Ανδρέας Ιωάννου Κασσέτας

 

 

Κάποτε ένας φυσικός κόντεψε να τσακωθεί με έναν ζωγράφο.

Ρώτησαν τον ζωγράφο να κατονομάσει τα τρία  βασικά χρώματα κι εκείνος απάντησε

 

 

το κόκκινο, το μπλε και το κίτρινο

 
 


Ο άνθρωπος εννοούσε

τα χρώματα

των χρωστικών ουσιών

 οι οποίες,

αναμειγνυόμενες

με κατάλληλες αναλογίες,

παράγουν οποιοδήποτε χρώμα.

 

Μπήκε στη μέση ο φυσικός και νομίζοντας ότι η ερώτηση αφορούσε

τις τρεις βασικές ακτινοβολίες, χρώματα του φάσματος, υποστήριξε με βεβαιότητα ότι βασικά είναι

 

Κάνοντας μάλιστα χιούμορ πρότεινε σαν επιχείρημα το παλιό τραγούδι

του Μίμη Πλέσσα σε στίχους Κώστα Πρετεντέρη,  με βραχιόλια και χάντρες

 

Εξάλλου τα τρία αριστουργήματα ανάμεσα στους πολύτιμους λίθους

είναι το κόκκινο ρουμπίνι, το πράσινο σμαράγδι και

το μπλε ζαφείρι, συμπλήρωσε

Έχοντας επίγνωση του ότι αυτά τα επιχειρήματα δεν είναι πειστικά

 και έπρεπε να μιλήσει με Φυσική είπε:

«εάν  μια δέσμη με κόκκινο φως φωτίσει, την ίδια οθόνη,

ταυτόχρονα με μια πράσινη το αποτέλεσμα θα είναι κίτρινο».

Το κίτρινο δηλαδή χρώμα-ακτινοβολία

δεν είναι ένα βασικό χρώμα του φάσματος. Δημιουργείται».

 

«Αν όμως επιχειρήσουμε να ανακατέψουμε κόκκινη και πράσινη μπογιά

το αποτέλεσμα θα είναι ένα σκοτωμένο χρώμα

που δεν είναι καθόλου μα καθόλου κίτρινο» του απάντησε ο ζωγράφος

 

Τελικά και οι δύο είχαν δίκιο, καθένας από τη δική του σκοπιά, γι αυτό και δε μάλωσαν . Απλά μιλούσαν για διαφορετικά πράγματα. Η παρεξήγηση έχει τις ρίζες της στον εντελώς διαφορετικό τρόπο με τον οποίο δημιουργούνται εντυπώσεις στο μάτι μας από τις ακτινοβολίες και από τις βαφές.

Όλα τα χρώματα-ακτινοβολίες  μπορούν να δημιουργηθούν με την ΠΡΟΣΘΕΣΗ τριών βασικών ακτινοβολιών

τις οποίες θα ρίξουμε σε μια λευκή επιφάνεια με κατάλληλη αναλογία έντασης

Η «πρόσθεση» αυτή ενδιαφέρει τη σύνθεση ακτινοβολιών

με τις οποίες μπορούμε να δημιουργήσουμε «κάτι» στην οθόνη του υπολογιστή.

Αντίθετα τα χρώματα των χρωστικών ουσιών δημιουργούνται με ΑΦΑΙΡΕΣΗ.

Οι διάφορες ουσίες παίρνουν το χρώμα τους με απορρόφηση,

με την αφαίρεση δηλαδή ορισμένων περιοχών του φάσματος και την ανάκλαση των όσων απομένουν.

 

Επιστροφή στην πρώτη σελίδα με τα περιεχόμενα

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.