Οι υπολογιστές αποτελούν σήμερα όχι μόνο ισχυρά μέσα επικοινωνίας και αναζήτησης, επεξεργασίας και διάδοσης της πληροφορίας, αλλά και πολυδύναμα εργαλεία διδασκαλίας και μάθησης.
Στην Ελλάδα η κατάσταση που επικρατεί σήμερα σε σχέση με τη λειτουργική και αποτελεσματική ένταξη των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια. Ένα μεγάλο σύνολο από δημοτικά σχολεία, έκαναν εισαγωγή και συστηματική χρήση των ΤΠΕ με πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών.
Υπάρχει αρκετή διάθεση από την πλευρά τόσο των εκπαιδευτικών, όσο και των γονέων και των αρχών τοπικής αυτοδιοίκησης να εισάγουν τις ΤΠΕ στα σχολεία και να βοηθηθούν τα παιδιά να εξοικειωθούν με τη νέα τεχνολογία. Σημαντικές πρωτοβουλίες και αξιόλογες δραστηριότητες αναπτύσσουν αρκετά σχολεία και οι ΤΠΕ χρησιμοποιούνται σε ένα φάσμα δραστηριοτήτων όχι μόνο στη διδασκαλία αντικειμένων του αναλυτικού προγράμματος (ελληνική γλώσσα, μαθηματικά, γεωγραφία, ιστορία, κλπ.), αλλά και για άλλες δραστηριότητες (έκδοση σχολικής εφημερίδας, ανάπτυξη ιστοσελίδας του σχολείου, κλπ.).
Η αξιοποίηση της νέας τεχνολογίας γίνεται με τρόπο εντυπωσιακό, αν και εμπειρικό. Τις πιθανές ή αναμενόμενες αδυναμίες της εμπειρικής εφαρμογής των σύγχρονων αυτών μαθησιακών περιβαλλόντων καλύπτει η ορμή, η διάθεση και η ικανότητα των εκπαιδευτικών που ανέπτυσσαν τις πρωτοβουλίες αυτές. Έκπληξη προκαλεί η ανάλογη ορμή των μαθητών/ριών και οι δεξιότητές τους να συνεργάζονται πάνω σε σχολικά αντικείμενα και να μαθαίνουν με τρόπο ευχάριστο και αποδοτικό. Μια ευρεία όμως εφαρμογή των ΤΠΕ στα σχολεία δεν θα μπορούσε να στηριχθεί αποκλειστικά και μόνο στην πρωτοβουλία και στη διάθεση των εκπαιδευτικών. Θα απαιτούσε τη σχεδίαση και υποστήριξη της Πολιτείας.