Eθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων 2005-2007

 

ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ

ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ

ΣΤΗ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

 

9, 10 και 11 Φεβρουαρίου 2007

 

Πνευματικό Kέντρο του Δήμου Aθηναίων

(αμφιθέατρο «Αντώνη Τρίτση»)

Aκαδημίας 50

 

Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου

 

17.00 – 18.00 Πρόεδρος: Κωστής Παπαϊωάννου

Άννα Φραγκουδάκη και Θάλεια Δραγώνα

Αλλαγές στη μειονοτική εκπαίδευση: μια πορεία 10 χρόνων

Σχολιάζουν: Ιλχάν Αχμέτ και Ισμήνη Κριάρη-Kατράνη

 

18.00 – 19.00  Η ελληνική γλώσσα στο δημοτικό σχολείο.

Βιβλία, εκπαιδευτικά υλικά και εκπαιδευτική πράξη

Πρόεδρος: Μάρω Κακριδή

Άννα Ιορδανίδου

Τα γλωσσικά εγχειρίδια των μειονοτικών σχολείων και τα νέα σχολικά βιβλία του δημοτικού: κοινοί διδακτικοί τόποι

Kαλλιόπη Κύρδη και Σοφία Μώραλη

Η προσέγγιση του γραπτού λόγου στην Α’ Δημοτικού

Μαρία Σφυρόερα και Αναστασία Δημητρίου

Από την παραγωγή του εκπαιδευτικού υλικού στη διδακτική πράξη: μια δυναμική και δύσκολη πορεία

Αγάπη Παπαδοπούλου

Δουλεύοντας με τα γλωσσικά   εγχειρίδια των μειονοτικών σχολείων: παραδείγματα από τις μικρές τάξεις

 

19.00 – 19.30 Διάλειμμα

 

19.30 – 20:45  Η ελληνική γλώσσα στο δημοτικό σχολείο.

Βιβλία, εκπαιδευτικά υλικά και εκπαιδευτική πράξη (συνέχεια)

Ραλλού Τσόμοφ

Δουλεύοντας με τα γλωσσικά εγχειρίδια των μειονοτικών σχολείων: παραδείγματα από τις μεγάλες τάξεις

Mαρία Τζεβελέκου και Eυγένιος Τριβιζάς

Ο ρόλος του χιούμορ, της φαντασίας και της διαδραστικότητας

 στη μαθησιακή διαδικασία

Σχολιάζουν: Άννα Αναστασιάδη-Συμεωνίδη και Αμπτουλχαλήμ Δεδέ

Συζήτηση

 

Σάββατο 10 Φεβρουαρίου

 

10.00 -11.45    Η ελληνική γλώσσα και η λογοτεχνία στο γυμνάσιο

Πρόεδρος: Χριστίνα Βέικου

Άννα Ιορδανίδου

Διδασκαλία της ελληνικής στους μαθητές γυμνασίου της μειονότητας: κείμενα και γραμματική

Μαρία Ζωγραφάκη

Μπορούν τα νέα εκπαιδευτικά υλικά να βελτιώσουν τη μαθησιακή διαδικασία; Σύνοψη της εμπειρίας της Θράκης

Βενετία Αποστολίδου και Ελένη Χοντολίδου

Ακροβατώντας ανάμεσα στο Αναλυτικό Πρόγραμμα και στις αρχές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης

Μαρία Γκουμπίλη και Φωτεινή Νεστορίδου

Εμπειρίες από τη διδασκαλία των εκπαιδευτικών υλικών της λογοτεχνίας του Π.Ε.Μ.

Σχολιάζουν: Ντιλντάρ Μεχμέτ και Κατερίνα Σχινά

Συζήτηση

 

11.45 -12.15 Διάλειμμα

 

12.15 - 14.15 Ιστορία, Γεωγραφία, Μελέτη Περιβάλλοντος, Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή στο δημοτικό σχολείο. Η διαθεματική προσέγγιση 

Πρόεδρος: Βασίλης Κουλαϊδής

Ειρήνη Νάκου

Σχεδιάζοντας πολύπλευρο εκπαιδευτικό υλικό για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση:

η περίπτωση των μειονοτικών  σχολείων της Θράκης

Μαρίζα Ντεκάστρο 

Η διδασκαλία της Ιστορίας στα μειονοτικά δημοτικά: ιδέες και εφαρμογή

Αλεξάνδρα Ανδρούσου και Μανώλης Πατσαδάκης

Διαθεματική προσέγγιση: από την επιμόρφωση στην εκπαιδευτική πράξη

Άννα Κουτσούρη

Πώς φτάσαμε στον τόπο του ‘εμείς’: ένα σχολείο στον ορεινό όγκο της Ροδόπης μέσα από την εμπειρία του Π.Ε.Μ.

Μαρία Ρεπούση

Μεθοδολογικές και ιδεολογικές αρχές των εγχειριδίων Ιστορίας: η περίπτωση του βιβλίου Ιστορίας  της Στ’ Δημοτικού

Σχολιάζουν: Αλέξης Δημαράς και Γιακούμπ Κουρτ

Συζήτηση

 

14.15 – 15.15 Διάλειμμα

 

15.15 - 17.15   Ιστορία και γεωγραφία στο γυμνάσιο

Πρόεδρος: Ριχάρδος Σωμερίτης

Έφη Αβδελά, Θεοδώρα Ρόμπου, Τριαντάφυλλος Πετρίδης,

Φωτεινή  Ασημακοπούλου

Νέοι τρόποι προσέγγισης στο ιστορικό παρελθόν: το εκπαιδευτικό υλικό για

το μάθημα της ιστορίας στο γυμνάσιο

Νίκος Λαμπρινός

Κοιτώντας τη γη από ψηλά στο μάθημα της γεωγραφίας

Σχολιάζουν: Οζάν Αχμέτογλου και Βασίλης Παναγιωτόπουλος 

Συζήτηση

                

17.15 - 17.45 Διάλειμμα

 

17.45 - 19.45 Εγχειρίδια και εκπαιδευτικά υλικά εκτός σχολείου: το παράδειγμα των Κέντρων Στήριξης του Προγράμματος «Εκπαίδευση Μουσουλμανοπαίδων» (ΚΕ.Σ.Π.Ε.Μ.)  

Πρόεδρος: Βάσω Χατζηνικήτα

Πάττυ Γιουβάνογλου και Ανδρέας Νοταράς

«Πάμε Κεσπέμ»: οργανώνοντας έναν εναλλακτικό εκπαιδευτικό χώρο

Μαρία Σφυρόερα

Δημιουργώντας και μαθαίνοντας εκτός σχολείου

Δημήτρης Ντούμος

Γλωσσικά μαθήματα σε εξωσχολικό πλαίσιο: υλικά, μέθοδος, αποτελέσματα

Ραλλού Τσόμοφ

Γλώσσα και δημιουργικότητα σε δυναμικά περιβάλλοντα μάθησης: παραδείγματα

Αλεξάνδρα Ανδρούσου και Βικτωρία Λαγοπούλου

«Ο σεβντάς του σεντουκιού»: πού είναι οι ρόδες μου;

Αλεξάνδρα Ανδρούσου, Αντωνία Αναστασιάδου,

Κωνσταντίνα Κομιανού, Ιορδάνης Νεσλεχανίδης και Σταύρος Σταύρου

Εμπειρίες από τα κινητά ΚΕ.Σ.Π.Ε.Μ.

Σχολιάζουν: Σαμή Καραμπουγιούκογλου και Γιώργος Μόσχος 

 

Κυριακή 11 Φεβρουαρίου

 

10.00-12.00 Μαθηματικά και Φυσικές Επιστήμες στο δημοτικό και το γυμνάσιο 

Πρόεδρος: Δημήτρης Ψύλλος

Χαράλαμπος Σακονίδης

Διαμορφώνοντας ευκαιρίες μάθησης για όλους τους μαθητές: το εκπαιδευτικό υλικό για τα μαθηματικά

Άννα Κλώθου

Αξιοποίηση εναλλακτικών προσεγγίσεων στην τάξη των μαθηματικών: κατακτήσεις και αντιστάσεις των εκπαιδευτικών

Νίκος Ανταμπούφης

Στην τάξη των μαθηματικών με ένα εκπαιδευτικό υλικό για όλους τους μαθητές

Βασίλης Τσελφές

Σχολικά βιβλία: φορείς της «γνώσης περιεχομένου» ή μέσα για την οικοδόμησή της;

Γιώργος Έψιμος

Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών: όψεις μιας δυναμικής σχέσης  

Σχολιάζει: Ανδρέας Ι. Κασσέτας

                

12.00-12.30     Διάλειμμα

 

12.30-14.15     Στρογγυλό τραπέζι

Εκπαιδευτικές αλλαγές: δυσκολίες και προοπτικές

Πρόεδρος: Παύλος Τσίμας

Θάνος Βερέμης, Μουσταφά Μουσταφά,

Ιμπράμ Ονσούνογλου, Δημήτρης  Χριστόπουλος