Το
1989 οι White και Gunstone, για να περιγράψουν το ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΟ «πώς»
ΜΑΘΑΙΝΩ, εισήγαγαν τον όρο METACOGNITION ο οποίος στην ελληνική γλώσσα
επικράτησε να λέγεται ΜΕΤΑΓΝΩΣΗ.
Ιδιαίτερα σημαντικό θεωρείται το διδακτικό στάδιο της λεγόμενης
«μεταγνώσης» κατά το οποίο ο διδάσκων, προς το τέλος μιας διδασκαλίας με
κονστρουκτιβιστικά στοιχεία, καλεί τους
μαθητές να επιστρέψουν και «αντικρίσουν» την αρχική «δική τους» εναλλακτική
ιδέα – και αν χρειαστεί τους την
παρουσιάζει εκείνος – να την αντιπαραθέσουν με την προτεινόμενη από την
επιστήμη και να συζητήσουν ή να καταγράψουν τα υπέρ και τα κατά των δύο διαφορετικών
ιδεών.
Σε ένα συναφές μοντέλο διδασκαλίας
καλεί κάθε μαθητή να καταγράψει μόνος
του το «τι ακριβώς συνέβη» και άλλαξε άποψη.