Ερωτήσεις ενός ενοχλητικού μαθητή

 

Κυρία . . . κυρία . .

1. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων Φυσικής,  εσείς είχατε επιμείνει στο να εστιάζουμε κάθε φορά το ενδιαφέρον μας σε ένα συγκεκριμένο ΣΩΜΑ ( ή σύστημα) ,

να σημειώνουμε τις δυνάμεις οι οποίες ΑΣΚΟΥΝΤΑΙ ΣΤΟ ΣΩΜΑ αυτό  (και όχι τις δυνάμεις τις οποίες ασκεί το σώμα, για τις οποίες  μάλιστα είχατε επιμείνει στο ότι δεν έχουν κάποια συνισταμένη) .

Θυμάμαι επίσης πως όταν  χρειάστηκε να χρησιμοποιήσουμε την έννοια ΕΡΓΟ ΜΙΑΣ ΔΥΝΑΜΗΣ εσείς επιμένατε να μας επαναλαμβάνετε ότι πρέπει να μας ενδιαφέρει το έργο των δυνάμεων που ΑΣΚΟΥΝΤΑΙ στο σώμα (και καθόλου το έργο των δυνάμεων τις οποίες ΑΣΚΕΙ το σώμα) και ότι έργο αυτών των δυνάμεων θα μας οδηγεί στη μεταβολή της ενέργειας του σώματος.

Τι συμβαίνει τώρα με τον πρώτο νόμο της Θερμοδυναμικής;

Στην εξίσωση Q = ΔU+W γιατί το έργο πρέπει να είναι

έργο της δύναμης την οποία ΑΣΚΕΙ ΤΟ (αέριο) ΣΩΜΑ;

 

2. Όταν ψύχεται  ένα αέριο υπό σταθερή πίεση γιατί τη μεταβολή τη χαρακτηρίζετε «ισοβαρή ΣΥΜΠΙΕΣΗ» ; Πώς είναι δυνατόν να συμβαίνει συμπίεση με σταθερή πίεση; Το ίδιο έχω να πω και για το φαινόμενο όπου θερμαίνεται ένα αέριο σε κλειστό δοχείο. Γιατί τη χαρακτηρίζετε ΣΥΜΠΊΕΣΗ; Είναι δυνατόν να συμβαίνει «συμπίεση με σταθερό όγκο;

Καταλαβαίνω ότι η συμπίεση μπορεί να είναι μία ισόθερμη ή μία αδιαβατική μεταβολή κατά τις οποίες ο όγκος ελαττώνεται και συγχρόνως αυξάνεται η πίεση.

Πώς ορίζεται, τέλος πάντων, η έννοια ΣΥΜΠΙΕΣΗ; Δεν έπρεπε να έχουμε δώσει κάποιον  ορισμό γι αυτή την έννοια πριν να τη χρησιμοποιήσουμε;

Τα ίδια έχω να ρωτήσω και για την έννοια ΕΚΤΟΝΩΣΗ. Μπορεί να συμβαίνει εκτόνωση με σταθερή πίεση ή εκτόνωση με σταθερό όγκο;

 

3. Μας διδάσκετε τις έννοιες cP  και cV  και μας μιλάτε για γραμμομοριακή ειδική θερμότητα σε ισοβαρή μεταβολή και σε ισόχωρη μεταβολή. 

Γιατί δεν μας μιλάτε και για γραμμομοριακή ειδική θερμότητα σε ισόθερμη μεταβολή και σε αδιαβατική μεταβολή;