τσακωνόμαστε για την προεδρία λοιπόν, ας οργανώσουμε μια καμπάνια για την καθαριότητα. Όλοι οι άνθρωποι να διαβάσουν για την καθαριότητα και την προστασία του περιβάλλοντος, όποια εφημερίδα και αν αγοράσουν.

(Ακούγεται μουσική και αποχωρούν)

ΣΚΗΝΗ Β΄

(Οι εφημερίδες επιστρέφουν, φορώντας διαγώνιες κορδέλες με τίτλους)

ΔΙΑΤΗΡΕΙΤΑΙ ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΑΣ ΚΑΘΑΡΟ

ΜΗ ΠΕΤΑΤΕ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΤΩΡΑ

ΘΕΛΟΥΜΕ ΚΑΘΑΡΗ ΠΛΑΤΕΙΑ

(Έρχονται οι περαστικοί και διαβάζουν τις εφημερίδες δυνατά)

1ος πελάτης: Ανακύκλωση. (Σκέφτεται) Πρέπει να γίνει τρόπος ζωής! Να μην πετάμε σκουπίδια κάτω!

2ος πελάτης: Αν ανακυκλώνεις καθημερινά την εφημερίδα σου, σώζεις ένα δέντρο το χρόνο!

1ος πελάτης: Αν πετάξουμε ένα κουτί από αλουμίνιο, μένει ανέπαφο για 500 χρόνια.

3ος πελάτης: Το πετρέλαιο σε 30 χρόνια τελειώνει, γι’ αυτό θα πρέπει να ανακυκλώνετε το πλαστικό και το γυαλί, για να εξοικονομήσουμε ενέργεια.

Παιδιά: Αυτό δεν το ξέραμε, θα το πούμε στους φίλους μας.

3ος πελάτης: Οι εφημερίδες μας ενημέρωσαν και από ‘δώ και πέρα θα ανακυκλώνουμε, βάζοντας στους ειδικούς κάδους τα χαρτιά στην αρχή και αργότερα τα γυαλιά, τα πλαστικά και τα αλουμίνια.

(Οι εφημερίδες τραγουδούν και χορεύουν όλες μαζί)

Επιτέλους άνθρωποι ξυπνήστε

Και την ανακύκλωση αρχίστε

Φτάνουν οι βρωμιές και τα σκουπίδια!

Καθαρίστε με τα χέρια σας τα ίδια!

Να ‘ναι όλοι οι χώροι καθαροί

Κι η ζωή σας πιο καλή.

 

 

7. Μοιράστηκαν στους μαθητές αντίγραφα από το υλικό της Ε.Ε.Π.Φ. με τα οποία έγιναν συζητήσεις στην τάξη καθώς και άλλες δραστηριότητες (βλέπε το αντίστοιχο υλικό στο τέλος). Επίσης μοιράστηκαν στους μαθητές τέσσερα φύλλα της εφημερίδας της Ε.Ε.Π.Φ., καθώς και το έντυπο της ΔΙΑΔΥΜΑ Α.Ε. για το Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Απορριμμάτων.

8.         Έγινε στην τάξη από την υπεύθυνη Π.Ε. επίδειξη ανακύκλωσης χαρτιού και δημιουργία ανακυκλωμένου χαρτιού, με τη συμμετοχή όλων των μαθητών του Σχολείου.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. Τέλος σε ειδική εκδήλωση στο τέλος της Σχολικής Χρονιάς έγινε η παρουσίαση της δραστηριότητας, παίχτηκε η θεατρική παράσταση, ενώ μοιράστηκε το παρών έντυπο και CD  ROM που φτιάχτηκαν στα πλαίσια αυτής της δραστηριότητας.

   Στην αξιολόγηση του προγράμματος που έγινε σε συνεργασία και με τους συνεργαζόμενους φορείς, διαπιστώθηκε ότι οι σκοποί του προγράμματος επιτεύχθηκαν σε ικανοποιητικό βαθμό.

Έγινε μια πρώτη γνωριμία των μαθητών και της τοπικής κοινωνίας ευρύτερα με την ανακύκλωση. Διαπιστώθηκε και κατανοήθηκε σε μεγάλο βαθμό το περιβαλλοντικό κόστος από την αλόγιστη κατανάλωση χαρτιού, πλαστικού, γυαλιού και μετάλλων.

Ενισχύθηκε σημαντικά η ευαισθητοποίηση των μαθητών και της τοπικής κοινωνίας ευρύτερα σχετικά με ζητήματα ανακύκλωσης, περιβάλλοντος, αντιμετώπισης της οικολογικής κρίσης.

Έδωσε την ευκαιρία για την απόκτηση γνώσεων και ικανοτήτων για την "αναγνώριση" του περιβάλλοντος και των προβλημάτων του, αλλά κυρίως στην αλλαγή του τρόπου ζωής, αποτίμηση (απόρριψη ή υιοθέτηση) αξιών που καθορίζουν στάσεις και συμπεριφορές, επιλογές και αποφάσεις σχετικές με την προστασία του περιβάλλοντος. 

Βοήθησε τους μαθητές και τους πολίτες να αποκτήσουν τις απαραίτητες ικανότητες για τον προσδιορισμό και την επίλυση των περιβαλλοντικών προβλημάτων.

Έδωσε στους μαθητές αλλά και στην τοπική κοινωνία τη δυνατότητα ανάληψης δράσης και ενεργού συμμετοχής για την πρόληψη και την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προβλημάτων.

        Κλείνοντας θέλουμε να ευχαριστήσουμε πολύ για τη άριστη συνεργασία και την πολύτιμη βοήθεια που μας πρόσφεραν τους:

1.   Το Δήμο Γρεβενών

2.   Τον Πολιτιστικό Σύλλογο Αμυγδαλεών

3.   Τη Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γρεβενών

4.   Την Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Γρεβενών

 

        Ο Συντονιστής Εκπαιδευτικός                                                  Ο Διευθυντής του Σχολείου   

 

            Αργύριος Καραλιόλιος                                                             Χρήστος Στ. Λιάκας

 

 

 

Αρχική