o Κύκλος 
Diesel
Rudolf Diesel
 

 

 

 

 

 


ο Rudolf Diesel. Γεννημένος το 1848 στο Παρίσι

από Γερμανούς γονείς έζησε εκεί τα πρώτα του χρόνια.

Το ενδιαφέρον του για την τεχνολογία δημιουργήθηκε από τα παρισινά μουσεία στα οποία ήταν επισκέπτης τακτικός. Αργότερα φοίτησε στο Πολυτεχνείο του

Μονάχου . Οι διαλέξεις των διδασκόντων και ιδιαίτερα οι περιγραφές του Κύκλου Carnot τον ενέπνευσαν να σχεδιάσει μια θερμική μηχανή που θα λειτουργούσε σε κύκλο όσο γίνεται πιο κοντά στον Carnot.

Το να σχεδιάζει μηχανές του έγινε πάθος.

 

 ΧΩΡΙΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΑΝΑΦΛΕΞΗ

H πρώτη διαδρομή του εμβόλου εισάγει αέρα

στον κύλινδρο και η δεύτερη διαδρομή, η επιστροφή,

συμπιέζει τον αέρα τόσο ώστε η θερμοκρασία να αυξηθεί

αδιαβατικά πολύ πιο πάνω από το σημείο ανάφλεξης

του καυσίμου. Όταν το έμβολο φθάσει στο τέρμα της

διαδρομής του και η πίεση και θερμοκρασία βρίσκονται

στο υψηλότερο σημείο τους, ανοίγει μια θυρίδα και

αρχίζει η έκχυση του καυσίμου υπό υψηλή πίεση . 

Το καύσιμο αναφλέγεται άμεσα και υπό σταθερή πίεση.

Καθώς τώρα το έμβολο οπισθοχωρεί, ο αέρας κανονικά θα εψύχετο αλλά το φλεγόμενο καύσιμο το αποτρέπει. Η θερμική ενέργεια του φλεγόμενου καυσίμου μετατρέπεται σε ωφέλιμο ΕΡΓΟ οδηγώντας το έμβολο στο κάτω μέρος του κυλίνδρου. Ακολουθεί ψύξη υπό σταθερό όγκο οπότε ο ΚΥΚΛΟΣ κλείνει και επαναλαμβάνεται

 

            αδιαβατική συμπίεση     

           ισοβαρής θέρμανση

           αδιαβατική εκτόνωση     

           ισόχωρη ψύξη

 

 

 

 

 

 

 

 

 

engine-v-6.gif (154371 bytes)
engine-inline-4.gif (152097 bytes)
engine-cam.gif (171327 bytes)
 

 

 

 

 

 

 

 


Η ευρεσιτεχνία του 1892 και το επεξηγηματικό βιβλίο του δεν αφορά μία μηχανή αλλά μια οικογένεια μηχανών οι οποίες λειτουργώντας με τον ίδιο ΚΥΚΛΟ μπορούσαν να χρησιμοποιούν διαφορετικά καύσιμα. Αέριο, κονιορτοποιημένο άνθρακα, πετρέλαιο.

 

Η μηχανή του – λειτουργώντας χωρίς ηλεκτρική ανάφλεξη αποδείχθηκε οικονομικότερη από τις ανταγωνίστριες.  Ένα βέβαια σοβαρό μειονέκτημά της ήταν το μεγάλο της βάρος

 

Είχε προβλέψει ότι οι μηχανές του θα αντικαθιστούσε τους ατμοκίνητους σιδηροδρόμους και ότι θα κινούσε λεωφορεία στις λεωφόρους του μέλλοντος. Υπέθετε ακόμα ότι θα έβρισκε εφαρμογή σε πλοία και λέμβους όλων των μεγεθών και ότι θα κάλυπτε τις απαιτήσεις μικρών και μεγάλων σταθερών ενεργειακών πηγών στην ξηρά.  Δεν έζησε για να το δει αλλά οι προφητείες του αποδείχθηκαν εκ των υστέρων αξιοθαύμαστα ακριβείς.

 

 

 

 

 

 

 


.

 

 

 

 

 

 

 

 


.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Το 1903 οι αδελφοί Wright

χρησιμοποίησαν

έναν τετράχρονο βενζινοκινητήρα

εσωτερικής καύσης

για το πρώτο ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ