Ανδρέας
Ιωάννου Κασσέτας
o Νεύτων ισχυρίστηκε ότι
το χρώμα κάθε σώματος
δεν καθορίζεται μόνο από το
σώμα αυτό
Όταν το ηλιακό φως
πέφτει
σε ένα αδιαφανές αντικείμενο
το αντικείμενο απορροφά
επιλεκτικά
ορισμένες μόνο από τις
ακτινοβολίες
που «συνταξιδεύουν» στο
ηλιακό φως.
Οι υπόλοιπες ανακλώνται και μεταφέρουν στο
ανθρώπινο μάτι το μήνυμα για το είδος του χρώματος.
η
παπαρούνα υποδέχεται
το ηλιακό φως
και
στην επιφάνειά της
ανακλάται
η κόκκινη κυρίως
«συνιστώσα»,
και απορροφώνται
όλες τις υπόλοιπες
Το
καλντερίμι της Οίας υποδέχεται το ηλιακό φως
και στην επιφάνειά του
ανακλώνται όλες σχεδόν οι «συνιστώσες»,
Κάτι
παρόμοιο συμβαίνει
κάθε
φορά που το ηλιακό φως
συναντά
το γάλα, το άνθος της μανόλιας,
της
ακακίας και της γαρδένιας ,
τα
κυκλαδίτικα ξωκλήσια,
το
γιαούρτι, «το περιγιάλι το κρυφό άσπρο σαν περιστέρι»,
το χιόνι, τα πέταλα της
αχλαδιάς, το αλεύρι, το αλάτι, τη ζάχαρη,
τα
παγάκια και τα παγόβουνα,
τους
κύκνους,
το
τυρί φέτα,
τα
μαλλιά και τα γένια μερικών ανθρώπων,
τους
γλάρους,
Το
τρίχωμα του κόρακα υποδέχεται το λευκό φως
και απορροφά το σύνολο σχεδόν από τις
«συνιστώσες».
Ελάχιστο
από το φως ανακλάται,
ο
κόρακας δεν εκπέμπει σχεδόν καθόλου φως.
Κάτι
παρόμοιο συμβαίνει με το κάρβουνο, με τις κάργιες
τους
κορμοράνους και τις κουρούνες ξαδέλφια του κόρακα,
με
τα μαλλιά πολλών ανθρώπων, με ορισμένες γάτες, με ένα από
τα
μελάνια του πρίντερ, με τα παπούτσια των επισήμων,
με
την επιδερμίδα πολλών ανθρώπων, με τις σημαίες των αναρχικών,
με
τα άμφια των ορθόδοξων Ελλήνων κληρικών,
με
την πίσσα, με τον νυχτερινό ουρανό,
με
το φόρεμα της χήρας στη διάρκεια του πένθους,
με
τα ρούχα των υπαλλήλων του νεκροταφείου
που
συνοδεύουν το φέρετρο. Θεωρούνται ΜΑΥΡΑ
το κάθε φύλλο της λεύκας υποδέχεται
το
ηλιακό φως και στην επιφάνειά του
ανακλάται η πράσινη κυρίως
«συνιστώσα», και απορροφώνται
όλες τις υπόλοιπες
Επιστροφή στην πρώτη σελίδα με τα περιεχόμενα