1ο Μάθημα Εξ Αποστάσεως - ΤΕΣΤ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ Θεοδώρα Αλεξοπούλου
Επιλέξτε το σωστό.
Τα έργα του Καβάφη διακρίνονται στις εξής κατηγορίες
ιστορικά, ρομαντικά, ερωτικά
ιστορικά, ερωτικά, διδακτικά/φιλοσοφικά
διδακτικά/φιλοσοφικά, ιστορικά, ειρωνικά
ερωτικά, διδακτικά/φιλοσοφικά, πολιτικά
Το ποίημα «Ιθάκη» του Καβάφη κατατάσσεται στα
ιστορικά ποιήματά του.
φιλοσοφικά/διδακτικά ποιήματά του.
ερωτικά ποιήματά του.
Ποιο ποίημα του Καβάφη εκφωνήθηκε στην κηδεία μιας γνωστής προσωπικότητας;
«Τα κεριά», στην κηδεία του Ανδρέα Παπανδρέου
«Η Ιθάκη», στην κηδεία της Τζάκι Κέννεντυ Ωνάση
«Όσο μπορείς», στην κηδεία του Μάικλ Τζάκσον
«Η Ιθάκη», στην κηδεία της Μαρίας Κάλλας
Το ποίημα «Στα 200 π.Χ.» δημοσιεύτηκε
το 1933
το 1931
στα 200 π.Χ.
μετά τη μάχη στον Γρανικό ποταμό, δηλαδή το 334 π.Χ.
Το 200 π.Χ.
σηματοδοτεί την παρακμή της ελληνιστικής εποχής.
σηματοδοτεί την ακμή της ελληνιστικής εποχής.
Ο αφηγητής του ποιήματος
είναι Έλληνας που ζει στα 200 π.Χ. και δε μένει σε κάποιο ελληνιστικό βασίλειο.
είναι Έλληνας που ζει το 1931 στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου.
δεν είναι Έλληνας αλλά ζει στα 200 π.Χ. στον νέο κόσμο που δημιουργήθηκε από την εκστρατεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
είναι Έλληνας που ζει στα 200 π.Χ. σε ένα από τα ελληνιστικά βασίλεια.
είναι Έλληνας που ζει στα 200 π.Χ. σε ένα από τα ελληνιστικά βασίλεια και συμμετείχε στην εκστρατεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Ο αφηγητής του ποιήματος ....
είναι πρόσωπο πλαστό.
είναι πρόσωπο πραγματικό.
είναι ο ίδιος ο Καβάφης.
είναι πρόσωπο επινοημένο από τον ποιητή.
Ισχύουν τα A και D.
Ο 1ος στίχος βρίσκεται σε εισαγωγικά γιατί
τον διαβάζει ο αφηγητής.
δεν είναι λόγια του αφηγητή.
είναι η επιγραφή που συνόδευε τα λάφυρα που αφιέρωσε ο Μ. Αλέξανδρος στον Παρθενώνα μετά τη νίκη στον Γρανικό ποταμό.
είναι η επιγραφή που συνόδευε τα λάφυρα που αφιέρωσε ο Μ. Αλέξανδρος στον Παρθενώνα μετά την ολοκληρωτική καταστροφή των Περσών στα Άρβηλα (Γαυγάμηλα).
Ισχύουν τα Α, Β, C.
Πώς αντέδρασαν οι Λακεδαιμόνιοι με το περιεχόμενο της επιγραφής;
Ενθουσιάστηκαν.
Συγκινήθηκαν.
Αδιαφόρησαν.
Θύμωσαν.
Σε ποιες λέξεις-φράσεις της α’ ενότητας εντοπίζουμε ειρωνεία;
κάλλιστα
βεβαιότατα
στη Σπάρτη
πλην Λακεδαιμονίων
παντάπασι
Ισχύουν τα A,B,E.
Ισχύουν τα A,B,C.
«Είναι κι αυτή μια στάσις. Νιώθεται.» Σε αυτόν τον στίχο
η ειρωνεία είναι διάχυτη, ολοφάνερη, ξεκάθαρη.
δεν υπάρχει ειρωνεία, αλλά απόλυτη κατανόηση και δικαιολόγηση της στάσης των Λακεδαιμονίων.
υπάρχει ειρωνεία, αλλά αυτή είναι έμμεση, όχι ξεκάθαρη. Ο αφηγητής προσποιείται ότι κατανοεί τη στάση των Λακεδαιμονίων, ότι τη θεωρεί φυσιολογική.
Οι πέντε πρώτοι στίχοι της β΄ ενότητας (13-17) έχουν εμφανή απαριθμητικό χαρακτήρα. Συγκεκριμένα, απαριθμούνται
οι τρεις νικηφόρες μάχες των Ελλήνων έναντι των Περσών (στον Γρανικό, στην Ισσό, στα Άρβηλα).
τρεις μάχες (στον Γρανικό, στην Ισσό, στα Άρβηλα) στις οποίες οι Έλληνες έχασαν από τους Πέρσες.
Με ποιους τρόπους ο αφηγητής εγκωμιάζει (=εξυμνεί) την εκστρατεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου;
Με τον απαριθμητικό χαρακτήρα των νικηφόρων μαχών.
Με την επιλογή και την επανάληψη του ρήματος «εσαρώθη».
Με την υπερβολική συσσώρευση επιθέτων για να χαρακτηρίσει την εκστρατεία και το αποτέλεσμά της.
Με το ασύνδετο σχήμα.
Ισχύουν τα Α,B,C,D.
Ισχύουν τα A,B,C.
Πόσα επίθετα χρησιμοποιεί ο αφηγητής για να χαρακτηρίσει την εκστρατεία και πόσα για να χαρακτηρίσει το αποτέλεσμά της;
6 και 4 αντίστοιχα.
7 και 3, αντίστοιχα.
3 και 3, αντίστοιχα.
6 και 2, αντίστοιχα.
Ποια γενική παρατήρηση ισχύει για το έργο του Καβάφη συνολικά;
Ο Καβάφης αποφεύγει στα ποιήματά του τη χρήση επιθέτων και πολλών εκφραστικών μέσων. Αγαπάει τη λιτότητα στην έκφραση.
Ο Καβάφης συνηθίζει να χρησιμοποιεί επίθετα στα ποιήματά του για να δώσει έμφαση και παραστατικότητα στον λόγο του.
Το ασύνδετο σχήμα σε ένα κείμενο κάνει τον λόγο
αργό και κουραστικό.
γοργό και ζωντανό.
βαρετό και καθημερινό.
πολύπλοκο και επίσημο.
Σε ποιο από τα παρακάτω αποσπάσματα του ποιήματος εντοπίζετε ασύνδετο σχήμα;
«Μπορούμε κάλλιστα να φανταστούμε»
«για να τους οδηγούν και για να τους προστάζουν»
«την νικηφόρα, την περίλαμπρη, την περιλάλητη, την δοξασμένη την μάχη,»
«όπου εσαρώθη ο φοβερός στρατός»
«βγήκαμ' εμείς· ελληνικός καινούριος κόσμος, μέγας.» Σε ποιους αναφέρεται ο αφηγητής με τη λέξη «εμείς»;
Σε όλους τους κατοίκους, Έλληνες και μη, των ελληνιστικών κρατιδίων.
Στους Έλληνες που ζουν στον νέο κόσμο που σχηματίστηκε με την εκστρατεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Σε όλους τους ποιητές που ζουν στα ελληνιστικά βασίλεια.
Σε όλους τους στρατιώτες που πολέμησαν στο πλευρό του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Ποιος πλαγιότιτλος θα ήταν ιδανικός για την α’ ενότητα (στ.2-12);
Οι αντιδράσεις των Σπαρτιατών.
Οι αντιδράσεις των Σπαρτιατών και η πανελλήνια εκστρατεία.
Οι αντιδράσεις των Σπαρτιατών όταν πληροφορήθηκαν το περιεχόμενο της επιγραφής και ο σχολιασμός της στάσης τους από τον αφηγητή.
Η άρνηση των Σπαρτιατών να συμμετάσχουν στην εκστρατεία για τους δικούς τους λόγους.
Ποια φράση συνοψίζει το περιεχόμενο της β΄ ενότητας (στ.13-23);
Η απαρίθμηση των μαχών και η εξύμνηση της εκστρατείας
Τα αποτελέσματα της εκστρατείας και η εξύμνησή της.
Η εξάπλωση της ελληνικής γλώσσας.
Η απαρίθμηση των μαχών και η εξάπλωση της ελληνικής γλώσσας.