2/Θ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ                                                                            Αμυγδαλιές 4 Ιουνίου 2006

    ΑΜΥΓΔΑΛΕΩΝ

     51000 ΓΡΕΒΕΝΑ

 

 

«Ήθη και έθιμα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς»

 

 

Το 2/θέσιο Δημοτικό Σχολείο Αμυγδαλεών στα πλαίσια του προγράμματος Πολιτιστικών Θεμάτων, υλοποίησε το σχολικό έτος 2005-2006 τη δραστηριότητα με τίτλο:

«Ήθη και έθιμα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς».

Η αφορμή για την απόφαση υλοποίησης της δραστηριότητας δόθηκε από τη συζήτηση στην τάξη για τα Χριστούγεννα που πλησίαζαν εκείνο το χρονικό διάστημα. Στην αρχή οι μαθητές ζωγράφισαν με τη φαντασία τους χριστουγεννιάτικες εικόνες. Στη συζήτηση που ακολούθησε αποφασίστηκε η υλοποίηση αυτής της δραστηριότητας με σκοπό να γνωρίσουν  καλύτερα οι μαθητές τα ήθη και έθιμα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Στη συνέχεια έγινε ο σχεδιασμός των δραστηριοτήτων, το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης και η κατανομή των δράσεων κατά ομάδες και κατά άτομο.

Πρώτα έγινε από τους μαθητές έρευνα και συλλογή παλιών φωτογραφιών  από τα ήθη και έθιμα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Οι φωτογραφίες αυτές συγκεντρώθηκαν στην τάξη όπου έγινε η σχετική  παρατήρηση και συζήτηση.

Στη συνέχεια οι μαθητές με τη μέθοδο της συνέντευξης συγκέντρωσαν διάφορες πληροφορίες από τους ηλικιωμένους σχετικά με τα ήθη και έθιμα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, καθώς επίσης και τα αντίστοιχα τραγούδια, τα οποία ανακοινώθηκαν στην τάξη και συζητήθηκαν.

Κατόπιν και στο «εργαστήρι πληροφορικής» του Πολιτιστικού Συλλόγου Αμυγδαλιών οι μαθητές έμαθαν πώς γίνεται η «σάρωση» και παίρνει ηλεκτρονική μορφή  μια φωτογραφία. Έτσι έγινε η σάρωση όλων των φωτογραφιών, η εκτύπωσή τους σε μεγάλο (Α4) μέγεθος και η πλαστικοποίησή τους, ενώ τα πρωτότυπα επιστράφηκαν στους κατόχους τους.

Επίσης έμαθαν να γράφουν κείμενα στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές (word)  και έγραψαν με τη βοήθεια του δασκάλου Αργύρη Καραλιόλιου, τα κείμενα για τα ήθη και έθιμα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, καθώς και τα ανάλογα τραγούδια. Επίσης  αργότερα γνώρισαν πώς γίνεται μια ιστοσελίδα και άλλες πολλές πληροφορίες σχετικά με το διαδίκτυο. Τέλος με τη βοήθεια των δασκάλων τους δημιούργησαν το παρών έντυπο και CD ROM και τη συλλογή των φωτογραφιών, τα οποία θα δημοσιευτούν όλα στην ιστοσελίδα του Σχολείου.

Όλα αυτά παρουσιάστηκαν σε ειδική εκδήλωση που έγινε στο τέλος της Σχολικής Χρονιάς όπου έγινε και έκθεση φωτογραφίας.

Στην αξιολόγηση του προγράμματος που έγινε σε συνεργασία και με τους συνεργαζόμενους φορείς, διαπιστώθηκε ότι οι σκοποί του προγράμματος επιτεύχθηκαν σε ικανοποιητικό βαθμό.

Γνώρισαν καλύτερα οι μαθητές τα ήθη και έθιμα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.

Έγινε θεωρητική και πρακτική εξάσκηση των μαθητών στους Η/Υ.

Η έκδοση του φυλλαδίου και CD-ROM, καθώς και η συμπλήρωση – βελτίωση της ιστοσελίδας του Σχολείου, θα βοηθήσει σημαντικά ώστε και άλλοι τώρα και στο μέλλον να μάθουν καλύτερα τα ήθη και έθιμα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.

Κλείνοντας θέλουμε να ευχαριστήσουμε πολύ για τη άριστη συνεργασία και την πολύτιμη βοήθεια που μας πρόσφεραν τους:

1.   Τον Πολιτιστικό Σύλλογο Αμυγδαλεών

2.   Τη Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γρεβενών

3.  Τον Υπεύθυνο Πολιτιστικών Θεμάτων Γρεβενών κ. Κωνσταντινίδη Γιώργο

 

 

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ                            Αμυγδαλιές 4 Ιουνίου 2005

    ΑΜΥΓΔΑΛΕΩΝ

     51000 ΓΡΕΒΕΝΑ

 

 

Το 2/θέσιο Δημοτικό Σχολείο Αμυγδαλεών στα πλαίσια του προγράμματος Πολιτιστικών Θεμάτων, υλοποίησε το σχολικό έτος 2004-2005 τη δραστηριότητα με τίτλο:

«Η ιστορία του Δημοτικού Σχολείου Αμυγδαλεών».

Η αφορμή για την απόφαση υλοποίησης της δραστηριότητας δόθηκε από τη συζήτηση στην τάξη για την τοπική ιστορία στο μάθημα του «Εμείς κι ο κόσμος». Στην αρχή οι μαθητές ζωγράφισαν με τη φαντασία τους το παλιό πέτρινο κτίριο του Δημοτικού Σχολείου που κατεδαφίστηκε το 1995. Στη συζήτηση που ακολούθησε αποφασίστηκε η υλοποίηση αυτής της δραστηριότητας με σκοπό να γνωρίσουν  καλύτερα οι μαθητές και η τοπική κοινωνία την ιστορία του Δημοτικού Σχολείου. Στη συνέχεια έγινε ο σχεδιασμός των δραστηριοτήτων, το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης και η κατανομή των δράσεων κατά ομάδες και κατά άτομο.

Πρώτα έγινε από τους μαθητές έρευνα και συλλογή παλιών φωτογραφιών  από δραστηριότητες του Δημοτικού Σχολείου στο παρελθόν. Οι φωτογραφίες αυτές συγκεντρώθηκαν στην τάξη όπου έγινε η σχετική  παρατήρηση και συζήτηση.

Στη συνέχεια οι μαθητές με τη μέθοδο της συνέντευξης συγκέντρωσαν διάφορες πληροφορίες από τους ηλικιωμένους σχετικά με την ιστορία του Δημοτικού Σχολείου, οι οποίες ανακοινώθηκαν στην τάξη και συζητήθηκαν.

Κατόπιν και στο «εργαστήρι πληροφορικής» του Πολιτιστικού Συλλόγου Αμυγδαλιών οι μαθητές έμαθαν πώς γίνεται η «σάρωση» και παίρνει ηλεκτρονική μορφή  μια φωτογραφία. Έτσι έγινε η σάρωση όλων των φωτογραφιών, η εκτύπωσή τους σε μεγάλο (Α4) μέγεθος και η πλαστικοποίησή τους, ενώ τα πρωτότυπα επιστράφηκαν στους κατόχους τους.

Επίσης έμαθαν να γράφουν κείμενα στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές (word)  και έγραψαν με τη βοήθεια του συντονιστή εκπαιδευτικού Αργύρη Καραλιόλιου, τα κείμενα για την ιστορία του Δημοτικού Σχολείου που συγκεντρώθηκαν. Επίσης  αργότερα γνώρισαν πώς γίνεται μια ιστοσελίδα και άλλες πολλές πληροφορίες σχετικά με το διαδίκτυο. Τέλος με τη βοήθεια των δασκάλων τους δημιούργησαν το παρών έντυπο και CD ROM, τη συλλογή των φωτογραφιών και την ιστοσελίδα του Σχολείου η οποία θα δημοσιευτεί στο διαδίκτυο όταν συνδεθεί μ’ αυτό το Δημοτικό Σχολείο.

Όλα αυτά παρουσιάστηκαν σε ειδική εκδήλωση που έγινε στο τέλος της Σχολικής Χρονιάς όπου έγινε και έκθεση φωτογραφίας.

Στην αξιολόγηση του προγράμματος που έγινε σε συνεργασία και με τους συνεργαζόμενους φορείς, διαπιστώθηκε ότι οι σκοποί του προγράμματος επιτεύχθηκαν σε ικανοποιητικό βαθμό.

Γνώρισαν καλύτερα οι μαθητές  και η τοπική κοινωνία κάποιες πλευρές της ιστορίας του Δημοτικού Σχολείου Αμυγδαλεών.

Έγινε θεωρητική και πρακτική εξάσκηση των μαθητών στους Η/Υ.

Η έκδοση του φυλλαδίου και CD-ROM, καθώς και η δημιουργία ιστοσελίδας θα βοηθήσει σημαντικά ώστε και άλλοι τώρα και στο μέλλον να μάθουν πλευρές της ιστορίας  του Δημοτικού Σχολείου Αμυγδαλεών.

Κλείνοντας θέλουμε να ευχαριστήσουμε πολύ για τη άριστη συνεργασία και την πολύτιμη βοήθεια που μας πρόσφεραν τους:

1.   Τον εκπαιδευτή πληροφορικής των INTERACTIVE LEARNING κ. Δόγκα Γιώργο.

2.   Τον Πολιτιστικό Σύλλογο Αμυγδαλεών

3.   Τη Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γρεβενών

4. Τον Υπεύθυνο Πολιτιστικών Θεμάτων Γρεβενών

 

Ο Συντονιστής Εκπαιδευτικός                                                    Ο Διευθυντής του Σχολείου

 

Αργύριος Καραλιόλιος                                                               Χρήστος Στ. Λιάκας

 

Αρχική