Professional and reliable web hosting reviews and hosting guide. InMotion Reviews and testimonials customer ratings.

Home

Κεφάλαιο 6ο

Print
Category: Uncategorised
Published Date
Written by Super User Hits: 468

Βασικές έννοιες του Προγράμματος, σύντομη ιστορική αναδρομή, αναφορά σε γλώσσες, είδη και τεχνικές προγραμματισμού, καθώς και βασικές αρχές υλοποίησης αλγορίθμου σε προγραμματιστικά περιβάλλοντα.
 
Ερωτήσεις
1) Τι περιλαμβάνει η επίλυση προβλήματος με Υπολογιστή; (3 στάδια) (σελ. 117)
2) Τι είναι πρόγραμμα;
 
 Γενιές Γλωσσών Προγραμματισμού:
 
1η : Γλώσσες Μηχανής ? Η/Υ, έχουμε απευθείας εκτέλεση εντολών σε 0,1.
2η : Γλώσσες Χαμηλού Επιπέδου ? Assembly,
α) θα μεταφραστούν (από τον Assembler) και μετά θα εκτελεστούν οι εντολές τους.
β) είναι στενά συνδεδεμένες με την Αρχιτεκτονική του κάθε Υπολογιστή.
γ) δεν διαθέτουν εντολές σύνθετων λειτουργιών.
δ) δεν μπορούν (τα προγράμματα γραμμένα σε αυτές) να μεταφερθούν σε διαφορετικό Υπολογιστή.
 
3η : Υψηλού Επιπέδου.
C, FORTRAN, COBOL, ALGOL, BASIC, PASCAL, LISP, PROLOG,  JAVA, VISUAL BASIC, C++, DELPHI και
4η : για Βάσεις Δεδομένων : SQL (Access), Informics, Oracle κ.α.
 
3) Για κάθε μια από τις προαναφερθείσες γλώσσες υψηλού επιπέδου, να αναφέρετε
το είδος προγραμματσισμού που υποστηρίζουν, καθώς και τις πιθανές εφαρμογές τους.
4) Από τι προσδιορίζεται μια Γλώσσα Προγραμματισμού; (σελ. 130)
5) Ποια τα πλεονεκτήματα των Γλωσσών Υψηλού Επιπέδου; (σελ. 127)
6) Πως προσδιορίζονται οι γλώσσες 4ης γενιάς; (σελ. 127-128)
7) Αναφέρετε σύντομα από τι αποτελείται η γραμματική μιας γλώσσας (σελ. 131)
8) Ποια η βασική διαφορά μεταξύ Φυσικών και Τεχνητών γλωσσών; (σελ. 131)
9) Ποιες τεχνικές σχεδίασης προγραμμάτων γνωρίζετε; (ονομαστικά) (σελ. 132)
10) Γιατί δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε την εντολή GOTO στο δομημένο προγραμματισμό; (σελ. 133-135)
11)  Τι γνωρίζετε για τον αντικειμενοστραφή προγραμματισμό; (σελ. 136-137)- (εκτός ύλης)
12) Τι γνωρίζετε για τον Παράλληλο προγραμματισμό; (σελ. 138) -(εκτός ύλης)
13) Ο δομημένος προγραμματισμός είναι απλώς ένα είδος προγραμματισμού;
 ή και μια μεθοδολογία σύνταξης προγραμμάτων;  (σελ. 135)
14) Σε ποίες δομές στηρίζεται ο δομημένος προγραμματισμός; (σελ. 135)
15) Ο όρος δομημένος προγραμματισμός εμπεριέχει τόσο την ιεραρχική σχεδίαση όσο και τον τμηματικό προγραμματισμό; (σελ. 135)
16) Ποιά τα Πλεονεκτήματα του Δομημένου Προγραμματισμού; (σελ. 136)

17) Ποιό το μειονέκτημα και το πλεονέκτημα της χρήσης μεταγλωτιστή ; (σελ. 139)
18) Ποια η διαφορά Μεταγλωττιστή και Διερμηνευτή ; (σελ 138- 140)
19) Τι είναι πηγαίο πρόγραμμα και τι αντικείμενο πρόγραμμα; (σελ. 138)
20) Ποίος ο ρόλος του Linker; (σελ. 138)
21) Τι είναι ή πως δημιουργείται ένα εκτελέσιμο πρόγραμμα; (σελ. 138)
22) Τι είναι ο συντάκτης ? editor και γιατί χρησιμοποιείται;(σελ.140)

Κεφάλαιο 7ο

Print
Category: Uncategorised
Published Date
Written by Super User Hits: 450

Η έννοια της ΜΕΤΑΒΛΗΤΗΣ, Τύποι Δεδομένων --> Τύποι Μεταβλητών, Σταθερές, Αριθμητικοί και Λογικοί Τελεστές,

Εντολές ΕΙΣΟΔΟΥ & ΕΞΟΔΟΥ, Δομή Προγράμματος.
 
ΕΝΤΟΛΕΣ ΕΙΣΟΔΟΥ

Τα δεδομένα που έχουμε σε κάθε πρόβλημα πρέπει να αποθηκευτούν -καταχωρηθούν με κάποιο τρόπο στον υπολογιστή ώστε να μπορέσει να τα επεξεργαστεί και να μας δώσει αποτελέσματα ? πληροφορία/ες.
Αυτό γίνεται με τις εντολές εισόδου (αναφέρονται  παρακάτω) και οι οποίες αποδίδουν- καταχωρούν τιμές  σε θέσεις (χώρους) όπου θα αντιστοιχούν στις τιμές των δεδομένων και αποτελεσμάτων που θα αποθηκεύονται. Οι θέσεις αυτές θα καλούνται στο εξής μεταβλητές και αναλύουμε στη συνέχεια. Άρα μεταβλητές θα είναι οι θέσεις που θα δίνονται - καταχωρούνται τιμές (μέσω των εντολών εισόδου) και θα αποθηκεύονται (προσωρινά) τα δεδομένα και τα αποτελέσματα.
1) Διάβασε Χ
Διακόπτεται η εκτέλεση του αλγορίθμου-προγράμματος και αναμένεται από το χρήστη να δώσει μέσω του πληκτρολογίου μια (οποιαδήποτε) τιμή στη μεταβλητή Χ (συγκεκριμένου τύπου).
2) Απευθείας εκχώρησης τιμής σε μεταβλητή.
Χ <- 5
Χ <- Χ+2
Χ <- Α+3
Χ <- Χ+Α
Καταχωρεί χωρίς καμία ειδοποίηση (αυτόματα) την τιμή που βρίσκεται ή παράγεται στο δεξί μέλος, στην μεταβλητή που έχει ορισθεί στο αριστερό μέλος.
 
ΕΝΤΟΛΗ ΕΞΟΔΟΥ
 
Γράψε Χ
Γράψε ?καλημέρα σας?
Γράψε ?η ηλικία του μαθητή είναι?, ΗΛ
Η εντολή «Γράψε» εμφανίζει το περιεχόμενο μιας μεταβλητής, κάποιο μήνυμα μέσα σε ? ? ? ή και τα δύο μαζί, διαχωρίζοντας τα με το κόμα.
 Παράδειγμα : Δίνεται ο παρακάτω αλγόριθμος. Να εκτελεστεί για τιμές εισόδου : Χ=5 και Β=8.
Αρχή
Γράψε 'Δώσε τον πρώτο αριθμό'
Διάβασε Χ
Χ <- Χ+5
Α <- Χ+10
Γράψε 'Δώσε το δεύτερο αριθμό'
Διάβασε Β
Χ <- Χ+5
Α <- Χ+Β
Γράψε ' Τα αποτελέσματα είναι : ', Χ,Α,Β
Τέλος


 ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ & ΔΕΔΟΜΕΝΑ
 Ας αναλύσουμε τώρα τον όρο μεταβλητή για να καταλάβουμε καλύτερα την έννοιά της.
Μεταβλητή είναι μια θέση μνήμης (RAM) η οποία περιέχει μια μόνο τιμή. Η τιμή αυτή μπορεί να είναι κάποιο δεδομένο ή κάποιο αποτέλεσμα.
Κάθε μεταβλητή έχει ένα όνομα, έναν τύπο και ένα περιεχόμενο (τιμή).
Το όνομα και ο τύπος της μεταβλητής δεν μπορούν να αλλάξουν κατά την διάρκεια εκτέλεσης του αλγορίθμου-προγράμματος, ενώ το περιεχόμενό της δηλ. η τιμής μπορεί να αλλάξει.
Τιμή μεταβλητής είναι η τρέχουσα τιμή κατά την εκτέλεση του αλγορίθμου-προγράμματος ή η τελευταία τιμή στον τερματισμό του.
 

Αριθμητικοί Τελεστές : +, - , * , / , ^ , div , mod .

Λογικοί Τελεστές : όχι , και , ή

Συγκριτικοί Τελεστές :  >, >=, <, <=, =, <> .

 

Τύποι μεταβλητών ? δεδομένων
 
Στη ΓΛΩΣΣΑ έχουμε 4 τύπους :
Ακέραιες : 5, 16, -20, 0, 27, 51223, -34
Πραγματικές : 1.171, 0.23, 18.00, 215.0, 145.09
Χαρακτήρες : Μαρία, Β52, Hello,  ΑΖΚ74Γ8Δ4Τ
Λογικές : Αληθής, Ψευδής
Γνωρίζοντας τώρα τι είναι μεταβλητή καθώς και τους τύπους μεταβλητών (δεδομένων),
συμπεραίνουμε ότι η εντολή  απευθείας εκχώρησης τιμής σε μεταβλητή μπορεί να εκτελεστεί, μόνο όταν ο τύπος της τιμής του δεξιού μέλους είναι ο ίδιος με τον τύπο της μεταβλητής του αριστερού μέλους.
Το Χ αριστερά συμβολίζει την ΘΕΣΗ της μεταβλητής,
ενώ το Χ δεξιά το περιεχόμενό της ? τη τιμή της θέσης.
 
Παράδειγμα : Έστω οι παρακάτω μεταβλητές.
Να διαπιστώσετε αν οι παρακάτω εντολές μπορούν να εκτελεστούν ή όχι.
Μεταβλητές
  Ακέραιες : Χ, Ψ
 Πραγματικές : Α, Β
 Χαρακτήρες : Μ,Ζ
 Λογικές : Λ, Φ
 
Ψ <- Χ+1
Ψ <- Χ+2,3
Α <- Χ + 5
Χ <- Χ + Α
Ψ <- Χ+Β
Χ <- Χ/3
Β <- Μ+4
Μ <- 15
Μ <- ?15?
Ζ <- ?Μαρία?
Λ <- 20
Φ <- Αληθής
Α <- Α-(Β*3)/2
Φ <- Φ+2
Φ <- Μ
Λ <- Λ+Μ
Φ <- Λ
Ζ <- ?Ψευδής?
Λ <- 'Αληθής'
Χ <- Υ-2*5/2
Ζ <- Μ
 
Ερωτήσεις
1) Τι είναι οι μεταβλητές (σελ. 151 και τι σταθερές (σελ. 149);
2) Ποιους λογικούς τελεστές γνωρίζετε; και ποια η ιεραρχία τους στις λογικές πράξεις; (σελ. 153)
3) Ποιους αριθμητικούς γνωρίζετε;
4) Ποια είναι η δομή ενός προγράμματος που ακολουθούμε;

Κεφάλαιο 8ο+9ο

Print
Category: Uncategorised
Published Date
Written by Super User Hits: 327

Υπάρχουν μόνο Γενικές ερωτήσεις θεωρίας.
 
Η Ανάλυση των εντολών στις δομές ακολουθίας, επιλογής και επανάληψης γίνεται στην επιλογής του κύριου ΜΕΝΟΥ : ΑΕΠΠ Προγραμματισμός.
 
Ερωτήσεις
 
 Κεφάλαιο 8ο
Τι είναι πίνακας; Είναι ένα σύνολο από καθορισμένο πλήθος θέσεων μνήμης, που κάθε μια δέχεται μια τιμή και προσδιορίζονται όλες ενιαία από ένα κοινό όνομα, τον ίδιο τύπο και έναν δείκτη που προσδιορίζει την θέση της κάθε τιμής στον πίνακα.
Δηλαδή: μια Στατική Δομή Δεδομένων (του ίδιου τύπου τιμών- δεδομένων).
Κεφάλαιο 9ο
1) Πότε χρησιμοποιούμε πίνακες; (σελ. 191)
2) Τι είναι οι δείκτες πινάκων;
3) Τι είδους δομή είναι ο πίνακας;
4) Ποιοι οι τρόποι Αναζήτησης ενός στοιχείου ή στοιχείων ενός πίνακα; (Σειριακή και Δυαδική) πότε χρησιμοποιείται η κάθε μια από αυτές (σελ. 199)
5) Αν ο πίνακας είναι ταξινομημένος ποιος τρόπος αναζήτησης είναι ο ταχύτερος.;

Κεφάλαιο 10ο

Print
Category: Uncategorised
Published Date
Written by Super User Hits: 368

Τμηματικός Προγραμματισμός. Χαρακτηριστικά Υποπρογραμμάτων. Πλεονεκτήματα Τμηματικού Προγραμματισμού. Παράμετροι. Διαδικασίες και Συναρτήσεις. Εμβέλεια παραμέτρων - μεταβλητών.
 
Ερωτήσεις 1, 2, 3, 4, 5, 6 της σελίδας 227.
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
1) Τι ονομάζεται Τμηματικός προγραμματισμός;
Είναι η τεχνική σχεδίασης και ανάπτυξης των προγραμμάτων
 ως ένα σύνολο από απλούστερα τμήματα προγραμμάτων.
Δηλαδή μετά την ανάλυση του προβλήματος σε υποπροβλήματα, κάθε ένα αποτελεί ανεξάρτητη ενότητα και μπορεί να γράφεται ξεχωριστά, επιτελώντας ένα αυτόνομο έργο.
2) Τα βασικά χαρακτηριστικά των υποπρογραμμάτων είναι 3:
Κάθε υποπρόγραμμα έχει :
α) μόνο μία είσοδο και μια έξοδο,
β) πρέπει να είναι ανεξάρτητο από τα άλλα,
γ) να μην είναι πολύ μεγάλο.
3) Οι ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΙ είναι σαν τις κοινές μεταβλητές ενός προγράμματος με μια ουσιώδη διαφορά,
χρησιμοποιούνται για να περνούν τιμές στα υποπρογράμματα ? επιτρέπουν το πέρασμα των τιμών τους από ένα τμήμα προγράμματος σε ένα άλλο.
 (δηλ. για την επικοινωνία με το κύριο πρόγραμμα).
4) Α) Οι Συναρτήσεις εκτελούνται απλά με την εμφάνιση του ονόματός τους σε οποιαδήποτε έκφραση, ενώ οι Διαδικασίες για να εκτελεστούν χρησιμοποιείται ειδική εντολή ΚΑΛΕΣΕ και το όνομα της διαδικασίας.
Β) Οι Συναρτήσεις επιστρέφουν πάντα μια τιμή συγκεκριμένου τύπου και στις εντολές του σώματος, υποχρεωτικά, υπάρχει μια εντολή εκχώρησης τιμής στο όνομα της συνάρτησης, ενώ στις διαδικασίες υπάρχουν οποιεσδήποτε εντολές της γλώσσας και επιστρέφουν πολλές τιμές, μία τιμή ή δεν επιστρέφουν καμία τιμή.
5) Σελ. 213
 6) Σελ. 214
 7) Ποια τα πλεονεκτήματα του τμηματικού προγραμματισμού; (σελ. 208-209)

8) Δώστε τους Ορισμούς της Διαδικασίας και της Συνάρτησης (σελ.211)

9) Πότε αναφερόμαστε σε ένα υποπρόγραμμα.; (σελ. 206)

10) Ποιές είναι οι πραγματικές και ποιές οι τυπικές παράμετροι.; Ποιά η κύρια διαφορά τους.; (σελ.217)

11) Πως λειτουργεί η έννοια της στοίβας στην κλήση διαδικασιών ή συναρτήσεων ;

12) Ποιά είναι η διεύθυνση επιστροφής (return address) και ποιά η στοίβα χρόνου εκτέλεσης (execution time stack).
 
Παρατήρηση: Οι παράμετροι που ορίζονται στην εντολή Κάλεσε μιας Διαδικασίας ή στην εντολή εκχώρησης τιμής στο όνομα μιας Συνάρτησης, πρέπει να συμφωνούν με τις μεταβλητές που ορίζονται μέσα στη Διαδικασία ή μέσα στη Συνάρτηση κατά : ΤΥΠΟ, ΣΕΙΡΑ, ΠΛΗΘΟΣ.

Joomla 2.5 Templates designed by Website Hosting