3 ερωτήσεις

3 απαντήσεις

2 σχόλια

23 χρήστες

Σας καλωσορίζουμε στο Φόρουμ εκπαίδευσης, μέσα από το οποίο προσφέρεται βήμα για να πείτε την άποψή σας, να ενημερώσετε και να ενημερωθείτε για κάποιο θέμα ή ακόμα και να ρωτήσετε για κάτι που δεν το ξέρετε και ζητάτε μία απάντηση.

3 ερωτήσεις

3 απαντήσεις

2 σχόλια

23 χρήστες

Ένταξη και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία

Ποια είναι σήμερα η κατάσταση στο σημερινό σχολείο σε ότι αφορά την ένταξη και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία; Τολμούν οι εκπαιδευτικοί να εισάγουν τις νέες Τεχνολογίες στην σχολική τους τάξη και σε ποιο βαθμό; και αν όχι, ποια είναι κατά την γνώμη σας τα πιθανά εμπόδια;
ερωτήθηκε 18 Μαρ, 13 σε Νέες Τεχνολογίες (ΤΠΕ) από τον/την sxolikos 1 flag

2 Απαντήσεις

 
Καλύτερη απάντηση

Καλησπέρα Κώστα!

Μεγάλο το ερώτημά σου και πολλαπλό.

Ως διευθύντρια σε δημοτικό και επιμορφώτρια Β επιπέδου, εκτιμώ ότι οι αλλαγές σε εργαλεία και μηχανήματα μπορεί να είναι γρήγορες σχετικά (αν υπάρχουν οι οικονομικοί πόροι) και διαδραστικοί, λαπτοπ και συνδέσεις μπαίνουν στα σχολεία, αλλά η αλλαγή στάσεων, συμπεριφορών και διδακτικής κουλτούρας είναι κάτι που γίνεται αρκετά αργότερα.

Οι κοινωνικές, πολιτικές και οικονομικές συνθήκες δεν ευνοούν ώστε νέοι και παλιοί εκπαιδευτικοί να επενδύσουν στην επαγγελλματική τους ανάπτυξη στο ποσοστό που θα θέλαμε για να αλλάξουν τα σχολεία μας και η εκπαίδευση μας. Φυσικά και υπάρχουν φωτεινά παραδείγματα και αξιόλογες προσπάθειες αλλά δεν έχουν καθολική ισχύ ούτε καν σε μία σχολική μονάδα, πόσο μάλλον σε όλα τα σχολεία της χώρας.

Τα κίνητρα ξέρουμε όλοι καλά ότι δε θα γίνουν οικονομικά μες στα επόμενα χρόνια. Άρα είναι το αδιέξοδο της διδακτικής μας συνήθειας και της φωτοτυπίας που πρέπει να μας οδηγήσει να αξιοποιήσουμε άλλες πηγές όχι μόνο για μας αλλά για τους μαθητές μας. Δε φτάνει να αλλαξουμε τον πράσινο ή τον λευκό πίνακα σε διαδραστικό και να συνεχίσουμε να τον χρησιμοποιούμε δασκαλοκεντρικά. Η τομή είναι να χρησιμοποιούν και να δημιουργούν οι μαθητές με τον πίνακα και τον υπολογιστή τους μες στην τάξη και να έρθει η αλλαγή από εκεί.

Θέλει κόπο και χρόνο αλλά το καλό με αυτά είναι ότι ο χρόνος λειτουργεί αντιστρόφως ανάλογα. Όσο καλά τα μαθαίνεις τα εργαλεία, τόσο πιο γρήγορα στη συνέχεια οργανώνεις τα θέματά σου και τα μαθήματά σου.

Έλενα

απαντήθηκε 18 Μαρ, 13 από τον/την elenelli 1 flag
επιλέχθηκε 20 Μαρ, 13 από τον/την sxolikos
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου Έλενα...Δεν είναι τόσο το εργαλείο - που η ύπαρξή του είναι προαπαιτούμενο - όσο και η δημιουργική και προς την σωστή κατεύθυνση αξιοποίησή του...

Οι υπολογιστές αποτελούν σήμερα όχι μόνο ισχυρά μέσα επικοινωνίας και αναζήτησης, επεξεργασίας και διάδοσης της πληροφορίας, αλλά και πολυδύναμα εργαλεία διδασκαλίας και μάθησης.
Στην Ελλάδα η κατάσταση που επικρατεί σήμερα σε σχέση με τη λειτουργική και αποτελεσματική ένταξη των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια. Ένα μεγάλο σύνολο από δημοτικά σχολεία, έκαναν εισαγωγή και συστηματική χρήση των ΤΠΕ με πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών.
Υπάρχει αρκετή διάθεση από την πλευρά τόσο των εκπαιδευτικών, όσο και των γονέων και των αρχών τοπικής αυτοδιοίκησης να εισάγουν τις ΤΠΕ στα σχολεία και να βοηθηθούν τα παιδιά να εξοικειωθούν με τη νέα τεχνολογία. Σημαντικές πρωτοβουλίες και αξιόλογες δραστηριότητες αναπτύσσουν αρκετά σχολεία και οι  ΤΠΕ χρησιμοποιούνται σε ένα φάσμα δραστηριοτήτων όχι μόνο στη διδασκαλία αντικειμένων του αναλυτικού προγράμματος (ελληνική γλώσσα, μαθηματικά, γεωγραφία, ιστορία, κλπ.), αλλά και για άλλες δραστηριότητες (έκδοση σχολικής εφημερίδας, ανάπτυξη ιστοσελίδας του σχολείου, κλπ.).
Η αξιοποίηση της νέας τεχνολογίας γίνεται με τρόπο εντυπωσιακό, αν και εμπειρικό. Τις πιθανές ή αναμενόμενες αδυναμίες της εμπειρικής εφαρμογής των σύγχρονων αυτών μαθησιακών περιβαλλόντων καλύπτει η ορμή, η διάθεση και η ικανότητα των εκπαιδευτικών που ανέπτυσσαν τις πρωτοβουλίες αυτές. Έκπληξη προκαλεί η ανάλογη ορμή των μαθητών/ριών και οι δεξιότητές τους να συνεργάζονται πάνω σε σχολικά αντικείμενα και να μαθαίνουν με τρόπο ευχάριστο και αποδοτικό. Μια ευρεία όμως εφαρμογή των ΤΠΕ στα σχολεία δεν θα μπορούσε να στηριχθεί αποκλειστικά και μόνο στην πρωτοβουλία και στη διάθεση των εκπαιδευτικών. Θα απαιτούσε τη σχεδίαση και υποστήριξη της Πολιτείας.

απαντήθηκε 20 Μαρ, 13 από τον/την Thanasis 1 flag
Θανάση, περιγράφεις γλαφυρά την υφιστάμενη κατάσταση και πολύ εύστοχα επισημαίνεις ότι δεν αρκεί  από μόνη της μια ¨ αμφίπλευρη ¨ορμή¨  αν δεν υπάρξει η αντίστοιχη  η πλαισιακή υποστήριξη τόσο σε υποδομές όσο κυρίως σε κατάρτιση των εκπαιδευτικών,,,
...