Υπό αυτή την έννοια τα παρακάτω
δεν αποτελούν παρά μία προσωπική άποψη.
Οι καλύτερες ταινίες της τριετίας 2000-2002
( Προσωπική ΑΠΟΨΗ )
Έτος 2000
THE INSIDER
AMERICAN BEAUTY ΜΙΑ ΠΟΡΝΟΓΡΑΦΙΚΗ ΣΧΕΣΗ
Μάικλ Μαν
Σαμ Μέντες Φρενερίκ Φοντέν
ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΤΗΣ ΓΕΦΥΡΑΣ ΤΟ ΠΡΑΣΙΝΟ ΜΙΛΙ ΘΕΑ
ΣΤΟΝ ΩΚΕΑΝΟ
Πατρίς Λεκόν Φρανκ Ντάραμποντ
Λάσε Χάλστρομ
ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ ΑΠΙΣΤΙΑ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΜΙΑΣ ΣΧΕΣΗΣ
Βόλφανγκ
Πέτερσεν Λιβ
Ούλμαν
ΚΑΛΠΑΖΟΝΤΑΣ
ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ BEING JOHN MALKOWITS
Ανγκ Λι
ΤΡΟΜΕΡΑ
ΠΑΙΔΙΑ ΧΑΜΕΝΕΣ ΑΓΑΠΕΣ
Κέρτις Χάνσον Αλεχάντρο Γκ. Ιναρίτου
ΑΜΕΛΙ ΜΠΙΛΥ ΕΛΛΙΟΤ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΕΚΕΙ
Ζαν Πιερ Ζενέ Στήβεν Ντάλτρι Κοέν
Πατρίκ Σερό Μπαζ
Λούρμαν Γ. Καρ Γουάι
Έιμος Κόλεκ Λάσε Χάλστρομ Φίλιπ
Κάουφμαν
Ω! ΑΔΕΛΦΕ ΠΟΥ
ΕΙΣΑΙ Ο ΔΗΜΙΟΣ ΤΟΥ ΣΑΙΝ ΠΙΕΡ ΟΙ
ΑΛΛΟΙ
Κοέν Πατρίς Λεκόν Αλεχ Αμεναμπάρ
Ο ΡΑΦΤΗΣ ΤΟΥ
ΠΑΝΑΜΑ TRAFFIC ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ
Τζων Μπούρμαν Στήβεν Σόντερμπεργκ Φίλιππος Κουτσαφτής
ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΑΠΟ
ΔΕΥΤΕΡΟ ΟΡΟΦΟ ΜΙΚΡΟΑΠΑΤΕΩΝΕΣ
Ρόι Άντερσον
Γούντι Άλλεν
ΟΙ ΕΡΑΣΤΕΣ ΤΟΥ
ΑΡΚΤΙΚΟΥ ΚΥΚΛΟΥ ΝΑΥΑΓΟΣ
Χούλιο Μέντεμ Ρόμπερτ Ζεμέκις
Έτος
2002 (μέχρι Σεπτέμβριο)
ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΟ ΓΚΟΣΦΟΡΝΤ ΠΑΡΚ ΜΙΛΑ ΤΗΣ NO MAN'S LAND
Ρόμπερτ Άλτμαν Πέδρο Αλμοδοβάρ Ντάνις Τάνοβιτς
ΕΝΑΣ ΥΠΕΡΟΧΟΣ
ΑΝΘΡΩΠΟΣ Ο ΓΑΜΟΣ ΤΩΝ
ΜΟΥΣΩΝΩΝ
Ρον Χάουαρντ
Μίρα Ναίρ
Ο ΧΟΡΟΣ ΤΩΝ ΤΕΡΑΤΩΝ Η ΚΑΤΑΡΑ ΤΟΥ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΣΚΟΡΠΙΟΥ
Μαρκ Φόρεστ
Γούντι Άλλεν
Ντέηβιντ Ληντς Ρέι Λόρενς
Τοντ Φιλντ
Γουές Άντερσον
Ο ΚΡΟΥΠΙΕΡΗΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ ΑΠΌ ΤΗΝ ΚΟΛΑΣΗ
Μάικ
Χότζες
Αλμπερτ Χιουζ
Ντέηβιντ Φίντσερ
Φρανσουά Οζόν
Εντ
Χάρις
Γούντι Άλλεν
INSOMNIA Ο ΠΙΑΝΙΣΤΑΣ ΓΛΥΚΑ ΔΕΚΑΞΙ
Κρίστοφερ
Νόλαν Ρόμαν Πολάνσκι
Κεν Λόουτς
Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΗΣ
ΑΠΩΛΕΙΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΧΩΡΙΣ
ΠΑΡΕΛΘΟΝ
Σαμ
Μέντες Ακι Καουρισμάκι
ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ
ΜΟΥ ΟΛΑ Η ΤΙΠΟΤΑ
Μάρκο Μπελόκιο Μάικ Λη
Οι περισσότεροι παιδιά του
αιώνα του εικοστού, αρκετοί θα ζήσουν και στον εικοστό πρώτο. Οσιομάρτυρες και
αρχάγγελοι και άγιοι και ζωντανοί, οι λογοτέχνες της εικόνας, χρόνια τώρα μας
παίρνουν από το χέρι και μέσα από τις απέραντες Σαχάρα του τετριμμένου και των
εύκολων «γιατί» μας δείχνουν τις λιγοστές ρεματιές της υπέρβασης, αυτοί οι
μουσουργοί της σκιάς και των πλάνων, οι ζωντανοί Ρόμπερτ Άλτμαν, Άλλεν, και Σκορσέζε, οσιομάρτυρες Πιερ Πάολο και Κιούμπρικ, άγιοι
Χίτσκοκ και Τσάρλι Τσάπλιν, οι οδηγητές των Αλ Πατσίνο και της γυναίκας που ανομολόγητα ερωτευτήκαμε κι ας
ήτανε σκιά, ήταν οι ίδιοι που μας έκλειναν το μάτι τις στιγμές που ανακαλύπταμε
μονοπάτια προς το «πίσω από τις εικόνες» και τον συμβολισμό, οι αγαπημένοι μας
Κισλόφσκι, Ταρκόφσκι και Αλμοδοβάρ που μας άφησαν ελεύθερους
δηλαδή λυμένους να παίξουμε κρυφτό στις γειτονιές των ανομολόγητων φαντασιώσεών
μας, έτσι που το μόνο πράγμα που
φαίνεται να μοιάζει με τα νυχτερινά μας όνειρα είναι το σινεμά, δηλαδή το
Καζαμπλάνκα, ο Νονός, η Αμελί κι ο Μπίλι Έλιοτ και πάνω από όλα οι δάσκαλοί μας δεκαετίες τώρα
μέσα σε σκοτεινές αίθουσες μας μαθαίνουν ήθος, μας ανάβουν το πανάκριβο γέλιο,
εμπλουτίζουν το ευαίσθητο υλικό της ατομικής μας συνείδησης.