Ανδρέας Ιωάννου Κασσέτας
 
Μεταγνώση

 

Το 1989 οι White και Gunstone, για να περιγράψουν το  ΜΑΘΑΙΝΩ  ΓΙΑ ΤΟ «πώς» ΜΑΘΑΙΝΩ, εισήγαγαν  τον όρο METACOGNITION ο οποίος στην ελληνική γλώσσα επικράτησε να λέγεται ΜΕΤΑΓΝΩΣΗ.

 

Ιδιαίτερα σημαντικό θεωρείται  το διδακτικό στάδιο της λεγόμενης «μεταγνώσης» κατά το οποίο ο διδάσκων, προς το τέλος μιας διδασκαλίας με κονστρουκτιβιστικά στοιχεία,  καλεί τους μαθητές να επιστρέψουν και «αντικρίσουν» την αρχική «δική τους» εναλλακτική ιδέα  – και αν χρειαστεί τους την παρουσιάζει εκείνος –  να την  αντιπαραθέσουν με την προτεινόμενη από την επιστήμη και να συζητήσουν ή να καταγράψουν τα υπέρ και τα κατά των δύο διαφορετικών ιδεών.

 

Σε ένα συναφές μοντέλο διδασκαλίας καλεί κάθε μαθητή να  καταγράψει μόνος του το «τι ακριβώς συνέβη» και άλλαξε άποψη.