Η Λάρισα, οι φυσικοί και το 11ο δικό τους Συνέδριο

 

Τρία χρόνια μετά το Λουτράκι και οι φυσικοί ξανασυναντήθηκαν, ο Μάρτιος στα τελευταία του και οι δύο πρώτες μέρες του πιο ερωτικού από τους μήνες της χρονιάς,  μια ακόμα Άνοιξη στη ζωή μας, εκείνη του 2006, οι μανώλιες της κεντρικής πλατείας με άνθη τεράστια  κι εκείνοι χίλιοι φυσικοί από κάθε γωνιά,  στο Hotel Divani, αίθουσες με το όνομα του Αριστοτέλη  - Αριστοτέλης 1, 2 και 3 - αλλά το βράδυ της Παρασκευής,  για την ομιλία του Δημήτρη Νανόπουλου,   οι τρεις αίθουσες έγιναν μία.

 

Τέσσερεις μέρες Λάρισας και ο χίλιοι φυσικοί ξαναβρίσκονται, αναγνωρίζονται, οι λιγότεροι παρουσιάζουν τις εργασίες τους, αλλά όλοι σχεδόν δημιουργούν πηγαδάκια όπου ανάβουν συζητήσεις, παρακολουθούν τις εργασίες που επιλέγουν, βλέπεις οι περισσότερες «συνεδρίες» είναι παράλληλες, στον ίδιο χρόνο σε χώρους γειτονικούς παρουσιάζονται τρεις εργασίες ταυτόχρονα, και οι σύνεδροι καλούνται να διαλέξουν. Γιατί οι εργασίες που παρουσιάζονται δεν προκαλούν όλες ενδιαφέρον. Ορισμένες Σε ορισμένες  περιπτώσεις οι εισηγητές προκαλούν πλήξη σε κάποιους συνέδρους κι εκείνοι νιώθουν την ανάγκη να βγουν στο διάδρομο, αρκετοί όμως εισηγητές με τον παλμό της παρουσίασης και με την ποιότητα της εργασίας γοητεύουν το ακροατήριο και προκαλούν εναύσματα .  Και οι σύνεδροι πίνουν καφέ στα διαλείμματα, ανάβουν ή δεν ανάβουν τσιγάρο και το συζητούν, γοητεύονται από τις επιδείξεις πειραμάτων του Μουρούζη, του Καρούνια , του Καλογήρου, του Μαλαπάνη και του Γάτσιου και των άλλων  τα μεσημεράκια γευματίζουν στη «Λαδόκολα» ή στη «Γιαγιά», τα βραδάκια ξεχύνονται στα ταβερνάκια και στα μπαρ, η νυχτερινή Λάρισα αισθάνεται την παρουσία των φυσικών.

 

Ο βασικός πυρήνας του κυττάρου «έλληνες φυσικοί » είναι οι καθηγητές της δευτεροβάθμιας,  καθηγητές Γυμνασίων και Λυκείων,  διευθυντές, υποδιευθυντές, σχολικοί σύμβουλοι, σύμβουλοι του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, υπεύθυνοι Εργαστηριακών Κέντρων, υπεύθυνοι Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, οι έλληνες φυσικοί της Εκπαίδευσης.

 

Συμπαγής,  και πάντα παρούσα στα Συνέδρια,  η ομάδα της Κέρκυρας ο Πάνος  Μουρούζης, η Μαριάνθη  Βαρβαρούση μαζί τους και ο Κώστας Παντίδης - κάπου μια πτυχή του διατηρείται πάντα  κερκυραϊκή -   ο Διονύσης  Καρούνιας κι ο Στέλιος  Μαλαπάνης - τα παιδιά από την Καλαμάτα -   ο Δήμος  Πάλλας από τη Λαμία, οι εκ Θεσσαλονίκης,  Άλκηστις Ζερβοπούλου, Σουλτάνα Λευκοπούλου, Μαρία  Δεβελάκη και Αλέκος Μπάρμπας, ήρθε από  Χίο η Φλώρα  Πάπαρου, παρών ο Αλεξανδρουπόλεως και πάσης Θράκης Αγγελίδης Δημήτριος αλλά και  ο Χριστόφορος Βαμβακούσης από τη Σαντορίνη, ο Διονύσης  Πομώνης από την Πάτρα,  η Κατερίνα Νασίκα και η Ασημίνα Κοντογεωργίου από τα Γιάννενα, ο Γιάννης Λεβεντάκης και ο Αντώνης Χναράκης από την Κρήτη, ο Θανάσης Γεράγελος από το Περιστέρι, η Στελλίνα Χριστοπούλου από την Καλλιθέα, ο Σαράντος Οικονομίδης,  ο Κώστας Ταμπάκης και ο Σάββας Οββαδίας από την Αθήνα και βέβαια ο Αλέκος Παπαδημητρίου ο γκουρού των καθηγητών της Λάρισας.

μαζί και οι ΕΚΦΕ, ο Μερκούρης Παναγιωτόπουλος από το Χαλάνδρι, ο Γιάννης Γάτσιος και  η Γιούλα Πάλλα από τη Νέα Σμύρνη,

ο Γιώργος Τουντουλίδης από τη Νίκαια, η Τζένη Τσιτοπούλου από το Αιγάλεω, ο Ηλίας Καλογήρου από την Ηλεία,  ο Τζώρτζης Μακρυωνίτης από τη Σύρο, ο Μιχάλης Παπανούσκας από την Καρδίτσα , ο Φώτης Κολοβός από το Αγρίνιο, ο Ευάγγελος Βαρβαρέσος από το Κιλκίς .

 

μαζί και οι Σχολικοί Σύμβουλοι, ο Δημήτρης Τσαούσης από τα Γιάννενα μαγνητίζει με το έργο της κεντρομόλου με το οποίο εμείς διαφωνούμ, εη Ευγενία Πιερρή από την Πάτρα, η Ρένα από την Κόρινθο,  ο Γιάννος Καρανίκας και ο Κώστας Κρίκος από την Αθήνα, η Μαρία Βασιλοπούλου από τη Χαλκίδα

 

μαζί ο Γιώργος  Παληός,  ο Χρήστος  Δούκας,  ο Κώστας Καφετζόπουλος  και ο Ηλίας Κούτσικος από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο

 

μαζί ο Σταύρος Αγαζάνης,   οργανωτική πνοή του Συνεδρίου,  ο Σταμάτης Μαλάκος ο «Λαρισαίος » πρόθυμος να σου προσφέρει βοήθεια και βέβαια ο Παναγιώτης Φιλντίσης,  Προέδρος της Οργανωτικης Επιτροπής, προσπαθούσε να λύνει τα προβλήματα που φύτρωναν το ένα μετά το άλλο, 

 

Σάββατο πρωί και ο Αρτέμης Αθανασάκης διευθύνει ένα στρογγυλό τραπέζι που ο ίδιος οργάνωσε , με θέμα «η διδασκαλία για τις φυσικές επιστήμες μπορεί να λειτουργήσει θετικά  και αποδοτικά;» και καλεί έξη πανεπιστημιακούς καθηγητές να απαντήσουν

ενώ το ίδιο απόγευμα ο Χρήστος ο Τρικαλινός διευθύνει ένα ακόμα στρογγυλό τραπέζι με θέμα τη διδασκαλία της Φυσικής στις διάφορες βαθμίδες της Εκπαίδευσης

 

Είναι και οι προσκεκλημένοι ομιλητές

κι ανάμεσά τους ο Δημήτρης Ψύλλος - η Επιστήμη ως αντικείμενο μάθησης και ψυχαγωγίας - , ο Γιώργος Καλκάνης - η μετακλασική επιστήμη, η ημικλασική εκπαίδευση και προκλασική τηλεπαιδεία -  , ο Κώστας Σκορδούλης – Φυσική και εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη - ,

ο Παναγιώτης Μιχαηλίδης για τις εξελίξεις στη Διδακτική των επιστημών, ο Ανδρέας Ιωάννου Κασσέτας για τη διδασκαλία της Φυσικής στις Ευρωπαϊκές κοινωνίες , ο Γιάννης Βλάχος για την αξιολόγηση ,

ο Διονύσης Αναπολιτάνος για Φιλοσοφία και Φυσική,  ο Θόδωρος Χρηστίδης για την αντίθεση ανάμεσα στο είναι και το μη είναι,  

ο Παναγιώτης Σκούντζος για τη Σκοτεινή Ύλη,  ο Θόδωρος Τομαράς  για το επιταχυνόμενο Σύμπαν, ο Γιώργος Γούναρης για την σύγχρονη Κοσμολογία ο Μανώλης Δρης για τον Large Hadron Collider, ο Χρήστος Ζερεφός για τη συμβολή της Φυσικής στα προβλήματα το ατμοσφαιρικού περιβάλλοντος, ο Γιάννης Βέργαδος για Νέες τεχνολογίες στην ενθουσιαστική διδασκαλία της φυσικής , ο Λευτέρης Οικονόμου  - από τα Άτομα στα στερεά - , ο Δημήτρης Νανόπουλος για τη θεωρία του Παντός και οι εκατοντάδες ακροατές καθηγητές της Δευτεροβάθμιας να αισθάνονται αμηχανία, ο Στέφανος Τραχανάς γίνεται ένας φυσικός που μετράει τα άστα και γοητεύει το ακροατήριο, ο Γιώργος Γραμματικάκης αφηγείται την Ιστορία του Σύμπαντος και της ζωής όπως του την υπαγόρευσε το φως και οι εκατοντάδες ακροατές παρακολουθούν με κατάνυξη

 

Σάββατο απόγευμα και ο Γιώργος ο Βλαχάκης οργανώνει στο Χατζηγιάννειο ένα Συμπόσιο αφιερωμένο στον δάσκαλο Καίσαρα Αλεξόπουλο. Ανάμεσα στους ομιλητές και ένας από δάσκαλους της Ιστορίας της επιστήμης, ο Γιάννης Καράς,

 

ενώ αργά το Σαββατόβραδο, στον ίδιο χώρο, το 3ο Γυμνάσιο Μοσχάτου παρουσίασε το « Θέατρο κοιτάζει στα μάτια τη Φυσική και της προτείνει μια βόλτα» , δύο δηλαδή μονόπρακτα του Ανδρέα Ιωάννου Κασσέτα,  σε σκηνοθεσία της καθηγήτριας Βάσως Σπηλιοπούλου.  Μετά το τέλος της παράστασης,  οι θεατές έλεγαν ότι «τα παιδιά» έπαιξαν πολύ καλά και η οργανωτική Επιτροπή πρόσφερε το βραδινό τραπέζι όπου οι ηθοποιοί,  μαθητές και μαθήτριες,  δείπνησαν μαζί με τους καθηγητές.

 

Μεσημεράκι της Κυριακής και η ώρα του αποχαιρετισμού. Η Λάρισα είναι πια παρελθόν. Στο 12ο Συνέδριο θα είμαστε όλο κατά τρία χρόνια μεγαλύτεροι.

 

 

Δευτέρα 3 Απριλίου 2006

Ανδρέας Ιωάννου Κασσέτας