23o Δημοτικό Σχολείο Λαμίας

 

Α’ Τάξη:

Παρακολουθήσαμε στον υπολογιστή 2 παραμύθια για τη διαφορετικότητα («άσπρη και μαύρη αρκούδα», «τα άσπρα και μαύρα πλήκτρα του πιάνου»). Μετά συζητήσαμε για τους χαρακτήρες των ηρώων και έβγαλαν μόνα τους, τα παιδιά, το συμπέρασμα, πως αν όλοι συνεργάζονται και έχουν αγάπη μεταξύ τους, ζουν και πορεύονται πολύ καλύτερα. Τονίσαμε επίσης πως όπως σ’ έναν πίνακα ζωγραφικής τα πολλά χρώματα τον ζωντανεύουν, έτσι και σε μια ομάδα ανθρώπων οι διαφορετικοί άνθρωποι, δίνουν διαφορετικές ιδέες, σκέψεις, τρόπους ζωής και νιώθουμε πιο γεμάτοι. Στο τέλος ζωγράφισαν τους ήρωες αγκαλιασμένους για το καλύτερο αποτέλεσμα της ομάδας. Επίσης για την ημέρα του παιδικού βιβλίου, τα παιδιά διάλεξαν ένα παραμύθι απ’ την βιβλιοθήκη της τάξης, το διαβάσαμε και το παίξαμε.

 

Β’ Τάξη:

1) Προβληματισμός για τη σημασία της έννοιας του ρατσισμού. Εξήγηση. 2) Υπενθύμιση με ανάγνωση από το Ανθολόγιο του κειμένου «Δώσε αγάπη» της Αγγελικής Βαρελλά που είχαμε διαβάσει για τη βία. 3) Δραματοποίηση από τους μαθητές. Ο Γιάννους, το παιδί απ’ την Πολωνία, μοιράζει μήλα και λέει σε κάθε ένα συμμαθητή του τη φράση «Δώσε αγάπη όπως δίνεις ένα μήλο. Έτσι απλά». 4) Συνέχιση της ιστορίας από τους μαθητές. Τι έχουν να πουν στους συμμαθητές τους ( Μάνο – Γιάννου). 5) Δημιουργία αφίσας: «ΟΧΙ ΣΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ». Τα παιδιά κάνουν πινακίδες ή ζωγραφίζουν παιδιά να παίζουν με την λεζάντα « φίλοι κι όχι εχθροί ».

 

Γ’ – Δ’ Τάξεις:

Έγινε προβολή ταινιών μικρού μήκους με θέματα: «Πείτε όχι στον ρατσισμό », « Ρατσισμός: πες το με εικόνες » και « Αγκαλιάζοντας τη διαφορετικότητα ». Ακολούθησε συζήτηση με τους μαθητές των τάξεων, διατυπώνοντας την γνώμη τους και τα συναισθήματά τους μετά τις προβολές ταινιών που παρακολούθησαν. Στη συνέχεια διαβάσαμε την ιστορία « Ειρήνη » κι έγινε προβολή της ιστορίας αυτής («Ειρήνη – Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα»). Έπειτα τα παιδιά αφού ζωγράφισαν – σχεδίασαν την παλάμη τους σε χαρτί, τα άλλαξαν με τη σειρά μεταξύ τους, γράφοντας όλα κι από ένα θετικό στοιχείο του κάθε συμμαθητή τους επάνω στη σχεδιασμένη παλάμη. Στο τέλος, με συζήτηση που ακολούθησε, είδαμε ότι πολύ λίγα είναι αυτά που μπορεί να μας χωρίζουν και ότι μπορούμε να τα διαγράψουμε και να κρατήσουμε αυτά που μας ενώνουν.

 

Ε’ – Στ’ Τάξεις:

Οι μαθητές των δύο τάξεων σήμερα 2-4-2013 α) Γιόρτασαν την παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου με αναφορές στα αγαπημένα τους βιβλία κι αγαπημένους τους συγγραφείς. Μια μαθήτρια κατασκεύασε αφίσα του αγαπημένου της βιβλίο « Το ημερολόγιο μιας ξενέρωτης » της Ν. Μάξγουελ. β) Διάβασαν το κείμενο της Ελένης Στρατίκη από το Ανθολόγιο « οι φίλοι μας οι τσιγγάνοι », και είπαν τις απόψεις τους για το ρατσισμό και την ξενοφοβία. γ) Τέλος δημιούργησαν το χέρι της φιλίας. Κατασκευή της παλάμης τους σε Α4 όπου κάθε μαθητής έγραφε για το συμμαθητή του κάποιο θετικό στοιχείο.

ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ

Τα παιδιά μελέτησαν το κείμενο : «Η παρέα μου» από το βιβλίο «Παράθυρο στον κόσμο» του ΕΘΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ ( Αθήνα 2007). Πρόκειται για ένα κείμενο, όπου δύο παιδιά ο Παύλος και ο Καρίμ παρουσιάζουν τον εαυτό τους και τους φίλους τους που είναι από διαφορετικές χώρες. Μέσα από τη μελέτη του κειμένου τα παιδιά διαπίστωσαν πως η παρέα τους αποτελείται από παιδιά με διαφορετική καταγωγή που έχουν όμως πολλά κοινά ενδιαφέροντα και ανάγκες. Τα παιδιά στη συνέχεια παρουσίασαν τους εαυτούς τους και τους φίλους τους, έμαθαν λεπτομέρειες για το διπλανό τους, ανακάλυψαν τις διαφορές και τις ομοιότητές τους. Συζήτησαν αν έχουν φίλους από διαφορετικές χώρες και ανακάλυψαν λόγους για τους οποίους είναι σημαντικό να προφέρουμε το όνομα του φίλου μας σωστά και να σεβόμαστε την προσωπική ταυτότητα του καθενός. Για την Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (2-16 Απριλίου) : Επιλέγω ένα παιδικό βιβλίο. Το διαβάζω και το παρουσιάζω στην παρέα μου. Ανακαλύπτουμε στοιχεία για τον αγαπημένο μας συγγραφέα.