Με το συγκεκριμένο πρόβλημα, ως προτεινόμενο προς λύση,  επιδιώκουμε

το να καταβάλει ο μαθητής μια προσπάθεια συνέπεια της οποίας είναι να εκγυμναστεί : 

 

α. η δυνατότητα  του να αναγνωρίζει  στην κίνηση του συσσωματώματος το γενικό φαινόμενο αρμονική ταλάντωση. 

β. η δεξιότητα του  «να χειρίζεται»   τις  επτά  έννοιες που απορρέουν από τα δεδομένα

 και να επιλέγει κατάλληλα σύμβολα για κάθε μία από αυτές

γ.   η δεξιότητα του  να επιλέγει και να χρησιμοποιεί  τις δεκατέσσερις  έννοιες,   όπως εκτίθενται στην ανάλυση,  οι οποίες απαιτούνται για τη λύση χωρίς να εμφανίζονται στα δεδομένα

δ. η δεξιότητα του  να επιλέγει και να εφαρμόζει  πάνω στα «γεγονότα του προβλήματος» τους πέντε  φυσικούς νόμου ,  όπως εκτίθενται στην ανάλυση,  καταγράφοντας τις αντίστοιχες αλγεβρικές σχέσεις

ε. η δεξιότητα του  «να βλέπει » ορισμένες από τις αλγεβρικές σχέσεις ως εξισώσεις με ένα άγνωστο και να τις λύνει ως προς τον άγνωστο αυτόν

ζ. η δεξιότητα του «να βλέπει »  ορισμένες  από τις αλγεβρικές σχέσεις ως αλγεβρικές συναρτήσεις και να τις αξιοποιεί μέσα από τη λογική της Φυσικής.

 

Εξυπακούεται ότι εφόσον όλα τα παραπάνω συνιστούν επιμέρους στόχους της διδασκαλίας του μαθήματος, το πρόβλημα αυτό  μπορεί να αξιοποιηθεί ως στοιχείο για  να αξιολογήσουμε  τους διδασκόμενους στο εάν και κατά πόσον προσεγγίστηκαν  οι παραπάνω διδακτικοί στόχοι.